relatie kofferbakvergrendeling en HA
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 13 december 2013 12:10 AM

Geachte zwevers,

Mijn vergrendeling van de kofferbak doet het soms wel en soms niet .
Tegelijkertijd heb ik de indruk dat mijn HA soms in de sportstand blijft staan , dus eigenlijk de HA niet werkt (type 1)
Heb ergens wel eens gehoord dat daar verband tussen zit .
Wie weet hoe dat zit?

Groeten ,Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
fred8
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 216
Geregistreerd: 11-06-2013

- XM 2.0 TCT
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF
Gepost: 13 december 2013 04:59 PM
  [ # 1 ]

Brand je ‘sportstandlampje’ even op je dashboard als je je contact omdraaid?
Als dat niet zo is staat je veercomputer waarschijnlijk in een ‘noodstand’.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 13 december 2013 08:57 PM
  [ # 2 ]

Kofferbak sluiting maakt idd deel uit van het signaal naar de veercomputer om op comfortstand te kunnen.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 13 december 2013 09:49 PM
  [ # 3 ]
fred8 schreef:

Brand je ‘sportstandlampje’ even op je dashboard als je je contact omdraaid?
Als dat niet zo is staat je veercomputer waarschijnlijk in een ‘noodstand’.

Nee , dat brandt niet , heeeel soms wel even .
Doe ik echter de radiotruck , op de middengolf , dan hoor ik mijn HA wel werken , da `s al een tijdje zo.
Echter sinds mijn kofferbak soms weigert , merk ik ook dat min HA af en toe weigert .

Kofferbak sluiting maakt idd deel uit van het signaal naar de veercomputer om op comfortstand te kunnen.

Aha , dacht al eens iets dergelijks gelezen te hebben.
Weet je wat meer Gomp over hoe en waarom en zo?
Ben nogal leergierig huh
Zal de sluiting maar eens nakijken op draadbreuk o.i.d., beetje smeren die handel.
Ook maar eens mijn veercomputer uitlezen met Malle Pietjes kassie . Smile
Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 14 december 2013 03:23 PM
  [ # 4 ]

Heb je de rechter draadbundel naar je kofferklep al eens gecheckt? Als het daar rottig wordt kan je de gekste dingen krijgen.
Soms breekt zo’n draadje gewoon door, dan is het gemakkelijk.
Bij mij was van een vijftal draadjes de isolatie op meerdere punten gebarsten. Bij één van die draadjes was een tier gebroken, die stak naar buiten, de ene keer contact met de ene burman en de andere keer bij een andere.
Na twee keer een lege accu en nummerplaatverlichting die aanging als ik de deuren dichtdeed was ik het zat.

Openmaken, rotte stukjes er uitknippen (één voor één) solderen en krimpkous. Die krimpkous vergeet je gegarandeerd een paar keer over het draadje te schuiven voor het solderen. Dan mag je het twee keer doen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 14 december 2013 06:35 PM
  [ # 5 ]

Dank Jan voor je goede raad. bravo
Hoe verhit je dat krimpkous eigenlijk ? Aansteker? bom
Heb er geen ervaring mee .
Lijkt me wel lekker werken met dat spul.
Vraag me wel nog steeds af waarom ze die vergrendeling aan de HA gekoppeld hebben.
Wat voor nut heeft dat , geeft alleen maar extra storingen.
Nou ja , Fransen ahh
Groetjes ,
Dirk X-mas

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 december 2013 09:00 AM
  [ # 6 ]

Krimpkous is in essentie een bij hoge temperatuur (ca180 graden) “opgerekt” materiaal, een slangetje, bijvoorbeeld.
Als je dat warm maakt, bijvoorbeeld met een föhn of een verfstripper, dan “ontdooit” het en neemt daardoor weer zijn oorspronkelijke, niet opgerekte vorm aan.
Een soort geheugenmateriaal, dus.
Natuurrubber doet het ook, alleen bij veel lagere temperaturen.
Als je een elastiekje uitrekt tot het niet verder wil en je stopt het in vloeibare stikstof, dan “bevriest” het in uitgerekte vorm.
Als je het daarna op tafel legt warmt het weer op en krimpt het weer in.
Vroeger liet onze natuurkunde leraar dat op school zien, bij voorkeur met de elastiekjes waarmee meisjes hun staart bij elkaar hielden.
Daarom vergeet ik dat nooit.

Bij bouwmarkten hebben ze handige doosjes met een assortiment in kleuren en diameters.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 15 december 2013 01:04 PM
  [ # 7 ]

Ik verhit het altijd met een aansteker, of heeft iemand nog een goede tip?

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 15 december 2013 01:41 PM
  [ # 8 ]

Als je een elastiekje uitrekt tot het niet verder wil en je stopt het in vloeibare stikstof, dan “bevriest” het in uitgerekte vorm.
Als je het daarna op tafel legt warmt het weer op en krimpt het weer in.
Vroeger liet onze natuurkunde leraar dat op school zien, bij voorkeur met de elastiekjes waarmee meisjes hun staart bij elkaar hielden.
Daarom vergeet ik dat nooit.

Mmm…, kan dat ook met de onderbroek van mijn vrouw proberen , is wel lache Laughing

Morgen eens kijken bij de bouwmarkt .
Ze schijnen er ook te zijn met lijm van binnen die uitvloeit bij warm maken en dan een kale draad waterdicht afsluit.Oo wel handig.

Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 15 december 2013 05:24 PM
  [ # 9 ]

Ik krimp het met de föhn die je gebruikt voor het afbranden van verf, bij mij zit daar een mondstok aan waardoor de krimpkous rond om kan verwarmen. Het linker hulpstuk op de foto.

http://tinyurl.com/ounfl9q

Voor 2 tientjes kun je wel een föhn scoren met hulpstukken.

Ik zou niet de heetste stand van de verfafbrander gebruiken.

Ik heb zelf de operatie al een keer uitgevoerd voor de draden van mijn achterklep, het waren er maar een stuk of 20…. ik was er een middag mee zoet…

Draden goed coderen voordat je ze doorknipt en zorg dat je soepel draad van verschillende diameters hebt, er zitten een paar dikke tussen.

Kofferbak bekleding loshalen en binnen in het interieur ook een stuk in het begin van de dradenbundel, dan beide kanten doorknippen en solderen maar.

NB Accu los maken… na een middag was mijn accu leeg van het openstaan van de kofferklep!!!!

NB 2, de krimpkous met lijm is overbodig en onnodig duur, alle draden zitten immers binnen in de auto en er komt geen vocht bij. De lijm is om de krimp waterdicht te maken.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 december 2013 05:40 PM
  [ # 10 ]

Nou, een lampje wel een hele middag? Dan is je accu er niet best aan toe!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 15 december 2013 05:43 PM
  [ # 11 ]

Dit was een prima accu, hij heeft het 12 jaar volgehouden, bouwjaar 2000 stond er op en ja, ik heb hem binnen een half jaar na de kofferklep operatie verwisseld…., dat was dus winter vorig jaar.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 december 2013 06:07 PM
  [ # 12 ]

Alles langer dan 3 jaar is meegenomen. Na 12 jaar mag het wel een keer. Maar die middag met de klep open was dan wel een waarschuwing. Dat kost maximaal 12Ah als je een lamp van 24W 6 uur aanlaat.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook