Ik sta min of meer voor dezelfde keus. Een lekkere luxe saxo 1.4 of een zx 1.8 uit 1995 1996.
Iedereen raad me zo’n beetje een zx af. Waarom? Eem zx is veel goedkoper en voor iedereen gelijk onbetrouwbaarde. Voor 1000 Euro heb je een behoorlijke zx en voor 1000 Euro heb je een wat meer afgeleefde saxo.
Hogere lasten en verbruikscijfers heb ik dan wel over voor wat je er voor terug krijgt.
Een zx lijkt me heerlijk, maarja dat onderbuik gevoel “oude bak”.
Gewoon een xsara.. Voor 1000 euro koop je een prima coupe of berline. Niet zo’n extreem oude bak en idioot betrouwbaar!
Ik zie dat je nu voor 1000 zelfs al een type 2 coupe koopt…
http://link.marktplaats.nl/754453466
Met airco en alles!
Kanonnen, die kosten ook geen drol! Je betaald er echter wel weer meer belasting voor. Net hogere catagorie.
Deze is ook leuk;
Iets meer wegenbelasting maar wel vijf klassen fijner rijden en veeeeeeel moderner! Ik zou het wel weten… Ik heb jaren een Xsara coupe gereden en heb nu een Xsara break aangeschaft…
Bart1989 schreef:Kanonnen, die kosten ook geen drol! Je betaald er echter wel weer meer belasting voor. Net hogere catagorie.
Deze is ook leuk;
Hij heeft aircoe, zou hem daarom al nemen!
Maar om eerlijk te zijn moet jij gewoon een ZX kopen Leeftijd zegt echt niet alles!
(of een Xsara idd)
Ik zou lekker die Xsara met Airco nemen, ipv een gedateerde ZX.
Tijdje geleden weer dat ik hier was, maar vandaag is het zover. Eerst hadden we besloten toch geen auto te nemen - want eigenlijk niet nodig, maar nu mijn vriendin in de Achterhoek gaat werken moet er wel een auto komen. Vandaag gaan we kijken naar een Citroën Saxo 1.0i First. Hj heeft 84.000 op de teller en de vraagprijs is € 1350,-. Vandaag even een proefritje maken en de auto bekijken. We zijn benieuwd. Een vraag blijft, trekt deze de Franse snelwegen?
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Een 1.1 heeft een top van 160. Dat zal dus wel meevallen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het gaat om een 1.0. Vorig jaar zijn we met een 1.1 weggeweest en die deed het aardig. Pas toen we na drie uur snelweg een bergweggetje van 15% omhoog reden begon deze wat te spartelen.
Als je kijkt naar de acceleratietijden is het verschil tussen een 1.0 en een 1.1 nog best groot.
Als je regelmatig naar Frankrijk gaat zou ik toch eerder voor een 1.1 kiezen…
Regelmatig is een groot woord, we gaan alleen op zomervakantie naar Frankrijk. Maar we gaan het meemaken deze zomer: sinds vrijdag ben ik - of eigenlijk mijn vriendin omdat zij er het vaakst in zal rijden - de trotse eigenaar van een groene Saxo! De 1.0 trekt aardig weg op de snelweg. De 130 haalt ‘ie zonder moeten. Ik ben benieuwd hoe het ons bevalt zo’n eigen auto! Dankjulliewel allemaal voor de reacties die ik zeker mee heb genomen in het proces.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Veel plezier!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.