2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ombouw jumper camper
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 22 augustus 2012 10:48 AM
  [ # 16 ]

De stahoogte en leefruimte is in combinatie met het belastingvoordeel van een camper ideaal om voor een vouwdak te kiezen.

Luxe vouwdak in kleur komt al snel op 2.500 euro en met belastingvoordeel is dat er in een jaar of 3 alweer uit. Belasting voor de Jumper is meende ik 140 eurie per maand dus tel maar uit.

De nugget indeling bevalt me ook wel.
De losse dubbele cabinestoelen zijn mooi maar minder praktisch en ombouwen naar een slaapbank is veel werk. Zit er over te denken om een kant en klare slaap/zitbank aan te schaffen en die te bekleden met originele stof. Zitten daar ook eisen aan m.b.t. het bevestigen ervan?

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 augustus 2012 11:14 AM
  [ # 17 ]

Niet dat ik weet. Maar je moet wel zorgen voor deugdelijke bevestigingspunten voor de gordels. Wellicht zijn die in een Jumper al aanwezig - geen idee.

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 10 oktober 2012 10:39 PM
  [ # 18 ]

Kijk eens even op http://www.quickcamp.nl
De Jumpy die van bestelwagen (met dubbele cabine) omgebouwd is tot camper, is de mijne.
Een Jumper ombouwen is nog iets makkelijker omdat die wat ruimer is.
Het is niet goedkoop om tegelijkertijd van het campertarief gebruik te maken én een 2- of 3-bank te plaatsen waarmee ook personen vervoerd mogen worden (op kenteken). De RDW stelt een aantal eisen aan de ombouw tot camper (afmetingen van het bed, vaste keuken, stahoogte in vierkante meters)en stelt strenge eisen aan elke ombouw die er op gericht is om méér dan 2 personen (of 3 als je een bijrijdersbankje hebt)te vervoeren. Met name het monteren van een deugdelijke constructie voor de veiligheidsriemen én de bank zelf vereist nogal wat ingrepen (dus hoge kosten). Kijk maar eens bij Reimo die dit soort banken maakt voor de Volkswagen T5.
Op mijn Jumpy is een Reimo slaap- hefdak gemonteerd (in kleur gespoten), vooral omdat wij juist een flinke bewegingsruimte (als je staat) in een niet al te grote camper wilden hebben. Wij gebruiken de slaapfunctie van het dak niet (dat accessoire hebben wij laten vervallen), maar slapen op de bank die eenvoudig tot bed omgetoverd kan worden. En toevalig kon men dezelfde originele Citroënbekleding leveren die ook op de voorstoelen (met draaiplateau) zit.
Succes met het bedenken van het een en ander !

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
vanberkelb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 23-01-2011

- Jumpy 1.9 D verlengd en Camper
Gepost: 04 oktober 2013 08:36 PM
  [ # 19 ]

Is het inmiddels gelukt ?
Zelf hebben we een verlengde Jumpy van 2003 laten ombouwen bij Atrion in Steggerda. Eenvoudig maar goedkoop en zeer tevreden.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 04 oktober 2013 08:45 PM
  [ # 20 ]
JoF schreef:

Kijk eens even op http://www.quickcamp.nl
De Jumpy die van bestelwagen (met dubbele cabine) omgebouwd is tot camper, is de mijne.
Een Jumper ombouwen is nog iets makkelijker omdat die wat ruimer is.
Het is niet goedkoop om tegelijkertijd van het campertarief gebruik te maken én een 2- of 3-bank te plaatsen waarmee ook personen vervoerd mogen worden (op kenteken). De RDW stelt een aantal eisen aan de ombouw tot camper (afmetingen van het bed, vaste keuken, stahoogte in vierkante meters)en stelt strenge eisen aan elke ombouw die er op gericht is om méér dan 2 personen (of 3 als je een bijrijdersbankje hebt)te vervoeren. Met name het monteren van een deugdelijke constructie voor de veiligheidsriemen én de bank zelf vereist nogal wat ingrepen (dus hoge kosten). Kijk maar eens bij Reimo die dit soort banken maakt voor de Volkswagen T5.
Op mijn Jumpy is een Reimo slaap- hefdak gemonteerd (in kleur gespoten), vooral omdat wij juist een flinke bewegingsruimte (als je staat) in een niet al te grote camper wilden hebben. Wij gebruiken de slaapfunctie van het dak niet (dat accessoire hebben wij laten vervallen), maar slapen op de bank die eenvoudig tot bed omgetoverd kan worden. En toevalig kon men dezelfde originele Citroënbekleding leveren die ook op de voorstoelen (met draaiplateau) zit.
Succes met het bedenken van het een en ander !

Kan je daar ook een prijskaartje van vermelden???? zo’n jumpy vind ik wel interessant.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 04 oktober 2013 09:11 PM
  [ # 21 ]
vtske schreef:

Kan je daar ook een prijskaartje van vermelden???? zo’n jumpy vind ik wel interessant.

Je hebt een PB

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
vanberkelb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 23-01-2011

- Jumpy 1.9 D verlengd en Camper
Gepost: 15 december 2013 03:33 PM
  [ # 22 ]

Ik heb wel ervaren bij Atrion in Steggerda, dat de bevestiging van schuifbank incl. de veiligheidsriemen, heel degelijk, eenvoudig en niet duur is, om toch goedgekeurd te worden.
m.vr.gr.
Bas

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook