Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Heerenveen dat klinkt nogal in het noorden.
Nieuwgierig..!!
Waar is hij te bezichtigen, hij zal toch wel ergens buiten
staan neem ik aan.
Je kan er volgens mij zo een VISA achter in rijden. Geweldig ding.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat zou met een klein verbouwinkje niet zo’n raar plan zijn, een team Chrono’s erop/in. Beetje zoals dit:
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Prachtig deze combinatie;
Leyland, Austin Healy Sprite, Lotus Eleven en de Aston Martin.
Zelf ben ik nooit verder gekomen dan met een VW LT 40 en er achter
de Witteveen en er op de Alpine A110 1300 en dan ook beide in de kleur
Alpine blauw. Goh… wat waren dat een mooie tijden.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Behalve dan dat het een Commer chassis is Mooi is het zeker!
Nou ja, je ziet het Daan, we weten hier met zijn allen prima wat we met zo’n VM zouden kunnen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
dank jullie voor deze prachtige berichtjes.
Trouwens ik heb voor 250 euro een complete voor as kunnen kopen met volgens mij ook een rechter torsiestaaf er ook nog bij.
Ik moet nu gaan kijken waar de torsie as is gebroken want als hij mooi in het midden geknapt is kan hij gelast worden. Is hij echter tussen de spiebanen geknapt dan moet die andere as er toch echt in.
Rinus heeft mij geadviseerd ook de linker torsie staaf te gebruiken voor de linker kant want deze dingen kunnen er niet tegen om omgedraaid te worden.
de oude torsie as tussen de spiebanen wegslaan is zeker een optie maar ja als je gaat stoken weet je niet wat er boven gebeurd. Ik denk goed met kruipolie doordrenken en de gebroken as naar achter eruit slaan met behulp van een dikke ijzeren staaf. Voor het zelfde lukt dat binnen enkele uren of het duurt drie dagen, en ik moet een brug hebben tot 6,5 ton voor deze rakker,hij moet de brug niet te lang bezetten want dat kost geld.
overigens staat de wagen op Terschelling in een loods.
Ikzelf heb een grote loods en daar komt hij zo het nu staat in april naartoe.
Voor wie hem zien wil dat kan tzt.
Naar een Meeting komen zit er dan even nog niet in hihi.
wegpiraatje schreef:dank jullie voor deze prachtige berichtjes.
Trouwens ik heb voor 250 euro een complete voor as kunnen kopen met volgens mij ook een rechter torsiestaaf er ook nog bij.
Ik moet nu gaan kijken waar de torsie as is gebroken want als hij mooi in het midden geknapt is kan hij gelast worden. Is hij echter tussen de spiebanen geknapt dan moet die andere as er toch echt in.
hmm, nou zou ik toch echt niet beginnen te lassen aan een torsie as, het is een staaf ijzer die een behandeling heeft ondergaan om de as sterk buigbaar te maken (een soort verenstaal) en op de spiebanen past men dan een oppervlakte harding toe. als je last, maak je een (te)harde verbinding die niet gaat wringen maar barst vrijwel zeker. enige wat kan is verenstaal strippen…........... gewoon vervangen dus.
echt niet gaan lassen zou ik zeggen,
vandaag hebben we een overleg gehad en om de gebroken torsie as te verwijderen moet er achter ruimte gemaakt worden,de constructie is echter zo dat er geen ruimte is.Gezien de wagen de aandrijving op de achterste as heeft hebben we besloten de gehele vooras te vervangen en er een andere in te zetten idd van een 1500 bus. fiat 242.
Eerder las ik op het forum dat de c35 eigenlijk een fiat bus is en citroen alleen maar zorgde voor de afbouw, maar gezien fiat in 1987 al stopte met de productie kan dat natuurlijk niet waar zijn.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Aandrijving op de achterste as????
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
HUH??? Nu moeten er toch echt eens foto’s komen van dat apparaat….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Ik ben hem ook even kwijt!!!
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Even voor de goede orde C32 en C35 zijn echte Citroëns.
De productie is juist bij Fiat geweest (t/m 1986 kwamen ze allemaal uit Italië)
Daarna is alleen Citroën doorgegaan met de productie en levering van dit type bus .
Complete bodemgroep (o.a. langsliggers en de torsievering) is een herziene versie van die van de H-series bus, motor en versnellingsbak, complete remsysteem, dashbord, schakelaars en stuur is allemaal zo verschrikkelijk citroën…
De bijdrage van Fiat is vooral de productieruimte en een berg kleine onderdeeltjes geweest (achterlichten, raamslingers, deurhendels binnen, ruitenwissermechaniek)
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Hebben de mannen bij VM de carrosserie zover verlaagd dat de ruimte achter de torsiestaven onvoldoende is om ze er uit te halen? Ik kan het me haast niet voorstellen aangezien de staven bijna op het laagste punt in de bodemgroep zitten.
Let op: in die zelfde ruimte onder de wagenvloer hangt normaal ook de eerste uitlaat demper… dat zou dan ook allemaal aangepast moeten zijn.
Voor het vervangen van de complete vooras moet je alsnog eerst de rechter torsiestaaf verwijderen en zit je met hetzelfde probleem. Plus dat het vervangen van de hele vooras (of subframe of “het paard”) verschrikkelijk veel extra werk is wat helemaal niet nodig is op basis van het genoemde probleem: een gebroken torsiestaaf.
waar rook is, is…
LHM only!
hoe het precies zit weet ik niet maar in Leeuwarden (waar ik woon) is een bedrijfje die lui doen hoofdzakelijk SRV wagens omdat die er in Friesland nog erg veel zijn heeft hij een bestaan. SRV wagens zijn hoofdzakelijk spijkstaal en de nieuwere zijn Iveco. De spijkstalen hebben een Ford Motor (Transit) Het gebeurt soms dat zo,n wagen door zijn torsie heen zakt en het vervangen bij de Iveco is geen enkel probleem.
De Iveco,s zijn vrij nieuw en kosten iets van 30000 euro,zonder inrichting.
Dit bedrijfje had ook de VM in Onderhoud en Andre de eerste monteur daar vertelde mij dat als we de oude torsie willen verwijderen er ruimte gemaakt moet worden,want dat schijnt er niet te zijn,wat de reden daarvan is zal ik morgen even vragen maar er schijt geen ruimte te zijn.
Vandaar de optie een ander as!
De VM moet echter het laatste stukje de brug op met behulp van de heftruck zodoende dat wij concluderen dat de vm de aandrijving heeft op de tweede of derde as!
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar, een C32/35 heeft altijd aandrijving op de voorwieltjes. Kan ook niet anders, kijk maar eens naar de versellingsbak die er onder zit
Succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Ik denk dat ze het een-en-ander door elkaar halen, de torsie vering van een iveco zit heel anders in elkaar dan die van de c32/c35, Iveco’s zijn inderdaad achterwielaangedreven.
Als de VM citroen C35 is gebaseerd en alles wijst daar op, dan moet er eigenlijk wel ruimte zijn om de torsie staaf te verwijderen zonder dat er een andere “As” nodig is.
Daan, heb je nu al eens een werkplaatshandboek voor de c35 als pdf gevonden?
Echt doen want dan begrijp je veel beter wat er hier wordt gezegd en dat er ook veel “broodje aap” verhalen zijn.
waar rook is, is…
LHM only!