Hallo Allemaal ik heb een citroen xsara break 1.6 16v op lpg.
Gisteren was ik aan het rijden en was op de snelweg en toen ik hem in zijn 5 zette
was hij nog gewoon in zijn vrij. Hij schoot er dus ook niet uit.
Later kwam ik erachter toen ik thuis was dat de achteruit geblokkeerd is.
Dus ik heb alle versnellingen stilstaand geprobeerd en de pook gaat gewoon overall in maar dus niet in de achteruit.
Snap er helemaal niks van heb geen raar geluid of zoiets gehoord.
Wie kan mij vertellen wat dit is, en of iemand, iemand weet wie mij kan helpen om het weer gefixt
te krijgen.
vriendelijke groeten Debora
ps : ik zit in de omgeving Wolvega
onder de motorkap
zitten stangen er zou er een los kunnen zijn
zitten tegen schutbord aan
ik weet niet of deze zo samen kunnen maar eerst daar maar eens kijken
Hallo Pap,
we hebben even onder de motorkap gekeken en we hebben wel de stangen gezien.
Ik zie eigenlijk 3 stangen als dat klopt 2 buitenste zijn wat langer dan de middelste.
Op de middelste zit wat speling, ook zie ik veel olie.
Is het misschien ook mogelijk dat er niet genoeg olie in de versnellingsbak zit?
Kan hij dan ook dit problem krijgen?
Ik zie geen stangen los zitten maar wel dus speling op de middelste kopje.
Vast is goed spelingg jammer olie is niet goed
ja met zo’n antwoord kan ik dus niks
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Wat hij bedoeld is dat wanneer de stangen vast zitten ook al heb je speling je normaal gesproken alle versnellingen zou moeten kunnen gebruiken.
De olie lekkage/zweten vind hij niet goed. Ik vind zweten best normaal. Plassen onder de auto niet.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
oke bedankt
ga morgen naar de garage en ik hoop maar op het beste.
Duimen dat het wat kleins is.
heeft iemand misschien een versnellingsbak te koop als ik die toevallig nodig heb?
Heb helaas niet veel te besteden, ben arbeidsongeschikt en heb een kleine uitkering,
maar mijn auto is mijn alles mijn enige vrijheid die Ik nog heb.
gr debora
indedaad bedoel ik stangen vast
dan zit het waarschijnlijk in de bak
zweten geen problem
olie zien is niet goed
kom net van de garage en de achteruit doet het weer maar de 5de versnelling is kapot.
vanuit stilstaand wil het ook niet wegrijden of oppakken in de 5de versnelling en slipt hij dus door.
Nu zeggen ze dat ik dus een andere versnellingsbak nodig heb en dat het verwisselen van de bak ongeveer 250-300 euro kost + de olie.
Wie heeft er misschien nog een versnellingsbak liggen? Het is een citroen xsara break uit 2003 1.6 16v.
En wat gaat de bak kosten. En is er misschien iemand die het voor minder kan doen? Hoor graag reactive hierop, voel me aardig deprie in deze situatie had net de auto gekocht van mijn laatste spaargeld .
groetjes debora
Geen mooie oplossing en het kan weer stukgaan,maar vraag je garage om het tandwiel van de 5e vast te lassen aan de as.
Je kunt er zo bij,even het plaatstalen deksel aan de zijkant van de bak er af.
De min van het lasapparaat MOET op het tandwiel geklemd worden anders las je de lagers vast.
Goed ontvetten en de as aan de de moer (moer goed aandraaien) en dan de moeer aan het tandwiel lassen
Klusje van nog geen uur de gok wel waard lijkt me.
In mijn geval heeft de auto nog jaren gereden en is uiteindelijk om andere redenen gesloopt.
Totaal aantal Berichten: 16
- BX 16 TGI Break
- BX 19 tgi Break
- ZX 1.6 Aura
- Xantia 1.8 sx
- C4 (2004-heden) berline 1.6 automaat
- (Grand) C4 Picasso Picasso Automaat 1,6
Twee jaar geleden ook versnellingsbakproblemen gehad. Volgens de dealer (De Vos in Enspijk) kent de versnellingsbak van de 1,6 16V de nodige problemen. Er was toen daarom nergens bij de sloopbedrijven een bak voorradig. Het werd dus een gereviseerde bak: een rib uit m’n lijf!!
2CV, Visa 11RE, BX 16 Break, BX 19 Break, ZX 1,6 Aura, Xantia 1,8, Scenic 2.0 (sorry!), ZX 1,8 Aura, Xsara I 1,6, Xsara II 1,6 Break, C4 Berline 1.6 aut
Hallo mensen,
bedankt voor jullie reactie, heb een bak gevonden in Erica voor 250 euro, voor 200 euro kunnen ze hem 0mwisselen.
Tandwieltje vastlassen vind ik nogal riskant Nanko, jij had er misschien geluk mee. Maar ik heb er nog weinig vertrouwen in.
Dus kan ik beter een ander bak laten plaatsen + gelijk maar een nieuwe koppelingsset erin.
Dan gaat hij op marktplaats heb toch besloten dat ik kleiner wil rijden.
gr debora