2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
fransoos met 11CV motor
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 november 2013 12:59 AM
  [ # 16 ]

Over rondslingeren. Als je olie op de zuigers spuit door het bougiegat; is er dan nog compressie?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 29 november 2013 09:48 AM
  [ # 17 ]
briard schreef:

Cylinderkop, krukaskeerring, waterpomp, oliepompaandrijving zijn anders. Tip, bouw onderblok van HY in met je eigen cylinderkop.Zo een blok heeft dikkere krukas moderne oliepomp en D drijfstangen

Ligt dat er ook niet aan van welk bouwjaar de HY is? De eerste HY blokken waren immers gewoon op het 11 Perfo blok gebaseerd, de latere op het ID-blok.

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 29 november 2013 10:09 AM
  [ # 18 ]

Het ID blok is identiek aan het traction blok, alleen de krukas is 4mm. dikker. En het draait in de zelfde richting als het tractionblok. Het ID blok voor de HY daarvan draait de krukas andersom dus uitstekend geschikt voor deze auto, je kunt de cylinderkop zo overzetten.

Profiel  
 
walcker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 26-11-2013

Gepost: 29 november 2013 09:40 PM
  [ # 19 ]

Veel mogelijkheden precies!
Maar staat er ergens een nummer op de motor ?
Zo ja, kunnen jullie afleiden of is ergens op een site te vinden welk nummer welk type toe behoort?

Profiel  
 
walcker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 26-11-2013

Gepost: 29 november 2013 09:47 PM
  [ # 20 ]
jantje1948 schreef:

Over rondslingeren. Als je olie op de zuigers spuit door het bougiegat; is er dan nog compressie?

Enkel rondgeslingerd met bougie’s erin en zonder olie maar zal eens proberen met wat olie.
En het kleppendeksel eens afnemen om te zien of ze nog alle 8 meedoen.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 04 december 2013 04:47 PM
  [ # 21 ]

Hierbij wat gegevens van de Aigle22. De motor is een 11CV Traction motor maar dan wel andersom gemonteerd.
Het was origineel geen perfo dus slecht 42 pk i.p.v. 56pk

Afbeelding Bijlagen
chenard 372 klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 december 2013 05:17 PM
  [ # 22 ]

Zo te zien zitten daar nog de zuigers met een kuil in gemonteerd. Leuk, een zenith-stromberg valstroom zat ook in mijn 11BL van ‘38 (zit er nog steeds in als het goed is); met ook een wat “gestroomlijnder” inlaatspruitstuk. Volgens kenners had hij daardoor wel wat meer vermogen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
walcker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 26-11-2013

Gepost: 04 december 2013 07:44 PM
  [ # 23 ]

dank u voor de info.
ik heb dezelfde motor maar er steekt een solex carburateur op zonder luchtfilter.
deze gaat er binnenkort eens af bouten staan wat te weken in kruipolie Wink

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 04 december 2013 09:13 PM
  [ # 24 ]

Veel meer luchtfilter zat er in die tijd ook niet op. Slechts een schoteltje. De body werd gemaakt door Chausson en het ontwerp was van een Matford. Chenard en Walker probeerde om deze wijze te overleven door geen eigen dure ontwikkelingen te doen. Het heeft niet mogen helpen.

Profiel  
 
walcker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 26-11-2013

Gepost: 04 december 2013 09:29 PM
  [ # 25 ]

inderdaad…
Dat voor een merk die de eerste 24u van le mans op hun naam schreef.
En een tijd de 4de grootste constructeur van Frankrijk was.
na WO2 nog wat succes gehad met bestelwagens en dan stilletjes uitgedoofd als onderdelen fabrikant voor (van) Peugeot.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 december 2013 02:29 AM
  [ # 26 ]

Ach ja; wat is er geworden van Delage, Delahaye, Minerva, Lancia, toen het nog kwaliteit leverde?.... en zo kunnen we nog wel even doorgaan

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
walcker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 26-11-2013

Gepost: 05 december 2013 08:31 PM
  [ # 27 ]

Dat is ook waar een reputatie opbouwen duurt jaren,maar omgekeerd gaat snel Smile

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 december 2013 09:26 PM
  [ # 28 ]
traks schreef:

Hierbij wat gegevens van de Aigle22. De motor is een 11CV Traction motor maar dan wel andersom gemonteerd.
Het was origineel geen perfo dus slecht 42 pk i.p.v. 56pk

Wat een leuke prijzen!

(zie bijgevoegd document bij bericht #21)

Profiel  
 
walcker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 26-11-2013

Gepost: 02 mei 2014 01:10 PM
  [ # 29 ]

Ondertussen de motorkap eens gedemonteerd.
En het kleppendeksel afgenomen…

De hamer lag bij de hand maar heb deze wonder boven wonder niet nodig gehad ze deden alle 8 vrolijk mee !

Nu een klein vraagje zou ik de carb en benzinepomp eerst reviseren?
Of gewoon proberen te starten ?

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 04 mei 2014 11:20 PM
  [ # 30 ]

Eerst eens met de hand de motor verdraaien, en dan gewoon starten maar ...

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook