2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
TZD Turbo van Daan
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 december 2013 05:52 PM
  [ # 16 ]

Heb je al gecheckt of je brandstof krijgt bij de verstuivers (alsof je daar met een TZD Turbo lekker bij kan…)?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 05 december 2013 06:09 PM
  [ # 17 ]

Hoe weet je dat de pomp brandstof krijgt?
Zag dat je het filter had vervangen? Toevallig het diesel filter?
Nogal gammelen constructie. Snel lek en dus lucht.
Ook gehad bij tzd turbo na vervangen filter.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
vinnie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-04-2006

Gepost: 05 december 2013 09:15 PM
  [ # 18 ]

domme vraag misschien maar draait de pomp wel. Is misschien spie geknapt?

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 19 december 2013 07:39 PM
  [ # 19 ]

de bx staat inmiddels op de brug en doet het nog steeds niet

ik krijg geen diesel bij de verstuivers, de pomp draait wel

is mijn pomp inwendig stuk? of gebeurd dat nooit?
het betreft een 1.8 turbo diesel met een Bosch pomp

of iemand nog andere ideeën voordat ik de pomp ga vervangen?

groetjes Daan

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 december 2013 12:06 AM
  [ # 20 ]

Die pomp kan zeker wel inwendig stuk. Als je nergens lekkage hebt, maar dat zou je waarschijnlijk wel opgevallen zijn, is het tijd voor een andere!

Misschien is de pomp die je hebt nog te reviseren? Kost wel wat, maar dat levert wel op dat ze ‘m ook meteen mooi op druk afregelen en dat-ie meteen biodieselproof is. Je motor zal er ook veel mooier van gaan lopen.

Uit- en inbouwen is vooral lastig omdat je niet erg goed bij de bouten van de pomp kunt; in principe is het verder niet zo moeilijk. De distributie kun je laten zitten. Wel eerst even de voet van de pomp met een kraspen aftekenen in de steun, dat scheelt een boel gedoe met afstellen na inbouw.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 20 december 2013 10:04 AM
  [ # 21 ]

Die pompen hebben een goede naam. Maar kan wel stuk inderdaad.
Maar hoe weet je dat die wel brandstof krijgt?
Ik ben ook twee keer gestrand ooit met een tzd turbo.
En dat was steeds lucht aanzuigen in brandstof circuit.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 20 december 2013 09:02 PM
  [ # 22 ]

Dank voor de reacties! Er komt veel diesel uit de aanvoerslang op de pomp na het filter, daardoor lijkt het me dat de pomp diesel krijgt

Ik denk dat het geen lucht is, heb geen lekkage, het filter heb nu even weggelaten, en een los balgje tussen me aanvoerslang gezet, en die blijft hard

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 21 december 2013 09:08 AM
  [ # 23 ]

het zal het waarschijnlijk niet zijn gezien je al rijdende gestrand bent maar is het een origineel brandstoffilter?
het met een aftermarket eens voorgehad dat de boel ook niet meer in gang wou.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
vinnie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-04-2006

Gepost: 21 december 2013 04:55 PM
  [ # 24 ]

Misschien zou je eens moeten kijken of de motor ook op startpiloot of remmenreiniger wel aanslaat. Misschien dat de pomp hem er dan door trekt. Denk erom voorzichtig met dat spul als je teveel inspuit krijg je de vreemste geluiden. Nog nooit gedaan, dan ook nu niet proberen.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 21 december 2013 05:18 PM
  [ # 25 ]

Vandaag het een en ander bekeken,  toen ik niks kon vinden heb ik de pomp maar gedemonteerd, er zijn twee drukveren gebroken, beide op dezelfde plek, hierdoor draaide het hogedruk gedeelte niet mee, dus pompt dan geen diesel

Geen idee hoe dit heeft gebeuren,  maar ik denk dat het het slimst is om een andere pomp te zoeken

Hier een foto:

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 21 december 2013 06:24 PM
  [ # 26 ]

Vinnie, met een spuitje remmenreiniger liep de motor heel even, maar het probleem inmiddels dus gevonden, oorzaak alleen nog niet

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook