2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
ombouw ivm loadrunner
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 november 2013 03:05 PM
  [ # 16 ]

Wat verbruikt een CX Turbo dan volgens jouw dan?

Het verbruik zit best veel rek in. Maar boven de 1 op 10 is haalbaar, niet voor standaard verbruik maar wel op lange ritten.
Aan de andere kant is een verbruik van 1 op 7.5 ook mogelijk, maar dan houd je er ook wel een bepaalde rijstijl op na.

Normaal zit ik aan een verbruik tussen de 1 op 8 en 1 op 9.5.
Is dat zo gek voor een vlotte limousine uit de jaren 80 die voorzien is van relatief veel luxe?

Ik denk dat er genoeg concurenten zijn uit die tijd die het er minder goed vanaf brengen Wink

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 29 november 2013 03:21 PM
  [ # 17 ]

Ik reed gewoon met het verkeer mee en zat ik rond de 1 op 8 a 8,5 Was wel een gti turbo en geen turbo 2.
Inderdaad vlot rijden werd het 1 op 7.
Gti 5 bak haalde ik altijd de 1 op 10. meestal 1 op 10,5.
Allemaal zonder airco.

Zeker niet slecht!

Maar als je dat in zon grote CX inbouwt??
Een diesel blijft wat stabieler in verbuik als je het zwaarder belast.

Met de CX gti turbo ook wel eens een eend opgehaald in duitsland.
Moest wel vaak tanken zeg. Later veel met BX diesels gedaan, en dat verbuik liep maar een beetje op.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 november 2013 04:08 PM
  [ # 18 ]

Tja, een benzine auto wordt nooit een diesel qua verbruik. Maar in mijn Prestige loopt het turboblok (type 1, dus zonder interkoeler) in het algemeen rond de 1:10 met de airco aan. Waarbij ik moet melden dat ik het ding vooral op wat langere afstanden gebruik en niet zo vaak in de stad. Op de Autobahn wordt dat duidelijk meer, maar het comfortabele gevoel dat er altijd genoeg vermogen is om te versnellen en in te halen, ook omhoog bij snelheden tussen de 130 en 150, tja, dat kost brandstof. Da’s in een andere grote auto niet anders. Voor dat gebruik is de Turbo 2 wat zuiniger.
Gezien het milieu-restrictie-gedoe rond diesels lijkt me een benzineblok met turbo financieel gezien eigenlijk wel een slimme keus, zeker voor een auto die toch niet dagelijks ingezet zal worden.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 29 november 2013 04:17 PM
  [ # 19 ]

Voor verbeteren zijn er best mogelijkheden. En dan kan je de motor nog omzetten op ingespoten LPG.
Vast wel ergens ruimte voor een LPG tankje Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 november 2013 06:47 PM
  [ # 20 ]

Persoonlijk denk ik dat het verbruik op lange ritten niet eens echt extreem wordt zolang het gewicht niet heel hoog wordt. Het frontale oppervlak wordt namelijk niet veel groter.
Bij deze dus:


Tenzij je zo’n hoge CX heb, dat wordt een ander verhaal. Zoals deze:

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 november 2013 07:23 PM
  [ # 21 ]

Topicstarter heeft een lage op het oog. We zijn benieuwd.

Profiel  
 
seicilindri
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 27-11-2013

Gepost: 01 december 2013 12:38 PM
  [ # 22 ]

Ok, even een update:

Ik heb inmiddels contact gehad met de verkoper waarin ik het belasting probleem heb voorgelegd en hij heeft me heel vriendelijk teruggemaild met de gegevens die ik hem vroeg.

Gewicht is 1480 kg (valt me niet eens tegen, maar loopt qua belasting toch nog lekker op : Euro 1660 per jaar tegen Euro 907 voor benzine)
Voor grijs kenteken zou dat als ondernemer Euro 356 per jaar worden.

Laadruimte is 190 lang, 90 hoog.
Kortom nogal wat om over na te denken.

Voor wat betreft de opmerking over het brandstof verbruik :

Ik heb geen idee wat het verbruik is van een gewone CX 25 TRD break of een GTI Turbo , maar ik ben wel wat gewend en zal er toch niet veel mee rijden .
Hij is zeer geschikt om boodschappen mee te doen in de zin dat er veel in kan, maar je parkeert hem niet even op de parkeerplaats van de Albert Heijn.
Parkeergarages zullen ook wel een uitnodiging zijn….
Voor dat soort dingen pak je hem dus niet zo snel.

