

Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 18-01-2013
- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
jellejawa schreef:Als moersleutel zou ik een kruissleutel nemen. Kun je meer en veiliger kracht mee zetten dan zo’n enkele sleutel. Ik zet altijd mijn voet er op.
Het viel mij op dat de wielen op mijn C4 niet zo heel erg vast zitten.
Heb ze makkelijk los gekregen met de wielsleutel van Citroen zonder er al te veel kracht op te moeten zetten.
Heeft de uitvoering met de twee schroefdraden hier iets mee te maken ?
Heb ze dan ook op dezelfde manier weer vast gezet , vroeger stampte ik ze ook aan maar de regel is nog steeds : “Vast is vast”.
Heb al te vaak een bout overgetrokken.
Heb hier ook nog een wielsleutel liggen waarvan je de macht-arm kan uittrekken , is ook wel handig.
Ze zitten vast maar je krijgt ze gemakkelijk los..
Zelf zet ik ze vast met de momentsleutel..
En dan krijg je ze ook gemakkelijk los..
Dubbele post




Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
sardonis schreef:
Het viel mij op dat de wielen op mijn C4 niet zo heel erg vast zitten.
Heb ze makkelijk los gekregen met de wielsleutel van Citroen zonder er al te veel kracht op te moeten zetten.
90Nm is voorschrift (staal en alluminium)
Dat draai je met de bijgeleverde sleutel gemakkelijk los.
Als er roest op zit wordt het lastiger
Ow ik dacht citr altijd 110 voorschreef??




Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Bij 2 dealers gevraagd ivm winterwielen.
90 Nm
90 is voorschrift maar zoals je zegt als er roest op komt..
Daarom wordt eerder 110 aangehouden..
Ik zet ze vast met 110NM