zekeringskast/bsi, vervangen.
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 07 december 2013 12:37 AM

bij mijn xsara, 16-16v, uit 2002, wil ik de zekeringskast, die onder de motorkap zit, na kijken, omdat de zekering no 17 iederekeer knapt ivm sluiting, heb begrepen dat hier ook de bsi in zit???  maar kan je hem dan zo verwijderen, en terugplaatsen, of vervangen door een andere, of moet ie dan weer worden aangemeld, tuurlijk haal ik wel eerst de accu los.  alvast bedankt, hij heeft vandaag bij een universieele garage gestaan, maar die konden niks vinden, no 17 is trouwens de ruitenwissers.

Profiel  

Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 440

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 07 december 2013 08:54 PM
  [ # 1 ]

Hallo,

Die zekeringkast is niet de BSI, maar de BSM. Deze hoef je verder niet aan te melden. Als deze voor de ruitenwisser is probeer dan eens de stekker van de wissermotor los te nemen. Als de zekering dan heel blijft zit de sluiting in je wissermotor, of hij gaat te zwaar. Springt de zekering er wel uit is het het handigst als je een schema hebt, en vanaf de verbruiker één voor één de stekkers los nemen tot je zekering er niet meer uit springt.

Succes met de zoektocht naar de storing!

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 08 december 2013 04:39 PM
  [ # 2 ]

jay-jay, bedankt voor de reactie. heb een andere zekeringsbak gehaald, en het probleem is verholpen,alles werkt weer, je hoort het af en toe toch wel eens voor bij komen dit probleem, hij heeft zelfs bij een universieele garage gestaan, en daar konden ze niks vinden, maar wel 100euro armer.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook