Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Vandaag op naar de APK, zoals je ziet wel een witte wereld. Wel jammer dat je dan uitgerekend op zo’n moment de weg op moet, maar ja de afspraak was gemaakt.Blijkt er in de achterdemper een gaatje in de achterdemper te zitten. Dus een nieuwe demper er onder en weer een jaar APK.
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
Ach een gaatje is toch best net hoor.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
DS rijder schreef:Sinds kort lijkt er een probleempje met de automatische bak te zijn, n.m.l. bij het doorschakelen van de 3e naar de 4e versnelling wordt er niet direkt doorgeschakeld en lijkt het of de boel even blijft hangen ongeveer een seconde of zo iets dus maakt de moter eventjes te veel toeren omdat je het gas niet loslaat. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en weet iemand wat er aan de hand kan zijn.
groetjes Cor
Ha herkenbaar! Probleem is simpel: Je kickdownkabel is los (er was toch ook wat losgeraakt?). Officieel heet het geloof ik de drukregelaar. Dit is een kabel die bij de carburateur op de gaskabel zit verbonden en loopt naar de versnellingsbak.
Om te testen. Als je aan de kabel trekt en hem met een klemmetje voorkomt dat ie weer terug gaat (of het draaiarmpje op de versnellingsbak zelf op een manier tegenhouden), zal ie tijdens het rijden later doorschakelen en pas bij 100 a 110km/h naar de 4 gaan. Voor het schakelen van de 1, 2 en 3 is het sowieso een wereld van verschil soepeler.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Zal het binnenkort eens gaan testen maar dan moet eerst de sneeuw en pekel verdwenen zijn.
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Probleem met starten, de moter draait wel rond maar slaat niet aan. In het filtertje lijkt geen benzine te zitten. Bestaat er een methode om de pomp te testen.Heeft wel een tijd stil gestaan dus met starten even een keer het gas intrappen dit lijkt niet te helpen.Doe ik wel meer als de BX een tijd heeft stilgestaan.
Gr Cor
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Als je de slang die vanuit de pomp naar de carburateur loshaalt bij de carburateuren iemand anders bedient de startmotor, dan moet er brandstof uit die slang komen, zo niet dan is er wat mis…....
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Zal dat morgen eens proberen, dan weten we misschien weer wat meer.
Gr cor
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Vandaag de benzinepomp getest en de pomp doet het gewoon. Toch niet starten, het probleem blijkt het filtertje te zijn. Doorgeblazen en jawel hoor met moeite kwam er wat leven in de motor na nog een paar keer starten liep de motor weer. Dus een nieuwe filter plaatsen
Gr Cor
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Wil de portieren van de BX demonteren om de roest aan te pakken, het is me wel gelukt om de scharnier pennen te verwijderen maar nu die andere scharnierpen nog. Weet niet zo gauw hoe dat heet. Zit die pen nog geborgd, kan dat niet goed zien. Zowel aan beide kanten geprobeerd er uit te slaan, er is vast wel iemand die dat weet.
Groet Cor
Je bedoelt het kleine scharnierpennetje van de deuruitzetter?
Daar zit een kleiner pennetje in die je er eerst uit moet tikken. En daarna kun je de pen er gewoon uittikken.
En als je heel hard mept met een goede drevel dan komen ze beide tegelijkertijd eruit.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Dan gaan we dat morgen eens proberen het is inmiddels donker geworden.bedankt
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006
- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Ik snap nu dat je de schuur nog even wilt aanhouden
Je hebt de BX aardig uit elkaar liggen zag ik…..
Wordt tijd voor een kacheltje daar dan kan je doorwerken.
Succes in ieder geval!
HY Pick-Up (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Daar gaat het wel naar uit zien, voor het plaatwerk zou een kacheltje niet verkeerd zijn maar zelf nog niet echt last van de kou. Is al fijn om binnen te kunnen werken. Is wel een must als er geen portier meer in de BX zit. Direct maar een paar foto’s er bij plaatsen
geen overbodige luxe
linker achter portier was wel het slechts aan toe
Is wel fijn om in zo’n ruimte te werken op de fiets (elektrisch) ong. 10 km dus is goed te doen, kan koffie en een boterham mee. Gaat vast goed komen, wordt vervolgd.
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006
- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Komt zeker goed!
HY Pick-Up (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006
- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
En is het gelukt? je spatbord er weer terug op?
HY Pick-Up (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)