Hallo,
Sinds deze week heb ik ‘s morgen een een probleem met de centrale deurvergrendeling of het slot van mijn Xsara 1.6 Ligne Prestige uit ‘98.
Als ik met de sleutel het slot opendoe dan hoor ik de centrale deurvergrendeling het slot opendoen. Echter als ik de deur weer dicht wil doen, valt de deur niet in het SLOT. Als ik dan vervolgens met de sleutel de deur weer even op slot wil doen, reageert deze niet. Hoe kan dit? en zijn er mensen met hetzelfde probleem? Misschien heeft het te maken met de kou….
Re: Deurvergrendeling / Slot bevroren
hermen schreef:Hallo,
Sinds deze week heb ik ‘s morgen een een probleem met de centrale deurvergrendeling of het slot van mijn Xsara 1.6 Ligne Prestige uit ‘98.
Als ik met de sleutel het slot opendoe dan hoor ik de centrale deurvergrendeling het slot opendoen. Echter als ik de deur weer dicht wil doen, valt de deur niet in het SLOT. Als ik dan vervolgens met de sleutel de deur weer even op slot wil doen, reageert deze niet. Hoe kan dit? en zijn er mensen met hetzelfde probleem? Misschien heeft het te maken met de kou….
zijn er nog mensen die ideeen hebben hoe ik dit probleem kan oplossen?
Totaal aantal Berichten: 786
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik vermoed inderdaad dat je sloten wat bevroren zijn. Ik had er ook last van bij mijn eend. Daar is nog water in gekomen omdat het zaterdag nog geregend had, remedie, gewoon de kachel flink hoog opstoken en rondrijden. Of de auto even warm stallen, dan is het zo weer opgelost, of wachten tot het weer wat warmer wordt!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
ok ik heb inmiddels ook slotspay gehad, dit zal inderdaad de oplossing zijn. ik vind het wel raar dat de deur op een gegeven moment dus niet meer dicht wilde. Di zal ook wel te maken hebben gehad dat het slot bevroren was.
Met de sloten heb geen problemen in deze koude. Maar de electrische ruiten werkten niet toen het -5 was.