Hallo iedereen, ik zal me even vlug voorstellen. Ik ben Dave en ik woon in Schoten (Antwerpen). Als beroep ben ik elektro/mecanicien voor hoogtewerkers en vorkliften. Nu heb ik het volgende probleem. Als ik mijn auto start krijg ik dadelijk een STOP melding op de display en ook komt er Temperatuurstoring op waarbij mijn meter uitwijkt tot de maximum en de ventilator begin op maximale snelheid te draaien. Nu vermoed ik dat het aan de temperatuursensor ligt. Waar kan ik deze terugvinden? Ik vermoed aan de kant waar de radiatorslangen de motor binnen gaan maar ik vind de sensor niet. Andere mogelijkheden zijn altijd welkom. Alvast bedankt!
Op het thermostaathuis vermoedelijk maar door al hetgene wat ervoor hangt zie ik het niet
Zit er ook eentje op de radiator zelf, onder de bovenste slang.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Onder de bovenste slang zit geen sensor. Ben vandaag naar de citroen dealer geweest en die vertelde mij dat er inderdaad bij dit type Berlingo problemen zijn met de temperatuursensor. Heb er eentje meegekregen maar die zo goed verstopt dat ik hem echt niet vind. Alle plastic rommel heb ik al verwijderd. Iemand nog een een idee? Het gaat om een temperatuursonde met schroefdraad en 2 stekkers aan.
Probleem opgelost. Heb hem binnen gebracht bij mijn citroen dealer. Op minder dan een uur opgelost en het was de watertemp sensor. Nou weet ik nog steeds niet waar die zit. Heb gemerkt dat men kapje onder mijn stuur eraf is geweest.