2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De GSpécial van Matthias!
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 12 december 2013 05:21 PM
  [ # 16 ]

Dat lijkt mij de spanningsregelaar.
Die regelt het bijladen van de accu met de juiste spanning.

Gr. Wim.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 12 december 2013 05:25 PM
  [ # 17 ]

Enne, met dat starten in je eentje kan je het contactslot aan zetten en dan in de motorruimte met een jumpwire vanaf de +accu naar het startrelais de startmotor bedienen.

Gr. Wim.

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 12 december 2013 05:56 PM
  [ # 18 ]

En waar moet die dan aan vasthangen? Het kan toch niet te bedoeling zijn dat die loshangt in de motorruimte?

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 12 december 2013 05:58 PM
  [ # 19 ]

als het goed is zit er in dat bouwjaar al een dingetje aan de beugel van de motorkapsteun gelast waar de spanningsregelaar inschuift. Daarvoor was het een los L plaatje wat onder de accu klemde.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 14 december 2013 12:06 PM
  [ # 20 ]

Heren

Net nog even met de ontsteking aan de gang gegaan, en de truuk met de vonkende bougies geprobeerd en geen vonk te zien. Niet met de oude en evenmin met een nieuwe.

Nu verdenk ik de bobine, als je het contact aanzet staat er 12 Volt op de bobine, start je de wagen staat er evengoed 12 Volt op de bobine, eigenlijk zelf ietsje minder. Dat lijkt me te weinig om een vonk te kunnen laten ontstaan, omdat de bobine laagspanning in hoogspanning omzet. Wil dit zeggen dat de bobine aan zijn einde is gekomen?

Ik denk dat ik alvast een nieuwe bobine, stroomverdelerkap en rotor ga bestellen, zodoende ik alles kan vervangen als dat nodig lijkt te zijn.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 december 2013 12:17 PM
  [ # 21 ]

Bobine is zelden de oorzaak als hij gewoon rijdend is weggezet. Je zou de weerstand van de primaire spoel kunnen meten. Die moet een paar ohm zijn. En de secundaire een aantal kilo-ohm. Maakt de bougie wel contact met het blok als je dit probeert?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 14 december 2013 12:21 PM
  [ # 22 ]

De auto heeft 11 jaar stilgestaan, en of ze op de moment van wegzetten reed weet ik niet. En de bougie maakte contact met het blok!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 december 2013 12:31 PM
  [ # 23 ]

Dan zou ik beginnen met heel fijn schuurpapier de puntjes schoon te maken. Dikke kans dat die geoxideerd zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 14 december 2013 03:55 PM
  [ # 24 ]

En alle massapunten even losmaken, met een staalborsteltje schuren en weer vastzetten kan ook geen kwaad.
Als je onderdelen gaat vervangen dan zou ik beginnen bij de condensator. Die kan door lang stilstaan defect raken.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 14 december 2013 04:52 PM
  [ # 25 ]

De condensator die erop zit is al door mij vervangen vorige week. Ik heb het onstekingshuis er af gehad, contactpunten zagen er als nieuw uit. Het nieuw setje dat ik hier heb liggen ziet er niet veel nieuwer uit. Dan heb ik de bobine nogmaals doorgemeten en ze werkt, alsook de bougiekabels.

Volgende week ga ik verder met nieuwe accuklemmen, en alle massapunten en stekkers/aansluitingen proper te maken! De puntjes in de verdelerkap zijn toch al een eindje afgesleten, dus die ga ik alvast bestellen, samen met de rotor! Dan nog nieuwe benzine erin, al is dat pas nodig als er ontsteking is natuurlijk!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 december 2013 05:17 PM
  [ # 26 ]

Hoe ga je de ontsteking op tijd zetten als je hem weer terug plaatst?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 14 december 2013 05:58 PM
  [ # 27 ]

Als ik wat weer terugplaats?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 14 december 2013 07:56 PM
  [ # 28 ]

Oei…
Dat antwoord kan zowel deskundigheid als ondeskundigheid betekenen…

Profiel  
 
75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 16-07-2008

Gepost: 14 december 2013 10:36 PM
  [ # 29 ]

Hallo Mathias ,Hans en andere volgers

Even voor de duidelijkheid , deze begrippen verschillen in het nederlands en het “vlaams”

Wat wij in nederland ontsteking noemen heet in België normaal gesproken “Delco”
Het belgische ontsteking is in nederland beter bekend onder het begrip “vonk”

Rene

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 14 december 2013 11:01 PM
  [ # 30 ]

Okee, maar Matthias heeft het ontstekingshuis (Delco) eraf gehaald, anders kan je sowieso niet goed bij de puntjes.
En na het terugplaatsen moet je wel het ontstekingstijdstip en eventueel contacthoek afstellen.
En voor dat afstellen heb je weer gereedschap nodig (stroboscoop en dwellmeter).
Daar heeft Jan wel een punt…

Profiel  
 
 
2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook