



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De specialist natuurlijk
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Voor wat zekeringetjes, serieus? Nou ja, ik bel David Overberg wel even morgenvroeg. Die zit niet zo ver en van daaruit heb ik een directe bus naar huis. Hopelijk heeft hij tijd.














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lijkt me een prima oplossing. In het ergste geval moet er een andere zekeringkast in namelijk en die heeft hij nog wel op de plank.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Denk dat je erop kunt wachten,en gewoon weer met je cx naar kunt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
waterman schreef:Lijkt me een prima oplossing. In het ergste geval moet er een andere zekeringkast in namelijk en die heeft hij nog wel op de plank.
Ik zat juist al te denken maar gewoon gelijk de hele kast te laten vervangen.
En als het klaar terwijl u wacht is, dan is dat helemaal mooi.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Jaco, het is voor jou het minste moeite om de zekeringhouder even uit te krabben en er een nieuwe zekering in te prikken. 90% kans dat deze zekering jouw auto gaat overleven. Hiervoor ga je toch niet preventief je zekeringenkast vervangen?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Wat voor mij écht de mnste moeite is, is de auto even weg brengen, laten doen wat nodig is en snel verder met m’n werk.
Ik kijk morgen even of hoe ik het snelst kan fixen dat ik vrijdag gewoon met de CX op pad kan zoder in te hoeven zitten over kachel en verlichting.
Ik dacht toch even voor de quick & dirty oplossing van Ree te gaan. Even snel naar de Brezan voor zekeringetjes en contactspray, houdertje vrij maken en nieuwe zekering erin. Maar ik krijg dat stukje er niet (snel genoeg) uit. Zometeen even naar David Overberg, dan kijkt hij even.
Ook even de andere zekeringen gecontroleerd, maar die zien er allemaal schoon uit.
Mooi, David heeft het gefixt, ik kan de winter weer door.
Of toch niet? Trek bij een CX nooit de motorkap open, want je vindt altijd wel iets. Er steeg damp op van onderuit de radiator. Lek. Dus dar maken we even een afspraak voor in januari.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefixt of die hele zekeringkast vervangen?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan Verkade schreef:Gefixt of die hele zekeringkast vervangen?
Hij schrijft,gefixt
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
De rest van de zekeringkast zag er keurig uit, dus vervangen was onzin. Gifixt dus.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bijna tijd om de CX klaar te maken voor de Raid Arctique. Nu constateerde ik afgelopen vrijdag een harde *TONK* toen ik de auto in de hoogste stand zette in de wasbox. Precies op het punt dat auto de hoogste stand bereikt, klinkt daar het geluid ergens vooraan (lijkt het in ieder geval).
Gisteren na thuiskomst van Citromobile de auto weer even omhoog gezet en weer *TONK*.
Vanavond even naar de auto gelopen om te zien of er iets te zien is. Auto starten, in de hoogste stand en met een zaklamp onder de auto om bij de voorwielophanging te kijken en luisteren.
Maar geen *TONK*...
Dat is raar, even gymnastieken dan maar. Een paar keer helemaal op-en-neer, maar geen enkele keer *TONK*.
Dan maar even een blokje om. Bij terugkomst de auto weer omhoog en ja hoor: *TONK*!
Maar wacht eens even, nu staat de auto in de versnelling, zou dat het zijn? Auto uit de versnelling en op-en-neer: stil… Auto weer in de versnelling en op-en-neer. Ja nú komt de… o nee, stil…
Dus… direct na een rondje rijden is er de *TONK*. Eenmalig en daarna niet meer. Tot ik weer ga rijden.
Tijdens het rijden merk ik overigens niets geks.
Ik breng de auto hoe dan ook deze week of volgende week naar de garage, dus daar wordt er naar gekeken. Maar ik ben toch nieuwsgierig. Iemand een idee wat dit kan zijn?