Totaal aantal Berichten: 69
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Situatie:
eMyWay in mijn DS5 kent 2 profielen om via Bluetooth te koppelen, zijnde óf telefonie, óf media, of beide.
Op mijn iPhone (5s met iOs 7.0.4) gebruik ik TomTom navigatie, en uiteraard handsfree via Bluetooth.
Bij het pairen van de iPhone met eMyWay, kan ik in het menu aan auto-zijde netjes aanvinken dat ik ALLEEN de telefonie/handsfree over Bluetooth wil. En dus niet het geluid. Dat is ook mijn voorkeur, want ik heb meestal de radio aan, dus het Media-kanaal wordt niet beluisterd.
Echter, zodra de telefonie gepaired is, wordt onmiddellijk ongevraagd ook het mediageluid (dus ook de instructies van TomTom) over Bluetooth gepaired met het mediakanaal van eMyWay. De gesproken instructies en waarschuwingsgeluiden verdwijnen daarmee naar een kanaal dat niet beluisterd wordt.
Dat is na het pairen met de hand binnen TomTom wel weer terug te zetten, maar dat is een irritante extra handeling, die ik te vaak vergeet.
De vragen zijn nu:
- is het iOs dat ongevraagd, zodra het zich via BT paired met een partnerdevice, er voor kiest om meteen alle mogelijke profielen meteen maar te koppen?? Of neemt eMyWay dat ongevraagde initiatief?
- en zo ja, hoe kan ik dat beinvloeden/uitschakelen/meer selectief laten functioneren???
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Vragen m.b.t. eMyWay graag stellen in het betreffende topic.