Weet iemand dat? Wat is het het nadeel van een 21td met een bosh pomp?
Verbuikt dat meer? Gaat steeds meer tellen de prijs van diesel
Ze gaan iig minder vaak stuk!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ik meende ooit iets gelezen te hebben dat de 2.1Td met de Epic pomp voldeed aan nieuwe emissie eisen.
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb met m’n 2.1 TD Break zaliger met Bosch-pomp in 7 jaar tijd ruim 200.000 km gereden met een gemiddeld verbruik van ca. 1 op 16,5.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
is er op een XM type 2 met 2.1 TD motor ooit een Bosch pomp geleverd ??
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jawel, volgens mij op de eerste jaren. Epic-pomp is er pas voor de laatste bouwjaren, ik meen vanaf 96 ofzo.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Mijn eerste XM , een heel vroege type twee ( 1994 uit het hoofd ) had nog een mechanische pomp
( evenals de rest van de aandrijflijn nog type 1)
Was altijd plezier als je wat nodig had , klopte nooit van de eerste keer
Volgende was een 95 en was al epic evenzo mijn 97 en 2000 .
Walter
Meten is weten , gissen is missen