Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Binnenkort wissel ik van werkgever en moet ik mijn leasebak inleveren.
Ik krijg een prima kilometervergoeding en ik zie een aantal opties voor aanschaf van een auto.
Budget is ongeveer €2750,-, ik ga 70km enkele reis rijden dus het dient een diesel te worden.
De opties die ik zo voor me zie zijn: Peugeot 406 sedan, C5 break, Xantia sedan en nog wat VW’tjes (al word ik daar niet echt blij van). De C5 vond ik eerst niet zo mooi, maar toen ik gisteravond in de C5 HDi van een van de heren van sleuteltje 11 heb gereden, toverde dat toch een smile op mijn gezicht.
Even op autotrack, marktplaats etc. speuren levert op dat een C5 van het begin van deze eeuw prima te krijgen is voor het gewenste budget.
Waar moet ik allemaal op letten bij aanschaf van een C5 break uit die tijd?
Uiteraard hebben we de gebruikelijke puntjes als:
- Onderhoudshistorie
- D-riem
- Roest
- Werkt alles
- Is het blok mooi droog
- Trekt ‘ie goed
- Kleur van de olie voor het hydraulische systeem
- Hangt ‘ie niet in de kont
- Veert ‘ie goed
Maar zijn er nog specifieke punten?
UPDATE:
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Ik heb er 2 gereden een uit 2001 met 349000 km weggedaan en een met 329000 (overleden) ik zou wel voor de 2.0 hdi gaan 110 pk. Eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt de tweede een automaat uit 2003
Een hoop kilometers zegt dus weinig, onderhoud is wel belangrijk, waren ook redelijk goede caravantrekkers. De automaat is echt relaxed rijden.
Ik kan geen negatieve dingen bedenken, alles valt en staat met onderhoud.
In ieder geval veel betere auto dan de C4 HDI, dat was echt ellende…...
Succes met zoeken
Peter
Ik heb 2 C5 break 2.0 16V gehad op LPG G3 en dat rijd goedkoper dan diesel en heel fijn. Stukken af en toe een deurklink als ze wat ouder zijn maar die liggen er genoeg op de sloop en kan je zelf monteren. Verder weinig kosten. O ja bij een C5 break in de winter valt de achterklep spontaan dicht omdat de veren onvoldoende tegendruk geven maar zo gauw het warmer wordt is het probleem weer over dus even een stok er onder.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Op gas moet je koken….........geen C5 rijden…..........rijdt voor geen meter na 180.000 begint het onderhoud, ben er compleet op leeg gelopen…........1 x ...........nooit weer…..............gewoon een HDI kopen….......
Je hebt ook iets gelezen maar weet niet waarover je praat. Eerst zelf uittesten en dan je waardevolle mening geven en niet duimzuigen en mensen misleiden.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
2cvtje schreef:, ben er compleet op leeg gelopen.
Lijkt me duidelijk dat het niet uit de lucht gegrepen is. Maar des al niet te min heb je LPG liefhebbers en diesel liefhebbers. Ikzelf heb het liefste diesel. zo’n HDI is gewoon een heerlijke machine en ook nog eens betrouwbaar en voor mijn gevoel ook weer betrouwbaarder dan LPG.
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gas moet ik niet. Om de doodeenvoudige reden dat dat betekent dat er zo’n nerveus hoogtoerig kloteblok voorin ligt. Voor mij lekker een tractor.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Voor de goede orde…... ik heb geen zuigduim….. ten tweede heb ik in zo’n hok met gas gereden…..mijn portemonnaie doet nog zeer…...de ellende begon met 180.000 km ........... normaal onderhoud gehad….......in totaal heb ik 4 x C5 gereden…........2 x diesel(perfect) 1x benzine ook goed (niet lang in gereden eerlijk gezegd 10.000 km) en 1x gas deze bak is naar Kroatië ge exporteerd. In het verleden ook een XM op gas gehad, daar krijg ik nog nachtmerries van….... ik rij 35 jaar ons merk….....maar NOOIT meer gas….......is gewoon geen fijne combinatie…........Dus gebruikers ervaringen van een Citrofiel…........
Oh ja, mensen misleiden doe ik ook niet…...ik geef alleen gebruikers ervaringen door…..een van de essenties van dit forum….........en ik heb ook een nieuwe bril gekocht vandaag….dus ook daar kan het niet aan liggen…...
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Ik ga vanmiddag eens kijken bij deze:
http://link.marktplaats.nl/745422542
Staat hier zo’n 20km vandaan.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Ziet er knap uit….....houd ons op de hoogte…... succes
Gefeliciteerd alvast met de aankoop, en mischien komen we elkaar wel tegen
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Ik ga alleen nog even kijken. Heb nog niks gekocht.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015