Hallo,
Ik zal me eerst eens even voorstellen, voordat ik jullie van allerlei dingen ga vragen.
Mijn naam is Eric Kranendijk en ik woon met mijn gezin in Zwolle.
We hebben eigenlijk bij stom toeval een Saxo uit 2000 gekocht. Niet omdat we geen Citroen willen, maar de vorige auto was voor de helft vergaan (letterlijk!) en een wat betrouwbaarder vervoermiddel was een must.
Zoeken zoeken zoeken en binnen budget deze Saxo gevonden.
Proefritje gemaakt en direct gekocht. Type? Kweenie… 1.1, luxe uitvoering met de hele mieterse kliek aan toeters en bellen erop en eraan.
Niet dat we de auto dagelijks nodig hebben (auto van de zaak staat ook voor de deur), maar mijn vrouw loopt stage voor de Pabo buiten de stad, en een auto als dit is dan eigenlijk wel een “noodzaak”, buiten het feit om dat het gewoon prettig is om ten allen tijden weg te kunnen als je dat wilt.
We zitten er wel eens met het hele gezin in (dus ook met een puberdame en een slungelpuberheer), da’s dan wel weer wat krap
Tot nog toe rijdt de auto heerlijk, maar ik heb al wel wat mankementen gevonden… Gelukkig is er een forum.
Zelf ben ik actief sleutelaar (restaureer/reviseer motoren: Honda CB 750 voor de mensen die het kennen) en actief forummer daarin, probeer mensen voor zover mijn kennis reikt met raad (en daad als dat lukt) bij te staan.
Ik hoop dat ik niet alleen veel van jullie kan leren, maar ook zelf uiteindelijk jullie kan helpen. Daar is het een forum voor nietwaar?
Nu ik mij heb voorgesteld kan ik met een gerust hart vragen gaan stellen
Groeten,
Eric Kranendijk
join the club…............welkom bij dit leuke forum….....................
Ik ben al een paar uur aan het rondstruinen in de hoop antwoorden te vinden zonder vragen, maar denk dat ik een paar draadjes de wereld in moet slingeren
De toon die ik in het forum zie bevalt me wel, dat kun je inderdaad als “leuk” omschrijven. Dit in tegenstelling tot andere fora helaas…
Welkom.
Oude motoren haha leuk, ben zelf een Transalp XL600V uit 88 aan het opknappen, low budget (alles bij elkaar 1300€, aankoop inbegrepen), niet volledig origineel zoals andere kleur en uitlaat maar wel 100 mechanisch-elektrisch perfect.
Normaal was het een onderdelendonor maar met wat werk haal je er toch iets uit.
Doe ik ook met de Citroën, perfect hoeft niet en origineel ook niet maar moet wel goed zijn.
En niet origineel wil bij mij zeggen dat hij nog steeds naar origineel terug kan, rare verbouwingen doe ik niet.
In elk geval veel leesplezier hier.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ekran schreef:
Zelf ben ik actief sleutelaar (restaureer/reviseer motoren: Honda CB 750 voor de mensen die het kennen)
Gaaf! Ik heb een CB 750 Super Sport gehad van midden jaren 70.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9433
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mijn eerste motorvoertuig in eigendom was een CB 500 Four uit ‘74, de ZR-11-34.
Lang nog terug te vinden in de boeken van de RDW, maar sinds kort niet meer, ter ziele dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Hier ook een Honda, Cx500c uit ‘82, mijn eerste motorvoertuig. Tweedehands gekocht toen ik 18 was….nog steeds in bezit. Inmiddels geflankeerd door een donor uit ‘78 en een Suzuki M1800R die wel rijdbaar is….