Hoi Allemaal
1.- Ik zou de batterij van mijn Berlingo moeten vervangen. Kan iemand me informeren of het gewoon loskoppelen ervan (en nadien aansluiten v/e nieuwe) problemen geeft met de elektronica? Kwestie van geen codes/instellingen of zo kwijt te raken.
Ik heb er de standaard-radio in zitten (zonder code?) en verder is nooit aan de elektronica geraakt.
2.- De originele batterij (L1 300/480A EN) lijkt me aan de lichte kant. Heeft iemand een tip over welke zwaardere batterij er in mag/kan?
Mvg.
HAUG
01-12-2013
Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)
Ik heb al 2 maal een nieuwe accu in mijn Berlingo geplaatst en het enige wat ik moest instellen was het klokje bovenop het dashboard, taal en tijd. Maar er zijn verschillende types. Ik heb overigens de zwaarste accu gekocht die nog paste.
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
het gaat fout als je de sleutel in het contact laat zitten, zelf wacht ik altijd even tot dat de stroom er geheel af is,(eco-modus)en zorgen dat alles uitstaat.
Hoi Allemaal
Inderdaad Hakoek: sleutel uit contact, gewoon loskoppelen, batterij wisselen en radio terug instellen.
Heb er ook een zwaardere batterij (nl. Bosh Silver 540 A - 60 Ah) in gestoken. Da’s een andere start dan met de originele 7,5 jaar oude batterij (L1 300/480A) waar ik ‘t tot nu toe zonder problemen mee deed!
HAUG
03-12-2013
Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)