zwevend_tapijt terug bij (bijna) af
zwevend_tapijt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 22-12-2013

Gepost: 22 december 2013 02:32 PM

na jaren in franse auto’s te hebben gereden (waaronder 3x Xantia en 2x BX) 4 jaar geleden het franse comfort verlaten voor de degelijkheid van het zweedse Saab. begonnen met een 9000 Griffin waar alles op & aan zat, heb ik nu een 9000 2.0 turbo anniversary van 1998 en een 9000 2.0i uit 1986. maar ja je weet hoe het gaat, he. het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

de zoektocht begon eigenlijk voor een ‘cabriootje voor erbij’, en dan kom je al gauw uit op een Peugeot 306 of Renault 19, want de Mazda MX5 is nog te duur. uiteindelijk een Xantia tegen het lijf gelopen. en niet zomaar een ‘lullig éépuntzesje’(al had dat van mij ook gemogen), maar een 2.0 Activa Turbo.

bedoeling is om de Xant weer de weg op te krijgen. wat er nu aan schort: lekke radiateur (dat mag na 223k, het is nog de eerste uit 1997), lekke uitlaat, achterste pot die niet origineel is, APK, hydraulisch systeem nakijken. koppelingspedaal grijpt hoog aan (platen op?)

in het dagelijks leven werk ik als buschauffeur in Het Gooi, iets wat ik sinds 2008 met veel plezier doe.

de plaatjes bij het praatje:

ik hoop hier op het forum meer (technische) notie te krijgen over het hydractieve systeem. verkoper meldde namelijk dat er een foutje in zit: óf de vlotter zit vast, of het systeem lekt ergens.

Ooit gehad: 2x BX, 4x Xantia
Nu: 2001 Citroën Xantia 1.8 16v Plus, 25-GT-BN
en: 2x Saab 9000, Mercury Capri

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 22 december 2013 04:48 PM
  [ # 1 ]

Hartelijk welkom op dit meer dan gezellige en nuttige forum…................

Peter christmas

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook