Wanneer ik mijn blower aan zet blijft er koude tot lauwe lucht uit de blowers komen. Wanneer ik wacht tot mijn motor warm is komt er lauwe lucht, zet ik mijn blower gelijk aan na starten komt er koude lucht uit de blowers ook als de motor warm is.Het koelvloeistof niveau is goed staat net voor max. Ik heb een xsara 1.6 zonder airco. Kan het zijn dat de kachelweerstand kapot is? Wie kan mij helpen met mijn probleem. Bijvoorbaat bedankt.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ik heb zoiets gehad bij mijn BX. Bleek dat de thermostaat kapot was, die bleef open staan. Als je een motortemperatuurmeter hebt in je dashbord moet dat wel opvallen.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Het syndroom van kachelweerstand heb ik gehad dan blijft ie volle bak blazen.
Wat jij aangeeft heb ik met m’n Xantia gehad, toen zat m’n kachelradiator verstopt. Kijk maar eens op het Xantia gedeelte, is nog niet zo lang geleden.
Je thermostaat vervangen kan trouwens geen kwaad als eerste probeersel.
Bedankt voor de reacties ga ze zeker uit proberen. Nogmaals bedankt.
Mijn kachel wordt nog steeds niet echt warm. Heb de thermostaat vervangen, heb de kachelradiator door gespoeld was helemaal schoon. Als ik de ventilator vol open gooi om mijn ramen schoon te maken komt er alleen koude lucht door, ook als de motor warm is, na een twintiog minuten word de lucht lauw. Wie heeft er goede raad voor mij.Bijvoorbaat bedankt. Ik heb een Xsara 1.6 Berline uit 1998
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Dan zou ik haast gaan denken dat het water niet lekker door het blok stroomt, bv. door een verstopping of een niet lekker werkende waterpomp.
Weet je zeker dat de motor wel goed op temperatuur komt?
Waterpomp is verwisseld tezamen met de distributie riem en de temperatuur schommel tussen de 80 en 90 graden. Komt nooit boven de 90 graden uit.
werken de kleppen wel stel er blijft een deurtje dicht
dus in de auto
ik weet niet wat er zit maar er moeten een soort van kleppen zitten
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Dat lijkt dus goed. Heb je de kachelkraan al gecontroleerd? Als je de knop op warm zet, gaat er dan ook echt meer koelwater door de kachelradiator?
Ik denk dat je dat wel moet kunnen voelen aan de temperatuur van de slangen die naar je kachelradiator gaan!
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Kachelweerstand is niet aan de orde. Het enige wat de kachelweerstand regelt is de snelheid van de aanjager.
Als de motor temperatuur goed is (rond de 90 gr C.) is de thermostaat ook in orde.
een kachelkraan zit er geen op, de warmte regel je met een klep die de doorstroming van de lucht door de kachelradiateur regelt.
Dan is het vrijwel zeker (voor zover ik dat op afstand kan beoordelen) dat de kachelradiateur verstopt zit. Ook al heb je de kachel radiateur doorgespoeld en heb je geen viezigheid daarbij gezien, wil het niet zeggen dat die kachelradiateur niet deels verstopt zit.
Het vervangen van de kachelradiateur is echter geen eenvoudige klus. Het hele dashboard moet er uit als ik me het goed herinner….
Het koelsysteem spoelen met een ontkalker is een optie en daarna de kachelradiateur met een tuinslang in tegengestelde richting goed doorspoelen. Mijn vorige Xantia ook dit probleem, heb toen met HG ontkalker voor expresso apparaten goed warm laten draaien en daarna goed spoelen.
Het gekke is dat ik mijn kachel radiator heb gereinigd, koelvloeistof weer oppeil gebracht , twee dagen warme lucht en daarna weer koele lucht?
Goed ontluchten op het bovenste punt van je kachelslangen (normaliter in de motorruimte tegen het schutbord) al geprobeerd?
ikke67 schreef:Het gekke is dat ik mijn kachel radiator heb gereinigd
Hoe heb je de kachel radiator gereinigd ?
Goed doorgespoeld in tegengestelde richting, c.a. een uurtje ofzo ?