Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Citroën verhoort de roep van de echte liefhebbers om meer bollen. Ook handgeschakelde versies van de C5 zijn nu beschikbaar met Hydractive III+. Die echte liefhebbers kunnen de daad bij het woord voegen en massaal zo’n bollen-C5 bestellen. Als je baas de bestelbon moet ondertekenen, opteer je best voor de ‘Business Collection’-uitvoering.
Het veersysteem van Citroën is al jaren een begrip in de markt. Door toevoeging van elektronica passen de moderne versies zich optimaal aan de rijomstandigheden aan, waardoor een perfecte balans tussen comfort en wegligging kan worden bereikt.
Het veersysteem Hydractive III+ is gekoppeld aan een continu reagerende wagenhoogteregeling. Zo blijft de wagenhoogte constant, ongeacht de belading van de auto en wordt deze op snelwegen verlaagd om de luchtweerstand en het brandstofverbruik te verminderen.
Hydractive III+ is nu beschikbaar op de handgeschakelde versies van de Citroën C5 in combinatie met de motoren THP 155 en HDi 160. De meerprijs voor een Citroën C5 met Hydractive III+ bedraagt € 1.500,- incl. BTW/BPM ten opzichte van de versies met conventionele vering.
Voor de zakelijk rijder heeft Citroën nu een speciale ‘Collection Business’-versie ontwikkeld met een rijke uitrusting, gebaseerd op het Tendance-uitrustingsniveau. Zo beschikt de C5 Collection Business standaard onder andere over e-MyWay-navigatiesysteem, parkeersensoren voor en achter met parkeersupport en een Bluetooth handsfree set. De achteruitrijcamera voor de Tourer-versie en de halfleren bekleding zijn optioneel verkrijgbaar. De vanafprijs van de C5 Collection Business is €29.990 incl. BTW/BPM. De versies van de C5 Sedan en Tourer met de ‘e-HDI EGS 115’-aandrijflijn vallen in de 20%-bijtellingscategorie.
Ga je ook een C5 met bollen bestellen, meld dat dan hier!
bron: persbericht Citroën Nederland, redactie: RensKorevaar
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6497
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Massaal een bollen-C5 bestellen.” Alsof ik Rutte hoor: “koop die nieuwe auto!”...
Maar mooi dat ze het toch nog in ere houden. Ben benieuwd of dat bij de volgende generatie nog zo is.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is er nu nieuws? Het plusje?
Of dat het systeem weer leverbaar is? (was toch alleen nog leverbaar op de V6 3.0 HDi?)
Gewoon weer als standaard hanteren….....het is toch een Citroen?........
Peter
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Net als Arjan Verkade zit ik hier een tikje glazig naar te kijken. De C5 was er toch altijd al met bollen voor wie dat wil? Of is er nu tegen meerprijs een systeem met nog meer bollen? In dat geval: goede actie, zo vlak voor oudjaar. Nu nog meer oliebollen onder je Citroen.
Hoe meer bollen….des te groter het feest…............
Peter
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Als de titel tot nadenken aanzet, is dat mooi meegenomen. Maar nee, het aantal bollen per auto is niet toegenomen. Het aantal uitvoeringen met bollen is dat wel. Ook dat mijn inleiding klinkt als die van een staatsman is mooi meegenomen, maar de enige effectieve manier om naar bollen onder Citroëns te vragen, is toch door je handtekening onder een bestelformulier van een Citroën met bollen te zetten? Doen, massaal doen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zou ik graag doen, ik zoek alleen nog wat sponsoren
In elk geval duidelijk dat de bollen nu op meer modellen leverbaar zijn.
Geldt blijheid ook als je geen nieuwe C5 bestelt maar over enkele jaren hoopt op meer keuze in occasions op bollen?
(Ik heb de petitie voor HP ook getekend want ik zou het enorm jammer vinden als Citroën haar smaak zou verliezen door HP te verlaten).
Groet, Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Een half miljoen km.