Totaal aantal Berichten: 10402
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat betreft de ds: spanningsregelaar. Gewoon eens meten wat de spanning op de accu is bij 2000rpm. Als die normaal is: niets aan doen…Tenzij je het irritant vindt; dan een elektronische regelaar of een alternator met een interne regelaar monteren.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Dat doet me eraan denken dat ik enige tijd na aankoop ook vreemde electrische storingen had… na veel gevloek en zoeken toen een nieuwe zekeringenkast geplaatst en alles was weer in orde… het zou dus wel eens goed kunnen dat daar ergens langs de voorruitrubber water naar binnen sijpelt, zeker gezien ze normaal altijd binnen staat, maar de laatste maanden buiten doorgebracht heeft.
spanning op accu van ds meet ik eens als ze weer thuis staat, bedankt voor de tip.

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Zo, vanavond vroeger gestopt met werken om naar de keuring te gaan voor de herkeuring. Banden ok, batterij staat vast, Co….. 3,8.Hoe dat kan is mij een raadsel want twee weken geleden is ze afgeregeld op 2,8 (ik stond er zelf bij). Ik daar dus al niet heel blij, zegt die meneer dan ook nog, “ze mag maximum 3,5 hebben”, ikke ????? Ze had bij de eerste keuring 3,2 en was daarvoor afgekeurd!
Dat was natuurlijk onmogelijk volgens meneer… Ik heb het dus weer (...) helemaal gehad. En toen ik vroeg of ik ter plaatse even aan de schroef mocht draaien had ik precies een moord gepleegd! Moet ik met de Co meter in mijn gat naar keuring rijden misschien?
En zo kan ze nog steeds de droge stalling niet binnen en heb ik ook nog geen tijd voor mijn DS te gaan halen, achja, ‘t is maandag zeker…

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dus nu alleen afgekeurd op het Co, terwijl je dat ter plekke had kunnen fixen?
Willen ze daar geen auto’s keuren ofzo? Of moet je elke keer betalen als je terug komt, dan is het leuke handel, zeker als je niet naar een ander bedrijf mag gaan…

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Tuurlijk moet je elke keer betalen… en ze zijn wel zo slim dat je je papieren niet terugkrijgt vooraleer je betaalt hebt… en herkeuring MOET inderdaad in hetzelfde station gebeuren, en dat is dicht voor mij, maar ver voor de garagist. En eigenlijk moesten we er dus niet aangekomen hebben, ze stond goed genoeg de eerste keer!
Heb zonet “ter leed ende vermaeck” een klachtenbrief gezonden naar hun hoofdkantoor, al is het maar om wat af te koelen!

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Succes,dan maar de volgende keer.
Ben benieuwd.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Je mag ook naar een ander station gaan maar dan heb je terug een volledige keuring.
Als je naar een ander station gaat, ga dan naar een andere firma. (zijn maar een paar firma’s die een hoop stations hebben)
Je mag binnen in het station niets doen, zelfs geen lampje of zekering vervangen.
Buiten rijden (na betalen) herstellen, binnenrijden 11.60€ (herkeuring) betalen…....
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Paso, je mag wel een lampje vervangen hoor, ze zullen wel zeggen dat het niet mag, maar in hun reglementen staat dat als enige puntje wat je ter plaatse mag doen. op voorwaarde dat je natuurlijk de juiste lamp bijhebt :p
Er zijn geen ‘firma’s’ in BE voor de keuring, is van overheidswege gecontroleerd (KM heet dat = Keuring Motorvoertuigen). Ik heb nu een rood formulier, waarmee ik zogezegd nog 14 dagen in het verkeer mee mag, maar herkeuring MOET in hetzelfde station gebeuren. Een nieuwe keuring in een ander station is volgens mij niet mogelijk, aangezien mijn groen keuringsbewijs van vorig jaar vernietigd werd bij het huidige station (jaja, ze zijn wel clever hoor :p)
Doet er mij aan denken dat daar op TV ooit een test mee gedaan is, een auto met bepaalde mankementen naar verschillende stations gestuurd, bij het ene gekeurd, bij de andere een hele waslijst aan opmerkingen. “We zijn ook maar mensen” zeggen ze dan.
Volgens mij ben je gewoon vergeten wat ” extra ” geld te betalen.
Of gaat dat niet zo bij die jongens
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
http://www.goca.be/nl/p/De-leden-ondernemingen allen zijn ze SA. oftewel NV.
Goca zelf is een VZW
dus niemand is staatsinstelling.
Ze zijn er allemaal enkel om geld te verdienen, zo veel mogelijk.
Extra geld betalen dat lukt niet meer.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Vervolg op het vervolg van een vervolg, maandagmorgen CO afregelen om 9h, daarna zonder stoppen of stilleggen naar de keuring, ben benieuwd…
Het valt me trouwens op dat de motor minder soepel draait sinds we de eerste keer de CO hebben verminderd, an de keuring maar weer een beetje opendraaien denk ik.
Nu nog dat probleem met mijn spontane rechterpinker vinden, en we zijn weer blij (voor even dan toch):p

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
CO afgeregeld op 2,9 - 3%, door naar de keuring, motor ganse tijd laten draaien (meer dan een uur tijdens het aanschuiven). Deze keer een vriendelijke jonge gast “rij jij maar binnen”, sonde in de uitlaat, krijg nou wat! 1,7% “zo, dat is zeer goed hé meneer” sja, dat denk ik ook…
We kunnen er weer tegen voor een jaartje.
Pinker is mij een raadsel, toen ik stond aan te schuiven heb ik één voor één alle zekeringen uitgetrokken, en ze blijft het doen. De relais van de alarmlichten eruit, ze blijft het doen… iedere keer als je vertrekt, begint ze een 6 tal keer naar rechts te pinken, en als je op een minder goede weg zit blijft ze het de hele tijd doen. Zoek dat maar even uit :s

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi dat de APK er weer op zit
Maakt het knipperlicht nergens per ongeluk massa?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
En moet ik dat dan ergens in de buurt van het zekeringenkastje zoeken? (sorry maar op gebied van elektriciteit heb ik nooit veel kaas gegeten :p )
Dat relais kun je wel op het gehoor vinden, maar volgens mij zit die links boven in de sateliet.
Verder met het schema erbij even goed nadenken wat er aan de hand kan zijn.
En goed kijken of het ergens vochtig is, en er dus water ergens in kan lopen en contact kan maken.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v