Benzinetank misschien kleiner gemaakt?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Nee dat hoeft niet. De bodem van de break loop net zoals een berline licht omhoog. Bij de dwarsbalk (c-stijl) heb je voldoende hoogte voor de gastank maar meer naar achteren niet. Je slijpt dus de bodem eruit en verlaagt de achterkant (12/14 cm) net genoeg om ook hier voldoende ruimte voor de gastank te houden. Past ook prima in de familial. Wel handig om er een trekhaak overheen te zetten voor de extra bescherming.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ach, vaak was na een aanrijding de gastank het enige herkenbare onderdeel van de auto. Die kunnen heel veel hebben…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als de leiding naar voren breekt gaat er een klep dicht omdat het debiet te hoog is. Als de druk te hoog wordt blaast hij af. Er zit alleen gas in, geen zuurstof, dus in tegenstelling tot een benzinetank kan hij niet ontploffen, hoogstens lekker affakkelen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
robbertkars schreef:Nee dat hoeft niet. De bodem van de break loop net zoals een berline licht omhoog. Bij de dwarsbalk (c-stijl) heb je voldoende hoogte voor de gastank maar meer naar achteren niet. Je slijpt dus de bodem eruit en verlaagt de achterkant (12/14 cm) net genoeg om ook hier voldoende ruimte voor de gastank te houden. Past ook prima in de familial. Wel handig om er een trekhaak overheen te zetten voor de extra bescherming.
Dat het bij een Break kan weet ik, daar zijn wel voorbeelden van. Maar dat dit ook de oplossing is bij de Familiale wist ik niet. De benzinetank in de Familiale zit op een andere plek dan in een Break. Mocht hier iemand deze auto kopen, ik ben wel benieuwd naar plaatjes hoe dit precies zit.
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
robbertkars schreef:Nee dat hoeft niet. De bodem van de break loop net zoals een berline licht omhoog. Bij de dwarsbalk (c-stijl) heb je voldoende hoogte voor de gastank maar meer naar achteren niet. Je slijpt dus de bodem eruit en verlaagt de achterkant (12/14 cm) net genoeg om ook hier voldoende ruimte voor de gastank te houden. Past ook prima in de familial. Wel handig om er een trekhaak overheen te zetten voor de extra bescherming.
Hoe dan? Bij de familial zit de benzinetank immers op de plaats waar bij een normale break die klapstoeltjes zitten en mensen wel eens een lpg tank beunen.. dat kan dus niet omdat daar de benzinetank al zit…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zodoende mijn nieuwsgierigheid
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
excuus foutje, gaat idd niet. Maarre Waterman, gastank erin beunen? (beunen=het zonder de vereiste kennis en bevoegdheid uitoefenen van een vak) Zoals ik nu laatst de tank geplaatst heb gezien is absoluut geen beunwerk.
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het verslijpen, verzetten en verdiepen van de achterbak om er een onderbouwtank in te kunnen krijgen vind ik gebeun. Citroënmensen waren niet gek, het oplopen van de achterbodem/koffervloer heeft een reden gehad.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Grinnik. Ken ik op z’n minst toch één beun op dit forum die ik bijzonder hoog heb zitten. Je hebt gelijk, die rond oplopende bodem geeft extra veiligheid bij het inzakken van de auto. Maar als je een beetje oplet op de ondergrond waar je parkeert (is sowieso slim met een DS) is er best een marge. En mocht er een stroomlijn-argument zijn, da’s bij de break sowieso onzin aan de achterzijde, daar is meer mis met de stroomlijn.
De mat krult wel een beetje verdacht op in de hoeken, daar zou ondanks de “rechtgetrokken” bodem toch nog best iets in de weg kunnen zitten:
Twee kleuren interieur? en chromen binnenhendels..je kunt het allemaal vervangen hoor maar je kunt je afvragen met hoeveel kennis van zaken de belangrijke dingen dan gedaan zijn. Overigens herinner ik me deze site en foto’s wel…ik kan er helemaal naast zitten maar volgens mij staat deze eigenlijk al een paar jaar te koop. Misschien niet zoveel aanloop of gewoon nooit de juiste koper getroffen hoor en ik weet verder niks over deze garage, maar kan natuurlijk ook zomaar dat ie in het echt toch de prijs niet rechtvaardigt. Ga zelf kijken en je ziet het allemaal…
[Break 20 Familiale ‘71]
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
break23m schreef:Grinnik. Ken ik op z’n minst toch één beun op dit forum die ik bijzonder hoog heb zitten.
Moet ik me aan gesproken voelen?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Volgens mij ligt er net een nieuwe tapijtenset in, ook binnenin lijken de matten er vanop een afstand ingeworpen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
F.SvM schreef:break23m schreef:Grinnik. Ken ik op z’n minst toch één beun op dit forum die ik bijzonder hoog heb zitten.
Moet ik me aan gesproken voelen?
Jij zeker. Maar Egbert op dit forum heeft zelf een vierdeurs DS cabrio gebouwd. En hij heeft ook de vloer van zijn DS Break verlaagd. En dat werk vind ik echt geen ‘gebeun’.
Over de chromen deurhandels: mijn ‘74 Break had die ook - net als de metalen raamhendels en de grote ‘DS’ wieldeksels. Export auto’s waren soms net wat beter aangekleed dan de auto’s voor de Franse markt.