













































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
seicilindri schreef:
Voor grijs kenteken zou dat als ondernemer Euro 356 per jaar worden.
Laadruimte is 190 lang, 90 hoog.
Grijs kenteken gaat em dan niet worden hé..
Grijskenteken eisen, stationwagens, SUV’s en MPV’s:
-Maximum toegestane massa 3500 kg.
-Vlakke laadvloer, over een lengte van 125 cm, waarbij de hoogte laadruimte minimaal 98 cm is over de lengte van de laadvloer over een breedte van 20 cm, (fiscaal blok: 125 x 20 x 98 cm).
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Volgens mij zou die hoogte 98 cm mogen zijn , althans dat heb ik hier op papieren van de belastingdienst staan, maar misschien is dat ook al weer achterhaald ??
8 cm zou wellicht wel ergens te vinden zijn bv in de bodem.
Trouwens, ik lees je post nog even na, en daar schrijf je het zelf ook, 125 cm is de lengte !
Maar zoals gezegd zal ik waarschijnlijk die route niet gaan vanwege de ramen














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
seicilindri schreef:heeft er wel eens iemand een V6 van de XM ingehangen , en is dat wat ?
Dat heb ik in 2002 geprobeerd toen ik nog bij een citroen specialist werkte en we cx’en massaal naar de sloop brachten. Het past niet, zo’n V6. Echt niet. Dat komt door de vorm van het subframe. Helaas, want dat zou best wel leuk kunnen zijn. Maar we liepen helemaal vast.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou dat is in ieder geval een duidelijk antwoord, en ik ben net niet eigenwijs genoeg om het dan toch te gaan proberen !
Blijft over wat dan de beste motorisering zou zijn.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed gezien je van diesel af wil zie ik eigenlijk maar 2 opties: 25 GTi motor of een GTi Turbo (2)...
Als je meer trekkracht wil in een GTi Turbo motor zou je kunnen overwegen een GTi bak eraan te hangen, dan heb je kortere verzetten.
Neem aan dat je er geen dikke 200 km/h mee wil gaan rijden














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom niet Arjan? dat is toch juist gaaf? een soort mega break die 220 loopt
Ik zou er gewoon een gti turbo 2 in hangen. Ok, blijft behelpen met zo’n lomp stuk gietijzer wat in 1965 al ouderwets was, maar toch.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7819
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik zeg: H6 automaat uit een Foutback
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat is zeker gaaf, die diesels rijden ook al 180 denk ik.
Maar als dat ding flink zwaar wordt en je gooit er nog een zooi spullen in dan lijkt het me ook wel fijn wat makkelijker op te trekken.
Ga je veel lange afstanden rijden dan lange bak.
Doe je korte stukken met veel gewicht korte bak.
eeuh 2D, zo’n H6 heb ik al voor mijn huidige T3 .... (http://www.youtube.com/watch?v=8ZtarAfqEPI)
Voor de CX gaat dat niet passen vrees ik.
Een zespitter had me zeer welkom geweest aangezien dat mijn favoriete motorisering is (zie mijn nick name)
Er is echter inmiddels duidelijk gemaakt dat het echt niet gaat en dan houd het op natuurlijk.
200+ zie ik me er inderdaad niet zo snel mee rijden inderdaad, daar heb ik andere auto’s voor.
Het is een leuk ding om eens even snel naar Duitsland of Engeland spullen te halen of een beurs of evenement te bezoeken.
En hoe zit het met de betrouwbaarheid van de GTI en Turbo T2 blokken en aanhangende onderdelen ?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Met het nieuwe motor management,gaat dat wel goed.
Maartje de rest blijft natuurlijk oud
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
domme vraag waarschijnlijk , maar wat bedoel je met nieuw motormanagement ? zit dat op de standaard GTI of turbo2 of is het iets wat later ontwikkeld is en geretrofit moet worden, sorry ik ben een CX newbie ....
Hij moet idd dat iets van 1880KG wegen. Ben wel benieuwd naar het bouwjaar.
V6 past niet inderdaad, ciroen wilde dat zelf ook toen, maar ging echt niet.
Motormanagement, je kunt tegen woordig motormanagement computers kopen.
En die inbouwen. Kun je hem helemaal zelf instellen/
Goede kans dat de motor zuiniger wordt en meer PK’s
De orginele bosch computers uit de jaren 80, dat kan nu beter.
bv megasquirt.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kijk eens in Jims zijn topic,die heeft KDF erin.
Je kunt ook voor vems gaan,
Het is niet anders dan de oude computer ,sensoren en zooi eruit.
En een nieuwe computer erin,
Dit kost zo rond de 2500 euro,en alle voordelen zijn hier op het forum wel te vinden.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Er rijden er ook nog genoeg rond met het motormanagement dat er af fabriek in zit. Zijn ook dan geen onbetrouwbare auto’s hoor. Maar als je toch al aan het ombouwen bent, tja, dan zou je nog even kunnen doorpakken. Zoals F.SvM al aangeeft, gaat dat dan ook weer niet helemaal voor niets.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
GTI Turbo verbruik zit ong. op de 1 op 9.
Ik zit ondertussen aan de KdFi (met een zoekje op google en op dit forum weet je snel meer).
Kort: alle gevoelige oude onderdelen er uit, oude kabelboom er uit en nieuwe er in met nieuwe sensoren (IAT, MAP, lambda, TPS). Dan aansluiten op nieuwe compu en CX mapping er in. Dan nog beetje bijstellen en genieten !
KdFi kan je ook gebruiken om en benzine en direct ingespoten gas aan te sturen.
Er rijden al redelijk wat CX GTi Turbo’s rond op KdFi, ook een break.
Alternatief waar ervaring mee is, is VEMS (en evt Megasquirt).
Met alleen hardware aan draadboom, sensoren, en KdFi / VEMS systeem blijf je onder de 1000 euro, maar het inbouwen kost wat tijd en kunde.
Mijn pa heeft zo’n systeem zelf ingebouwd, en daarna nog laten afstellen.
Als je blok en alles er uit hebt liggen en je gaat toch ombouwen, is dit makkelijk mee te nemen, zou ik dit zeker overwegen !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje