Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
En hoe constateer ik dat en hoe kan ik dat oplossen? Ik hoor de relais schakelen, ik heb het gevoel dat hij soms een dag soepel is vooral als ik haar vanuit de hoogste stand naar de rijstand zet. Of moet ik nog even geduld hebben? Hydraurincage zit er 2000 km in.
Als de auto stil staat en ik gooi een deur open hoor ik schakelen en voel ik dat de vering zachter is, dat betekend toch dat de HA klep open gaat?
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Maak anders even een topic aan voor je probleem in het XM gedeelte, dit wordt wel erg offtopic hier gaat het namelijk over toevoegingen bij de olie.
Michelidds schreef:waterman schreef:Michelidds schreef:In de VS-reis-draad noemde je een rammelend wiellager, wat je aan TSL wijdt..
Het kan zijn dat ik aan een acute vorm van geheugenverlies ben gaan lijden, maar ik heb net 15 pagina’s doorgespit en daar niets over gevonden. Kun je de quote even plaatsten waarin ik zeg dat er een wiellager is gaan rammelen door TSL?
ops: OEPS! Het was Joris die het geplaatst had! Schreef hij zelf ook al; lager van mr Smith. Sorry!
Ging om een achterwiellager. Als ik de draad lees heeft die de eerste keer TSL gebruikt en een veel te laag aandraaimoment. Toen hoorde hij het lager. De tweede keer heeft hij niet alleen dik Kroon vet gebruikt, maar ook een 10 keer zo groot aandraaimoment. Tja, dan wordt het onvergelijkbaar!
Bij vetkwaliteit in kogellagers gaat het volgens mij vooral over puntdruksterkte en minder over dikte.
toevallig deze draad gevolgd
ik had tsl gebruikt in mijn achterwiellagers zo fier als een gieter
de boel eerst nauwelijks aangedraaid maar nadien toch stevig aangedraaid zoals WPHB voorschrijft.. de lagers waren langs beide kanten goed hoorbaar. Ik had eerst echt geen zin om de boel terug uit elkaar te trekken, maar heb nu geen moment spijt van. De lagers zijn nu muisstil.
de consistentie van tsl vet is ook niet bepaald wat het moet zijn, vergeleken met gebruikte kroonvet
zoals iemand hiervoor al aanhaalde, bij een goed lagervet gaat het over de kleefkracht van het vet.
Daarbij moet wiellagervet goed bestand zijn tegen het ‘karnen’.
wat ik van tsl olie weet, is dat Bert Hijnekamp dit gebruikt als snijolie op zijn machines, en hij is er blij om.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
geeft toch wel aan dat het om gechloreerde paraffine gaat, en dat is ook voor ruim minder dan 80,- p liter te koop…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
TSL zegt vooral wat het niet is.. Wat is het dan wel ? waarom zeggen ze dat niet ? heb daar nooit een antwoord op gekregen.
Labo kan het analyseren en dan ben je gewoon klaar toch ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat het is al heel lang bekend. Zie mijn post. Het is perfecte snijolie die heel erg duur is!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik heb eens even zitten kijken zojuist op de site van dit product: http://www.tsl-allstar.nl
Wat een ongelofelijke kul kom je daar tegen!
Even een kleine opsomming van een paar mooie zinnen met een hoog Tell-Sell gehalte:
* waar de elektropolaire moleculen
onder belasting reageren en een synergetische verbinding aangaan met metaal
* Dankzij TSL geen kokende motor!
*De ongelofelijk sterke film die T.S.L. vormt op metaal is niet gevoelig voor verontreinigingen.
*Brandstof besparend, brandstof- en energiebesparingen van 10% tot 15% zijn mogelijk
Vooral die van de kokende motor vind ik erg bijzonder, dan heb je geen kaas gegeten van hoe een motor werkt! Koelvloeistof verkopen ze trouwens niet
Daarnaast is het allemaal heel simpel, een versleten lager repareer je niet met een beetje vet, maar met een nieuw lager, een kapot Hydraulieksysteem repareer je niet met TSL, maar met ringetjes, goede hoogteregelaars, en correcte veercylinder etc. Als je alles volgens het voorgeschreven onderhoud met de juiste smeermiddelen voorziet gaat het allemaal eeuwen mee.
Mensen laat je niet inpakken door dit soort bedrijven die produkten verkopen die 1.Te duur zijn. 2. Het probleem niet verhelpen. 3. Niet zonder risico zijn. Wondermiddeltjes bestaan simpelweg niet als je weet hoe techniek functioneert.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Helemaal mee eens.
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als het eenmaal in je blok zit,kun je het dan ook nog verwijderen?
Want ik ben bang dat er in het zuiden des lands heel veel cx’en rondrijden met TSL
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja bij de eerste olie wissel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:Als het eenmaal in je blok zit,kun je het dan ook nog verwijderen?
In tegenstelling tot slick 50 (da’s nog ergere bende dan TSellende) hecht tsl zich niet aan de delen en vormt het geen harde laag. Dus zoals Boog zegt, na één of zeker na 2 oliewissels ben je er af.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Dus toch maar Fin25 er in gooien (in de olie dan, in de LHM durf ik niet…)
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Of gewoon lekker verse olie erin gooien met een nieuw filtertje.
Of de plaatselijke toverheks even een goeie toevoeging laten brouwen
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v