Bovendien heb ik nog een hele vloot van auto’s dus per auto rij ik toch niet zo veel.
Vandaar dat ik zoveel moeite heb met de belasting, want als ik het per km uitreken dan is het nogal wat….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 december 2013 12:41 PM
  [ # 23 ]

Uit welk jaar is de auto, dat maakt ook nogal wat uit Wink

Profiel  
 
seicilindri
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 27-11-2013

Gepost: 01 december 2013 12:42 PM
  [ # 24 ]

Nee, dat maakt met het nieuwe belastingsysteem en diesel helemaal niks uit !
Je bent gewoon de pineut !

Profiel  
 
seicilindri
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 27-11-2013

Gepost: 01 december 2013 12:44 PM
  [ # 25 ]

O, vergat ik nog te melden.
De verkoper bood meteen spontaan aan om de dieselmotor te kopen van me, mocht ik hem op benzine ombouwen.
Dan heeft hij wel vertrouwen in de motor lijkt me !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 december 2013 12:46 PM
  [ # 26 ]

Diesel niet nee… Wink

Maar als je de benzine ombouw doet kost het maar 120 Euro paar jaar als je hem 3 maanden van de weg af weet te houden in de winter.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2013 12:48 PM
  [ # 27 ]
seicilindri schreef:

Nee, dat maakt met het nieuwe belastingsysteem en diesel helemaal niks uit !
Je bent gewoon de pineut !

opbenzine mag je in de overgangsregeling. Max120 eu per jaar. Op diesel niet.

Een turboD verbruikt 1 op 14 in een break..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 01 december 2013 01:02 PM
  [ # 28 ]

1480 KG volgens mij kan dat niet kloppen. Een gewone break TRD turbo weegt al 1480.
Lastig te vinden, maar wat ik terug vind voor de lage versie zie ik 1650 KG
Dat lijk t me logisch.

Zon ding is trouwens 5,60 meter, echt gigantisch!

Laad vloer met geklapte bank moet 3 meter zijn ofzo.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
seicilindri
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 27-11-2013

Gepost: 01 december 2013 01:05 PM
  [ # 29 ]

Zoals aangegeven heb ik een hele vloot aan auto’s. De meeste daarvan zijn klassiekers.
Een tweetal vallen vol in de belasting. 1 daarvan (op gas) heb ik op mijn bedrijfje staan als grijs kenteken dus dat is ook geen pijn. (maar verbruik wel zo 1 op 5)
Dan heb ik nog 1 diesel grijs kenteken < ‘87 die dus nu ineens vol in de belasting gaat vallen dus die heb ik rap op de zaak gezeten en ga ik denk ik maar verkopen, zeker als de loadrunner er komt.

Mijn dagelijkse auto (alfa 166 V6) zit gewoon normaal in de belasting en loopt (bij mijn gebruik) krapjes 1 op 8 gemiddeld.
Dat vind ik goed te doen, mijn vorige dagelijkse auto reed 1 op 4,5.
Dat vond ik echt wel teveel worden maar ik vind mezelf nu al een hele Piet met het verbruik van de Alfa en ik rij er toch niet zo veel mee(<10.000kmp.j)

Mijn klassiekers verbruiken van 1 op 2,5 van de duurste tot 1 op 17 voor de goedkoopste dus de Loadrunner zou dan nog niet eens zo’n gek figuur slaan.

Ik denk toch eigenlijk echt wel aan benzine , ook al omdat ik dan gen rekening met de ramen hoef te houden voor grijs kenteken (helaas te jong voor de overgangsregeling, maar daar kan ik wel mee leven)

Ik verbaas me nu over de diverse meningen voor wat betreft de beste motorisering.
Waarscijnlijk roep ik nu wel wat over me af, maar wat zouden jullie suggesties zijn ? en heeft er wel eens iemand een V6 van de XM ingehangen , en is dat wat ?

Profiel  
 
seicilindri
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 27-11-2013

Gepost: 01 december 2013 01:05 PM
  [ # 30 ]

.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook