Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Zeker weet ik het nog niet, maar ik verdenk de dikke hydractiefleiding rechts voor van lichte LHM lekkage
Wie heeft ervaring met het verhelpen hiervan?
Zelf denk ik aan een hydrauliekslang met aangeperste knelkoppelingen aan beide einden, met een zodanige lengte dat je er beneden en boven goed bij kan.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een beetje zoals de HDleiding in de SM modificatie!
De koppelingen in de pomp heeft VdLaan gesoldeerd.
Leiding laten maken in huizen. 13 euro.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat ziet er smakelijk uit. Adresje?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Let op dat je voor de hydractief werking de binnendiameter van de stalen buis moet behouden !!
zal een stevige slang moeten worden , nog los van de nippels die je moet passend maken ,
is een nieuwe (recup) stalen buis geen optie ??
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
die dikke hydractieve leiding is niet veel dikker dan de SM HD leiding denk ik. koppelingetjes halen we bij jou, water!
Adres is in huizen. hydrauliqueboer.. ik zal ff googelen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
http://www.gsshydraulics.nl/contact.html
Deze club!! Niet zeggen dat je remmen er ook op zittemn.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bogaard77 schreef:koppelingetjes halen we bij jou, waLter!
Nope die koppelingetjes gaat niet werken
die hydractief leiding heeft een heel andere maatvoering van de aansluiting !!
Net zoals de nieuwere uitvoeringen van de HD pompen van een XM of Xantia
met aparte uitgang voor stuur en vering
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De leidingdiameter is 10 mm, dus dat kan geen probleem zijn.
Ik overweeg om de leiding net onder het onderste eind van de slang door te snijden.
Bovenste deel met slang er uit halen.
Slang doorsnijden bij de onderste koppeling, nieuw stukje 10 mm leiding er aan laten knijpen en dan weer op zijn plek.
Met een 10 mm knelkoppeling de leiding weer doorverbinden.
Lijkt mij appeltje-eitje.
Betere ideeën?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik heb ooit ‘ns bij Beerepoot in Hilversum geïnformeerd en die konden die stukken slang voor een paar tientjes laten vervangen. Dan hoef je zelf niet te beunen.
Dus ongetwijfeld dat ze dat bij GSS ook doen. Of bij Pirtek.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Hydraulische slangen kan je overal laten persen !
Het probleem zit hem in de verbinding te maken met de Citroen hydraulische komponenten ,
die gebruiken geen normale “Hydraulische ” koppelsystemen en veelal andere schroefraad .
Als je een koppelsysteem met de rubbertjes hebt , kan je daar niet gewoon een ander nippeltje in draaien .
Voor de ombouw setjes voor de SM moet ik de zijde van de HD pomp en regelaar zelf laten maken .
Jan , ik zou even bekijken of de pijpdikte van de citroen leiding voldoende is
om een knelkoppeling mechanisch vast te houden ivm de druk die in het systeem zit .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik heb dat stuk ook vervangen. Idd door een stuk slang met aan elke kant een knelkoppeling. Werkt perfect. Ik heb ook nog een origine nieuwe leiding liggen, maar het was me uiteindelijk te veel werk om die in te bouwen. Die is dus nog wel te koop…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.