Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Jammer zo’n rare reactie als hierboven van Ronama,
Mijn broer is ruim 15 jaar verkoopleider geweest bij een van de grootste Citroen dealers en in de beginperiode van de C5 gaven de HPI (benzine) en HDI (110 pk variant) veel trammelant. Dit heeft hem wel een tiental vaste klanten gekost.
Diezelfde hdi 110 pk variant gaf ook veel problemen in de Xsara breakversie, maar daar hoor je minder van, waarschijnlijk omdat die relatief weinig verkocht zijn.
Daar hoef ik dus geen c5 forum voor te lezen Maar kennelijk is dat de bijbel als het gaat om welke motoren je wel of niet moet hebben?
@ Topicsteller: succes met al deze meningen, aan jou de schone taak er chocolade van te maken
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Nou jammer dat je mijn reactie raar vindt,
Sinds 2006 zijn we bezig met de c5…
En er zijn veel gekende problemen voorbij gekomen…
Maar problemen met de 2.0 hdi net niet..
En daar rijden toch div leden rond met zo’n auto…die probleemloos rondrijden..
Gevalletje goed lezen dus, zo blijkt maar weer.
Ik heb het over de C5 van pakweg 2001-2003, deze C5’s, specifiek met Hdi en Hpi motoren hebben verhoudingsgewijs veel problemen gekend.
Maar goed: laten we het er maar op houden dat de meningen verdeeld zijn. En dat kennelijk de ene dealer de klanten altijd tevreden heeft zien komen en gaan en de andere dealer met de handen in het haar zat hoe de klant te behouden voor Citoën.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Ik lees goed!!
Hdi van 2001 is ook ok..
Hpi is rommel!
Er zijn hdi tjes met dik 3 ton die probleemloos rond rijden.!!
Er zijn andere mankementen die gekend zijn..
Maar dat ga ik niet allemaal knippen en plakken uit respect voor de makers van dit geweldige forum.
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Precies HPi laten staan HDi’tjes zijn prima ...
Ook die uit 2001/3
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Zucht.
Ik ontken ook niet dat er HDI’s probleemloos rond rijden met 3 ton of meer op de teller.
Sterker nog: heb er hoogstpersoonlijk in 3 jaar tijd 1 van 165.000 naar 390.000 gereden met buiten defecte krukaspoelie niet 1 defect (dan wel de 2.0 hdi 90 pk versie, eerlijk = eerlijk).
Maar heb ook gehoord (uit 1e hand) en gezien (want vaak in de werkplaats wezen ‘buurten’ en als je veel rijdt kom je ook vaak bij de dealer) over de problemen met eerste bouwjaren 110 pk 2.0 hdi.
Maar goed: ik zal het wel allemaal gedroomd hebben en Ronama is alwetend. Of zoiets . En dus staak ik dit interessante gesprek maar.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Dit gaat op deze manier een doelloze welles nietes worden. Als ik zo om mee heen hoor zijn de 2.0 HDI betrouwbaar. Ook op de grote klaagsite autoweek reviews kom je wel mensen tegen die veel problemen melden over de C5 maar nou weer net niet met de HDI motoren.
HPI is inderdaad wel een probleem motor en is ook snel verdwenen. Hoe het kan dat ze bij de dealer aangeven dat het probleem motoren zijn is voor mij een raadsel. De 1.6 HDI is ook niet heel geweldig.
Maar goed iedereen zijn ervaringen natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
precies…
de 1.6 hdi is betrouwbaarder geworden nadat de oliepeilstok veranderd is en er 0.5 liter meer olie in het blok is gekomen.
en de onderhoudsinterval naar 15k is verlaagd door citroen.
alwetend ben ik niet, ik kan alleen maar doorgeven wat ik weet,
hier in belgie rijden voornamelijk alleen diesels, en bij de dealer kom ik ook regelmatig..
vooral als je binnen 10 jaar 8 nieuwe auto;s koopt, je familie in citroen geduwd hebt etc etc…
tevens heeft de C5 club door de jaren heen wel een betrouwbaar beeld van de C5 weten te creeren
en weten wij ook wel waar de sterktes en de zwaktes zijn bij de C5..
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
NeufegliseThierry schreef:Jammer zo’n rare reactie als hierboven van Ronama,
...
@ Topicsteller: succes met al deze meningen, aan jou de schone taak er chocolade van te maken
Ik ben Software Engineer en geen chocolatier
De reden dat ik voor een C5 wil gaan is omdat ik eens een Citroën met bollen gehad wil hebben. Dat het financiëel misschien niet de allerverstandigste keus is.. mwah, moet een keertje kunnen. Ik heb nu nog geen koters of een koophuis. Ik heb ook nog een superbetrouwbare Opel Corsa 1.7D met 3 ton op het klokje staan hier. Pak ik die als die fransoos weer eens dwars is.
Mijn beeld van de 2.0 HDi motor is dat je een hamer erbij moet pakken om ‘m stuk te krijgen. Het ding wordt overal en nergens gebruikt en ik zie ze een hoop met hoge kilometerstanden staan. De C5 die ik gereden heb met 347.000km op de teller reed beter dan de Golf TDI die ik heb gehad met een ton minder. En alles wat de 250.000km heeft kunnen halen zal de 300.000 ook wel halen, ik kan me voorstellen dat de rotte exemplaren allang op export zijn gegaan naar een land waar automonteurs minder verdienen dan hier.
Overigens heb ik deze vraag ook bij de C5 club neergelegd.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
En zo is het.
De hdi is in tegenstelling tot de hpi een absolute topper!
Kilometervreters zijn het die je nagenoeg nooit laten staan. Ik denk dat neuf de modellen een beetje door elkaar haalt.
Iets met voorraadbollen ofzo
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Ach, en wat elektrische problemen hoeven niet zo heel erg te zijn, zolang ze niet in de primaire functies zitten. Storingsmeldingen zijn vast te onderdrukken door het ding eens aan een computer te hangen.
Is zo’n C5 nog wat te onderhouden door iemand anders dan een dealer overigens?
Ik heb een allergie voor merkdealers en hun prijzen.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Zoveel had ik door peter
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015