Sloten van de deuren sluiten niet goed. Deuren zijn al afgesteld en gesmeerd, maar de klacht is niet verholpen. Wie kan mij vertellen of dit vaker voor komt bij oudere modellen van de Citroën Saxo en wat het probleem kan zijn? De auto is 14 jaar oud.
Totaal aantal Berichten: 70
- BX SPORT
- AX GTI
- AX 1.4 Furio
- AX First 1.4 D
- BX Chic
Bedoel je: Wanneer je de deur dicht doet hij niet goed in het slot valt? Je kan de deur dichttrekken en dan lang vasthouden en dan valt hij langzaam in het slot. Maar bij een “dicht gooien” blijft hij open.
Wanneer dat het geval is, dan is het vaak zo dat het vet in het slot oud en solide is geworden. Gebeurt ook vaker op koude dagen dan op warme dagen.
Het helpt om er nieuw vet in te doen, eerst warm maken met een föhn, schoonmaken en nieuw vet erin. Dit heeft bij mijn Saxo en AX geholpen.
Ik hoop dat dit je wat helpt.
Ik blaas er dan wat Mos2 kruipolie in of GT7 (de betere van WD40 volgens mij), niet teveel maar wel genoeg om het vet terug los te krijgen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 70
- BX SPORT
- AX GTI
- AX 1.4 Furio
- AX First 1.4 D
- BX Chic
Het vet wat in de sloten zit is wel anders dan kruipolie.
Het is dik en stug, beste is om de boel uit elkaar te halen en nieuw vers vet in te doen, anders blijf je dit probleem houden.