67 van de 130
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »
   
ID/DS te koop
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 november 2013 11:25 PM
  [ # 991 ]

Benzinetank misschien kleiner gemaakt?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 30 november 2013 01:41 AM
  [ # 992 ]

Nee dat hoeft niet. De bodem van de break loop net zoals een berline licht omhoog. Bij de dwarsbalk (c-stijl) heb je voldoende hoogte voor de gastank maar meer naar achteren niet. Je slijpt dus de bodem eruit en verlaagt de achterkant (12/14 cm) net genoeg om ook hier voldoende ruimte voor de gastank te houden. Past ook prima in de familial. Wel handig om er een trekhaak overheen te zetten voor de extra bescherming.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 november 2013 01:47 AM
  [ # 993 ]

Ach, vaak was na een aanrijding de gastank het enige herkenbare onderdeel van de auto. Die kunnen heel veel hebben…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 30 november 2013 02:02 AM
  [ # 994 ]

Laughing

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 november 2013 02:25 AM
  [ # 995 ]

Als de leiding naar voren breekt gaat er een klep dicht omdat het debiet te hoog is. Als de druk te hoog wordt blaast hij af. Er zit alleen gas in, geen zuurstof, dus in tegenstelling tot een benzinetank kan hij niet ontploffen, hoogstens lekker affakkelen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 november 2013 05:06 PM
  [ # 996 ]
robbertkars schreef:

Nee dat hoeft niet. De bodem van de break loop net zoals een berline licht omhoog. Bij de dwarsbalk (c-stijl) heb je voldoende hoogte voor de gastank maar meer naar achteren niet. Je slijpt dus de bodem eruit en verlaagt de achterkant (12/14 cm) net genoeg om ook hier voldoende ruimte voor de gastank te houden. Past ook prima in de familial. Wel handig om er een trekhaak overheen te zetten voor de extra bescherming.

Dat het bij een Break kan weet ik, daar zijn wel voorbeelden van. Maar dat dit ook de oplossing is bij de Familiale wist ik niet. De benzinetank in de Familiale zit op een andere plek dan in een Break. Mocht hier iemand deze auto kopen, ik ben wel benieuwd naar plaatjes hoe dit precies zit.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 november 2013 05:23 PM
  [ # 997 ]
robbertkars schreef:

Nee dat hoeft niet. De bodem van de break loop net zoals een berline licht omhoog. Bij de dwarsbalk (c-stijl) heb je voldoende hoogte voor de gastank maar meer naar achteren niet. Je slijpt dus de bodem eruit en verlaagt de achterkant (12/14 cm) net genoeg om ook hier voldoende ruimte voor de gastank te houden. Past ook prima in de familial. Wel handig om er een trekhaak overheen te zetten voor de extra bescherming.

Hoe dan? Bij de familial zit de benzinetank immers op de plaats waar bij een normale break die klapstoeltjes zitten en mensen wel eens een lpg tank beunen.. dat kan dus niet omdat daar de benzinetank al zit…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 november 2013 05:24 PM
  [ # 998 ]

Zodoende mijn nieuwsgierigheid Wink

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 30 november 2013 07:37 PM
  [ # 999 ]

excuus foutje, gaat idd niet. Maarre Waterman, gastank erin beunen? (beunen=het zonder de vereiste kennis en bevoegdheid uitoefenen van een vak) Zoals ik nu laatst de tank geplaatst heb gezien is absoluut geen beunwerk.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 november 2013 07:39 PM
  [ # 1000 ]

Het verslijpen, verzetten en verdiepen van de achterbak om er een onderbouwtank in te kunnen krijgen vind ik gebeun. Citroënmensen waren niet gek, het oplopen van de achterbodem/koffervloer heeft een reden gehad.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 november 2013 10:04 PM
  [ # 1001 ]

Grinnik. Ken ik op z’n minst toch één beun op dit forum die ik bijzonder hoog heb zitten. Je hebt gelijk, die rond oplopende bodem geeft extra veiligheid bij het inzakken van de auto. Maar als je een beetje oplet op de ondergrond waar je parkeert (is sowieso slim met een DS) is er best een marge. En mocht er een stroomlijn-argument zijn, da’s bij de break sowieso onzin aan de achterzijde, daar is meer mis met de stroomlijn.

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 01 december 2013 07:05 PM
  [ # 1002 ]

De mat krult wel een beetje verdacht op in de hoeken, daar zou ondanks de “rechtgetrokken” bodem toch nog best iets in de weg kunnen zitten:

Twee kleuren interieur? en chromen binnenhendels..je kunt het allemaal vervangen hoor maar je kunt je afvragen met hoeveel kennis van zaken de belangrijke dingen dan gedaan zijn. Overigens herinner ik me deze site en foto’s wel…ik kan er helemaal naast zitten maar volgens mij staat deze eigenlijk al een paar jaar te koop. Misschien niet zoveel aanloop of gewoon nooit de juiste koper getroffen hoor en ik weet verder niks over deze garage, maar kan natuurlijk ook zomaar dat ie in het echt toch de prijs niet rechtvaardigt. Ga zelf kijken en je ziet het allemaal…

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 december 2013 07:15 PM
  [ # 1003 ]
break23m schreef:

Grinnik. Ken ik op z’n minst toch één beun op dit forum die ik bijzonder hoog heb zitten.

Moet ik me aan gesproken voelen? Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 01 december 2013 07:16 PM
  [ # 1004 ]

Volgens mij ligt er net een nieuwe tapijtenset in, ook binnenin lijken de matten er vanop een afstand ingeworpen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 december 2013 08:12 PM
  [ # 1005 ]
F.SvM schreef:
break23m schreef:

Grinnik. Ken ik op z’n minst toch één beun op dit forum die ik bijzonder hoog heb zitten.

Moet ik me aan gesproken voelen? Laughing

Jij zeker. Maar Egbert op dit forum heeft zelf een vierdeurs DS cabrio gebouwd. En hij heeft ook de vloer van zijn DS Break verlaagd. En dat werk vind ik echt geen ‘gebeun’.

Over de chromen deurhandels: mijn ‘74 Break had die ook - net als de metalen raamhendels en de grote ‘DS’ wieldeksels. Export auto’s waren soms net wat beter aangekleed dan de auto’s voor de Franse markt.

Profiel  
 
 
67 van de 130
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook