Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
064harry schreef:Damn…. Mijn verwarming van de auto wordt niet meer zo heet.
Heeft misschien iets te maken met de sensor of thermostaat?
Wie weet….
Bij mij was het juist andersom. CC op 18C maar binnen dik boven de 20C
Een paar dagen later: auto start s’morgens slecht en s’avonds bijna helemaal niet.
Onder het rijden: GROOT ALARM met bijbehorende toeters en bellen op de dashboard. “Koelwatertemperatuurmeter”
Bij de dealer er een nieuwe sensor in laten zetten. Blijkt een terugroepactie te zijn.
Nu geen problemen meer. Ook niet met de verwarming.
Sensoren zijn hier dus zwakke plekken in het koelsysteem.
In het begin een storing gehad waardoor de ventilator op hoge snelheid bleef loeien -> koelwater temperatuur sensor vervangen
En onlangs een storing controleer vloeistofpeil -> koelwater niveau sensor vervangen
Die dingen kosten niet veel maar als ze niet werken dan kan dat wel tot flinke schade leiden.
Bij mij was het in beide gevallen een onterechte waarschuwing door een defecte sensor, maar het kan ook andersom zijn dat een sensor niet signaleert als er wel iets mis is.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Vandaag bij de dealer geweest.
En natuurlijk werd de kachel weer lekker warm.
Toch een half uur in de auto gezeten om alles te checken en te proberen.
Alles lijkt in orde.
Wel doet af en toe de knop het niet die de luchtcirculatie regelt.
Weet iemand van jullie of ie het misschien niet doet bij een bepaalde stand van kachel of airco?
We hebben het niet kunnen ontdekken.
Vanmorgen kreeg ik de ramen maar niet schoon.
Misschien dat het er iets mee van doen heeft…........
Heeft DS4 niet net als de C4 een speciale stand voor snel de ramen schoon maken?
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
Ik zou de airco eens uit laten, bij temp onder de 3 graden doet ie toch niks..
Bescherming van de airco compressor.
Ik heb de airco nooit aan staan, en nu gewoon op 21 graden en de verwarming naar de voorruit gericht.
En bij de c4 van mij (bij mijn vorige c5-en, picasso’s ed ) altijd snel warm en heel weinig last van ramen die beslaan.
Ik heb heel af en toe dat het recirculatieknopje niet werkt.
Ventilator helemaal naar links draaien zodat systeem uit gaat.
Daarna weer omhoog draaien en het knopje werkt weer
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Kon mijn spiegel net niet inklappen. Ik heb deze op handmatig laten schakelen. Maar net geen enkele response bij het gebruik van de knop.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Spiegel inklappen doet het weer. Knop een keer naar links en rechts gedaan en toen werkte het weer.
Net als bij de recirculatieknop een incident met een oplossing.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Frie schreef:Ik heb heel af en toe dat het recirculatieknopje niet werkt.
Ventilator helemaal naar links draaien zodat systeem uit gaat.
Daarna weer omhoog draaien en het knopje werkt weer
Hmmmm dat had ik ook al ontdekt.
En ik heb het idee dat er soms alleen koude lucht (rijwind?) geblazen wordt.
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Normaal als ik in de auto kom op een dag zoals vandaag en ik moet de autoruit krabben dan hoor je de aanjager buiten de auto loeien om het zo snel mogelijk warm te krijgen in de auto.
Nu: he-le-maal niets!
Ik heb het idee dat er iets niet helemaal goed gaat maar ik weet niet wat.
Vervelend dat ik de dealer niet goed kan uitleggen wat er nu precies mis is. Hij wordt wel warm dus hij is niet stuk.
Hij blaast genoeg lucht dus daar ligt het ook niet aan.
Het is net of de slang die de warme lucht moet toevoeren naar de auto er niet opzit!
Ik ben alleen bang dat het iets softwarematig is.
Bij VAG had je een knop combinatie om het airco systeem te resetten.
Maar bij VAG is een hele schare van freaks die alle hoeken en gaten van de auto weten te ontdekken.
Gezien de hoeveelheid elektronica moeten er in de Citroen ook vast wel allerlei verborgen mogelijkheden zijn.
Alleen zijn hier minder hobbyisten om die te onthullen.
Zo heb ik bijvoorbeeld nog steeds interesse in wat je bij cheat-codes kunt invullen, maar nog niks hierover gevonden.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Intake gesprek gehad.
Auto wordt een dezer dagen opgeroepen.
Keep you posted guys
064harry schreef:Schrik!!!
Mijn MyEway satnav. op zwart!!
Het was maar effe, maar toch.
Hopelijk was het een reset. In de gaten houden dus.
Vanavond effe checken want ik heb er al iets meer over gelezen ergens.
hier zo vaak op zwart, is niet leuk meer.
ook net na de garantie electrische olie klep kapot.
En instapverlichting die niet werkt, maar alleen maar knippert.
Dus ook constant als je de wagen start een service melding krijgt, alleen komt die in de database van citroen niet voor.
Raar, maar al met al wel tijd om deze ds4 200 thp sport chic met alle opties in te ruilen voor een degelijke auto.
Eentje die nu al na 40.000 km die vele storingen geeft vertrouw ik niet meer.
Dus nog een storing en hij vliegt eruit, en nooit geen franse auto meer.
Citroën Ds4 THP 200 PK
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 15-03-2009
- C4 (2004-heden) Cactus Feel E-Vti 82 ETG
Een familielid van mij heeft in twee jaar tijd zonder enige problemen 190.000 km met zijn ds4 e-hdi egs gereden. Ook mijn ouders hebben nog geen enkel probleem met hun ds4 e-hdi egs tot nu toe met 75.000 km.
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ik heb hiervoor altijd honde accord gereden, hiermee ruim 700.000 km weg ZONDER een mankement.
Is dus heel wat degelijker als een Citroen in mijn ogen.
Citroën Ds4 THP 200 PK