Hallo allemaal,
Ik heb (nou ja, mijn vrouw dan ) een hagelnieuwe Saxo uit 1999, de gefacelifte versie.
De rechter wielkast achter is al eens gelast in het verleden, de linker is nu aan de beurt. Ik krijg echter tegenstrijdige berichten door… Het gaat om het stuk waar wielkast en kofferbak aan elkaar zitten, de onderkant. De wielkant van de wielkast is al een stukje weg, dan is er een 2e laag met roestmeuk, en vervolgens de binnenkant van de kofferbak. Die *lijkt* goed.
Mijn idee is om het rotte stuk eruit te slijpen en er een nieuw vers stukje blik overheen te zetten. Met het oog op mijn laskunsten is dat op dit moment het mooist haalbare.
Ik krijg echter van verschillende kanten ook de “tip” om niet te gaan lassen maar dit met een polyestermat op te lossen aangezien het geen dragend deel zou zijn, als je de boel maar goed kaal en roestvrij maakt.
Foto heb ik, maar kan ik op dit moment even niet plaatsen.
Wie heeft de gouden tip? Een adres voor een goede voordelige lasser (oei, nou verraad ik dat lassen mijn voorkeur heeft) in de buurt van Zwolle is ook welkom natuurlijk!
dat lijkt me nog steeds dezelfde opbouw als bij de C15 : chassisbalk (dubbel geplooid)- laadvloer - wielkast, de platen liggen daar 4 dik op elkaar, hoe kan dat nou roesten….
Polyestermat is goed voor een paar jaar als de rotte plek eerst compleet is verwijderd, zoniet ben je binnen een jaar terug bezig.
Is natuurlijk voor niet dragende delen zoals je schrijft.
Maar als je een beetje kunt lassen ben je sneller klaar door er een plaatje in te lassen dan met de polyester mat, weet je ineens wat je hebt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
René schreef:Je hebt hier een rotte plek? > http://youtu.be/IAXMKSSsJKU
Dan heb je eerdaags een groot probleem.
Ja… alleen niet zo als in de film hoor. Zal even een plaatje uploaden zodra het kan. De wielkast die je hier ziet is de rechter (of de film is gespiegeld). Mijn “gat” kun je op de film het beste vergelijken met het linker gat op de film, maar dan iets groter. Pak hem beet vanaf het aanslagrubber tot het rubber van de uitlaat.
Zit nu dik in de bitak, lassen lijkt me iets voor het voorjaar.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je een foto maakt in lage resolutie, <500k, kun je hem als attachment meesturen met je bericht. Dan heb je geen photobucket of zo nodig.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Heb een webservertje thuis staan, geen tools nodig
Hier is de foto:
Dat zou ik maar vergeten dat het niet dragend is.
Alleen lassen kan je helpen, ik neem aan dat je het niet zelf gaat doen aangezien je een goede lasser vraagt, zoek die dan nu en niet in het voorjaar, alles vol pekel blazen in de winter lijkt me heel ongezond.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Kijk, daar heb ik tenminste wat aan! Vond het al een raar verhaal.
Laskunsten zijn wel aanwezig, maar nog niet zo ontwikkeld dat ik het mooi krijg Beetje oefenen nog en dan gaat het lukken.
Het gat is dicht nu met het oog op de winter en een lasprojectje in het voorjaar. Volledig dichtgemaakt met flexibele underbody coating van de Motip (bitumen met de kwast), pekel en co komen er voorlopig niet in.
zelfde probleem gehad ! Alle rotte plekken ruimschoots weghalen (met zaag of haakse slijper en lamellenschijf) tot je op schoon kaal metaal uitkomt en een nieuw deel er in lassen en goed beschermen tegen herhaling. Malletje maken is geen overbodige luxe, omdat de rand een grillige vorm heeft en de binnenbak van je spatbord er weer tegen aan moet passen !!
Als je het zelf niet aandurft zijn er genoeg bedrijven te vinden die dit voor nog geen 250 euro vakkundig uitvoeren.