ok , inderdaad een retrofit dus.
Er zit wat roest aan de achterkant van de auto en ik vind de hudige kleur verschrikkelijk.
Dat en het feit dat er spats op moeten komen en de zijkant moet worden voorzien van ruiten betekent dat ik de hele auto moet spuiten.
Daarbovenop nog de motorwissel , het loopt allemaal lekker op dus.
Ik denk dat ik in eerste instantie daarom toch voor de standaard electronica zal kiezen, per slot van rekening heb ik ook geen boompje waar ik het vanaf kan plukken .
Iemand nog belangstelling voor een CX 2.0 Leader in bijna perfecte staat ter (mede)financiering van dit alles ?
oh, ja : inruil gti turbomotor/bak en toebehoren mogelijk…....
ok, even een update :
Ik heb contact gehad met dhr Phill Collins (what’s in a name) in Engeland die eigenaar is van de bekende CX loadrunner met ramen (http://www.thejoyofcx.co.uk/index.php?page=home)
Deze bijzonder vriendelijke mijnheer heeft me verteld dat volgens zijn beste weten alle Loadrunners altijd diesels zijn geweest .
Zijn auto is echter pas in 2004 gebouwd op basis gebruikte CX, en wel door CX basis in Duitsland.
Daar heb ik nog niet over nagedacht maar blijkt dus ook nog een mogelijkheid te zijn .
In dat geval zou je natuurlijk uit kunnen gaan van een benzinebasis, dat scheelt al heel wat werk.
Ook zou ik evt voor een serie 1 kunnen kiezen.
Ik zou dan natuurlijk 2 gebruikte break kunnen aanleveren of misschien zelfs een gedeelte of geheel zelf kunnen doen.
Ik zal in elk geval eerst eens even mijn licht opsteken bij CX basis .
Kan iemand mij vertellen of de GTI of GTI turbo 2 ook als break geleverd zijn ?
Is de GTI en de GTI turbo 2 destijds ook als break geleverd ?
Ik zal in elk geval eens even
ok, even een update :
Ik heb contact gehad met dhr Phill Collins (what’s in a name) in Engeland die eigenaar is van de bekende CX loadrunner met ramen (http://www.thejoyofcx.co.uk/index.php?page=home)
Deze bijzonder vriendelijke mijnheer heeft me verteld dat volgens zijn beste weten alle Loadrunners altijd diesels zijn geweest .
Zijn auto is echter pas in 2004 gebouwd op basis van gebruikte CX, en wel door CX basis in Duitsland.
Daar heb ik nog niet over nagedacht maar blijkt dus ook nog een mogelijkheid te zijn .
In dat geval zou je natuurlijk uit kunnen gaan van een benzinebasis, dat scheelt al heel wat werk.
Ook zou ik evt voor een serie 1 kunnen kiezen.
Ik zou dan natuurlijk 2 gebruikte break kunnen aanleveren of misschien zelfs een gedeelte of geheel zelf kunnen doen.
Ik zal in elk geval eerst eens even mijn licht opsteken bij CX basis .
Kan iemand mij vertellen of de GTI of GTI turbo 2 ook als break geleverd zijn ?




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
seicilindri schreef:Kan iemand mij vertellen of de GTI of GTI turbo 2 ook als break geleverd zijn ?
Neen, de TRI was de benzineversie met het hoogste vermogen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Geen GTI turbo.
Wel TRI inderdaad en dat is dan het zelfde 25 blok als de gti.
Wat ook nog scheelt.
Zo uit mijn hoofd een cx gti heb je als gewoon met 136PK en met kat en die heeft dan 122PK
De Gti Turbo heeft er 169 en met Kat 155 meen ik.
Je kunt dan wel de KAT eruit gooien, maar dan heb je niet alle PKtjes terug.
Al die grote cx zijn volgens mij altijd diesel.
CX basis heeft mooi spul en en onderdelen. Maar kost vaak wel wat.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Als je meer trekkracht wil in een GTi Turbo motor zou je kunnen overwegen een GTi bak eraan te hangen, dan heb je kortere verzetten.
Of gewoon de bak van de diesel die erin ligt aan een turbo blok hangen dan heb je vlgs.mij de ultieme combinatie voor zoeen loadrunner












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vraag me af of dat wel zo’n prettige combi is een lange dieselbak in een zware auto.
De benzine turbo motoren leveren niet al hun kracht bij lage toeren. Ik zet hem bij 100 al regelmatig terug in 4 als ik vlot wil versnellen. Dus als de auto een stuk zwaarder is en de bak nog langer moet je helemaal vaak terug schakelen.
Ik zou ook zeker de motor bij de bak houden.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Nou, ik denk inderdaad dat de bak wel iets korter mag als ik voor en GTI turbo 2 zou kiezen, vanwege het toegenomen wagengewicht.
Dat kost wel een beetje topsnelheid wellicht en iets meer toeren bij dezelfde snelheid , maar zal zeker koppelingen sparen bij het optrekken, zeker als er evt ook een aanhanger gebruikt wordt.
Off topic ! Erikkuiper : een Tatra 603 ? cool ! die dingen beginnen best prijzig te worden en T 77’s en T 87 ‘s rijzen helemaal de pan uit
Overigens heb ik vandaag contact opgenomen met CX-basis, dus benieuwd waar dat toe leid.
Nog off topicer: als ik het geld had was het inderdaad wel een heel moeilijke keuze tussen een T 87 en een sm
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
indien je wat wilt weten, kan je ook Peter Breed in Heemskerk contacten.
Die krijgt er ook kenteken op. http://www.panhard.nl/
@ Erik en wederom off topic : Tegenwoordig kan je wel 4 of SM’s kopen voor 1 T87 !
@ DS Vitesse : Die Panhard mijnheer heeft er een oprijauto van gemaakt met 10 wielen, das voor mij wel weer erg lang , ik gebruik zelf mijn opgevoerde T3 bus met aanhanger daarvoor.
Maar een babbeltje kan nooit geen kwaad natuurlijk, daar kan ik alleen maar wijzer van worden.
Ik ben toch ook wel benieuwd waar CX basis mee komt trouwens.