voorportierruiten afstellen ?
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1130

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 24 januari 2006 02:51 AM

Ik blijf aan het vragen Surprisedops:

ben langzaam aan alle kleine dingen aan de prestige aan het oplossen en heb dus een klein vraagje.

m’n 2 voorruiten suizen een beetje in de voor beneden hoeken en dit komt doordat de ruiten iets vooroverkantelen en dus niet helemaal in de raamsponning vallen bij het omhoog doen, druk ik het raam met de hand recht en doe het dan dicht zit de ruit goed in de ‘groef’ en suist ook niet.

Maar voordat ik de bekleding demonteer : Kun je het voorover kantelen van die ruiten afstellen/voorkomen en zo ja hoe precies ?

ik geloof niet dat ik bij het monteren iets ben tegengekomen om dit af te stellen, of heb ik niet goed gekeken Shocked

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 24 januari 2006 03:33 AM
  [ # 1 ]

zover ik weet zit(ten) er 1 of 2 slopgaatjes alwaar je de mechaniek in heen en weer kunt bewegen.
daarmee dus afstellen.
ook zit er zowiso ruimte op alle bevestigingspunten,als je alle ruimte gebruikt kan je ook je ruit bewegen en dus afstellen in de sponning.

ikzelf doe de ruit helemaal omhoog, (met alles moeren goed los)en trek hem dan tussen mn handen recht in de sponning .
dit doe je door eerst de raamrubbers goed in te spuiten met siliconenspray, dan de ruit naarboven en achter te halen.(zorg dat je de schuine voorkant goed omhoog haald)
hierdoor zet hij zich in de lijn van je raamsponning.

dan met tape vastplakken,en vastschroeven,, of je vraagt een 3e hand om de moeren aan te draaien.

mvgr wupke: Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 januari 2006 06:39 PM
  [ # 2 ]

je kan het wel stellen maar dit is echt een klote klus om te doen want je komt altijd handen te kort en de ruimte is erg beperkt Sad

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 24 januari 2006 09:03 PM
  [ # 3 ]
citroenc2 schreef:

je kan het wel stellen maar dit is echt een klote klus om te doen want je komt altijd handen te kort en de ruimte is erg beperkt Sad

dan maak je de slopgaatjes toch een millimeter groter?
mvgr wupke Wink

Profiel  

wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 202

Gepost: 03 mei 2006 07:23 PM
  [ # 4 ]

In navolging van de topic starter;

Ik heb nu aardig wat tijd gespendeerd aan het afstellen van het de bestuurdersruit, natuurlijk lukt het net niet Confused . Het probleem is dat het raam een stukje, wanneer bijna gesloten, voorover kantelt, dit lijkt niet af te stellen, wanneer ik dit doe, kantelt het raam niet meer maar blijft er aan de voorzijde een kier. Het is ongeveer een afwijking van 2 a 3 mm. Kan het zijn dat het kruismechanisme niet goed meer is? Of moet ik vooral blijven oefenen Rolling Eyes

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook