38 van de 60
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 december 2013 12:11 AM
  [ # 556 ]

Lucht massa meters zijn hier berucht ,maar meestal worden ze onterecht aan gewezen dat ze stuk zijn!
Ik durf bijna te wedden dat in 95 % van de gevallen ze onterecht worden vervangen door een nieuwe.
Maak um nu eens schoon teken aan hoe die staat ,en verdraai um eens een heel klein stukje( met de klok mee)
Rij ermee ,is het nog niet goed ,draai je nog iets verder ,en misschien wel iets terug.
Je moet ze gewoon ( vaak ) weer even op tijd zetten.
De gehele auto verouderd das dat ding ook, maar dat wil niet zeggen dat HIJ STUK IS,
Het kan best dat je um wel 25 of 40 graden moet verdraaien en misschien nog wel meer,voor een goed resultaat.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 december 2013 12:19 AM
  [ # 557 ]

Bougiekabels schoon en vetvrij maken doet soms wonderen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 december 2013 12:22 AM
  [ # 558 ]

Dat kan ik in elk geval alvast eens doen. De rechter (bij de olievulopening) was redelijk vet, die heb ik maar eens schoongemaakt. Maar ik zal de rest ook eens langslopen. Luchtmassameter opensnijden stel ik nog even uit ...

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 december 2013 08:39 AM
  [ # 559 ]
F.SvM schreef:

Maak um nu eens schoon teken aan hoe die staat ,en verdraai um eens een heel klein stukje( met de klok mee)
Rij ermee ,is het nog niet goed ,draai je nog iets verder ,en misschien wel iets terug.
Je moet ze gewoon ( vaak ) weer even op tijd zetten.
De gehele auto verouderd das dat ding ook, maar dat wil niet zeggen dat HIJ STUK IS,
Het kan best dat je um wel 25 of 40 graden moet verdraaien en misschien nog wel meer,voor een goed resultaat.

Wat bedoel je precies met verdraaien?
Die onderste schijf met die tanden? Wat gebeurt er dan precies?

Ik heb altijd begrepen dat die sleepbanen inslijten waardoor het contact minder wordt en ze dus niet goed meer werken.
Dus eerst de sleepbanen schoonmaken met de contactjes die eroverheen gaan en dan proberen de arm iets te buigen zodat je een beter stukje over de sleepbaan raakt met de contacten.

Je kan aan de sleepbanen ook goed zien dat het eerst stukje (lage toeren die veel gebruikt worden) meer slijtage toont dan verderop. Dat is bijna als nieuw.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 december 2013 09:10 AM
  [ # 560 ]

Niks buigen,alleen de schijf verdraaien.
Dus schroefje los,de schijf met de tanden iets verdraaien schroefje vast ,testen.enz enz,
Teken wel goed aan hoe die stond,

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 december 2013 09:21 AM
  [ # 561 ]

Ik probeer even te begrijpen wat je dan precies doet en waarom…
Span je dan die veer aan?

Je blijft dan gebruik maken van de ingesleten sleepbanen. Waar naar mijn idee toch het probleem vaak in zit.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 december 2013 09:28 AM
  [ # 562 ]

Op die foto van jou,zie je bij die zelftapper waar het veertje aan zit 024 op de schijf staan.
Dat boutje draai je los en draaid de schijf met de tanden iets verder.
Zodat het boutje bijvoorbeeld tussen 024 en 024 staat.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 december 2013 09:46 AM
  [ # 563 ]

Oké je verzet hem, maar wat heb je dan gedaan om het probleem op te lossen? Waarom zou het dan beter gaan?

Zover ik kan zien blijf je dan bezig op die versleten sleepbanen, dit contact wordt niet beter door deze actie toch?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 december 2013 10:45 AM
  [ # 564 ]
Arjan Verkade schreef:

Zover ik kan zien blijf je dan bezig op die versleten sleepbanen, dit contact wordt niet beter door deze actie toch?

Daar het het probleem vaak niks mee van doen.( of er moet helemaal geen contact zijn
Tuurlijk moeten ze contact maken,en of ze iets ingesleten zijn maakt niks uit!
Je moet je voorstellen dat alles maar dan ook alles in en bij de motor iets verloopt na 25 jaar.
Maar die LMM staat nog steeds op fabrieks stand.
Die moet je dus ook even op tijd zetten,na 25 jaar.
Als die sleep contacten contact maken dan maken ze contact,dus daar ligt het 95 % van de gevallen nietaan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 december 2013 10:48 AM
  [ # 565 ]
Arjan Verkade schreef:

Oké je verzet hem, maar wat heb je dan gedaan om het probleem op te lossen?

Die DRAAISCHIJF is het PROBLEEM in 95 % van de gevallen NIET die sleepcontacten.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 17 december 2013 10:52 AM
  [ # 566 ]
DriverD schreef:

GS rijden doe ik al 25 jaar.

joint

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 december 2013 11:27 AM
  [ # 567 ]
F.SvM schreef:
Arjan Verkade schreef:

Oké je verzet hem, maar wat heb je dan gedaan om het probleem op te lossen?

Die DRAAISCHIJF is het PROBLEEM in 95 % van de gevallen NIET die sleepcontacten.

Ik ben toch veel beschrijvingen tegen gekomen dat hier het probleem in zit.
Ik neem ook graag van je aan dat je met de draaischijf een goed resultaat kan bereiken, dat is het probleem ook niet.
Ik wil alleen begrijpen wat die draaischijf doet en waarom je hem moet verzetten.

Heeft de imbus-stelschroef er nog iets mee te maken? Dat is ook al een afstelmogelijkheid.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 december 2013 12:07 PM
  [ # 568 ]

Met de draaischijf stel je um opnieuw in,oprijd dus.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 december 2013 01:04 PM
  [ # 569 ]

Hm - als de auto tot voor kort prima reed en een heel net verbruik had, zou ik zeggen dat de aafstelling het probleem niet is. Ik snap ook niet zo goed waarom het opeens ontstaan van onregelmatige lopen bij acceleratie een relatie met deze afstelling kan hebben.
Als ik het goed begrijp rommel je met die schijf aan de mengverhouding? En stel je de auto dan rijker of armer als je in die richting verdraaid?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 december 2013 01:41 PM
  [ # 570 ]

Ja dat doe je.
Stel,alles is fabrieks nieuw,dan krijgt de motor een bepaald volume lucht en brandstof.en daar is de LMM voor ingesteld.
En loopt de motor perfect.
Maar stel nu dat de brandstof pomp net ietsje minder op brengt na verloop van tijd.
En de een luchtslang laat net iets minder lucht door( een klein knikje bijvoorbeeld of vuil van binnen)
Maar die schijf past zichzelf niet aan,aan de rest ,met een scheve verhouding als gevolg.
Kapot gaan ze zelden.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
38 van de 60
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook