verzekering vraag - groene kaart
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 27 november 2013 01:43 PM

Als expat loop ik soms wat achter en vandaar mijn vraag. (heb geen ANWB Kampioen meer! Smile  )

Volgens mijn info, ontvangt men in Nederland nog altijd een Groene kaart bij afsluiting van je auto verzekering.

Echter ik heb dus nog nooit een Groene kaart ontvangen bij mijn autoverzekeringen. Telefonische navraag, gedurende vele jaren bij meerdere gerenomeerde verzekeringsmaatschappijen, verklaarden mij unaniem dat een groene kaart bij het rijden van een Ierse auto in het buitenland NIET nodig zou zijn. Met uitzondering van Spanje.

Ik rijd dus regelmatig zonder groene kaart in het buitenland maar zou graag willen weten of er door politiemensen (behalve dan in Spanje dus )toch nog wordt gevraagd naar de groene kaart. Volgens mij wel alhoewel ik nooit zelf ben aangehouden. Ik behoor, volgens zeggen, wel mijn verzekeringspolis te kunnen overleggen. Alleen daarin staat NIET expliciet vermeld, dat ik WEL in het buitenland verzekerd ben.

Er is mij wel meegedeeld (al jarenlang want bij elke verzekeringswijziging heb ik het telefonisch nagegaan) dat er een of andere EU wet bestaat waarin een en ander geregeld zou zijn….Alleen de details daaromtrent, die heb ik nooit kunnen achterhalen.

Profiel  

thomfr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 27 november 2013 03:02 PM
  [ # 1 ]

Ik weet niet wat de wetgeving exact is maar ik weet wel dat ik vandaag voor de maandag door ons verzekerde auto van mijn vrouw een Europese Groene Kaart ontvangen heb zonder er om te moeten vragen….
Thom

Profiel  

puffel
> 1100 berichten

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 27 november 2013 03:04 PM
  [ # 2 ]

Thanks, in andere landen dan NL krijg je ook standaard een groene kaart volgens mijn info….

Profiel  

Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 920

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 27 november 2013 03:21 PM
  [ # 3 ]

Hallo Puffel,

Ook in de UK krijg ik geen groen kaart hoor, heb wel dekking in West-Europa. Ze doen hier alles rondom verzekeringen toch net even anders.

waar rook is, is…

LHM only!

Profiel  

puffel
> 1100 berichten

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 27 november 2013 07:32 PM