Vandaag mijn bx turbo diesel (bouwjaar 1990) op de brug gehad, en zag dat er een heel dun zwart slangetje lekte.
Deze loopt onder de auto door aan de bijrijders zijde (rechter zijde) samen met een doorzichtige slangetje en 2 dikkere stalen leidingen.(de laatste 2 zijn denk ik de heen en retour van de diesel)
Weet iemand waar dit slangetje voor is ? er staat volgens mij geen druk op en er loopt langzaam olie uit. (ik denk dat het LHM is) (zekers geen diesel)
Als ik de leiding probeer te volgen, dan zit hij aan de voorzijde in een rubberen slangetje geschoven en verdwijnt achter het sub frame.
De andere zijde loopt over de tank heen en verdwijnt achter de tank / achter as.
Iemand een idee wat dit voor is ? het is een slangetje van kunstof en ongeveer 3mm doorsnede.
Dat is een LHM retourslang!
Deze kun je zelf repareren door door te verbinden met een passende slang!
Succes!
Ik heb de slang inderdaad door verbonden/gerepareerd door deze in een passende rubberen slangetje te steken.
Wat ik alleen nog wel afvraag is of dat slangetje tegen LHM kan…... of is LHM niet zo’n agressieve olie ?
Komt er op deze retour geen druk te staan ?
Bedankt voor je reactie !
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Er zal weinig druk op staan, het is een lekretour. Ik zou het lekker afwachten, grote kans dat het zo weer gefixed is voor de komende járen.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Als je benzineslang gebruikt is het altijd goed.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Een retour hoort niet onder druk te staan. Als het eruit spuit dan heeft het aangesloten onderdeel erg veel interne lekkage. Dat is hier zo te lezen niet aan de hand. LHM Is trouwens niet erg agressief.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Maar een rubber vacuumslangetje is toch snel overleden!
ik zou persoonlijk een rubber slang niet repareren met een ander rubber slangetje, maar met een kunststof slangetje (zo’n harde, die op meerdere plaatsen gebruikt zijn onder de motorruimte).
De originele slang is een hard plastic slangetje.deze heb ik gerepareerd door deze in een rubberen slang te steken zoals het onder de motorkap ook is gedaan.
Helaas…..gisteren begon het slangetje toch weer te lekken.
De rubberen (reparatie) slangetje is zachter geworden en schuift nu dus te makkelijk over de originele slang.
Vanmiddag dus maar eens bij de sloop langs voor een stukje slang wat bestemd is voor LHM