Hop hop! Op naar de 3 ton
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Moet lukken!
Maar huh, 50 km/h met de linker voordeur open?????
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hahaha, die opmerking kreeg ik ook al op het MCM forum. Die schakelaar is stuk Als het een nachtje flink geregend heeft gaat ie wel uit, maar niet meer aan als de deur open is.
Ben er ook nog niet achter waar die ergens zit zodat ik het eens kan proberen te fixen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Micro-switch zit in de portiervanger. Dat is dat ding op de B-stijl waar het portier invalt.
Zo’n vermoeden had ik al, maar aan de deurvanger kan ik geen schakelaartje of wat dan ook vinden. In het mechanisme in de deur waar de vanger in valt ook niet.
Ik begin bijna te denken dat er een elektrisch circuit loopt en op het moment dat de deur in de vergrendeling valt dit circuit gesloten wordt en het lampje uit gaat.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hij zit er echt IN. Zie je vanbuiten niet en is ook niet te repareren. Je kunt alleen zien dat er iets zit aan de draden die naar de slotvanger toelopen. Die switches gaan vaker kapot. Waar is het eerder had over de B-stijl moet je portier lezen. De switch zit dus in de slotvanger aan het portier.
Oh damn, dus ik zou de deurvanger in z’n geheel moeten vervangen (voor een vanger met microswitch)
Ik ben net wat aan het troubleshooten geweest. Als ik de deur zachtjes dicht trek zodat hij alleen in de vanger valt maar niet volledig sluit dan gaat het lampje wel uit, dus de switch werkt wel, maar zou wat finetuning nodig hebben. Maar als ie d’r echt in zit dan gaat dat lastig. Dus ik denk toch dat ik die moet vervangen…
Bedankt voor de hulp in ieder geval!
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Effe vol jassen met WD40 o.i.d.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat helpt helaas niets.
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Al geprobeerd?
Nee heb je, ja kan je krijgen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René, zoals Hilko al aangegeven had: die switch zit blijkbaar IN de deurvanger. De deurvanger lijkt van buiten gewoon solide te zijn, valt niet uit elkaar te halen als ik het zo bekijk. Ik zal de bus WD-40 er eens op leeg spuiten, maar denk niet dat het wat uit haalt…
Ik zou kunnen proberen die deurvanger er af te halen, misschien kan ik dan van de achterzijde de switch wel zien zitten, misschien ziet ie niet goed op z’n plek ofzo. En anders schaf ik een andere vanger met switch aan, dat zal ook de kop niet kosten
Goed voornemen voor 2014: ik wil actief op zoek gaan naar mede-forummer(s) die me willen/kunnen helpen met het aanpakken van de koppakking, klepdekselpakking en uitlaatspruitstuk pakking. Ik weet hoe auto’s in elkaar steken, hoe ze werken en wat er ongeveer moet gebeuren, maar het daadwerkelijke hoe en wat heb ik geen flauw benul van, heb er ook totaal geen ervaring mee.
De kop gaat er dan toch af, wil dan dus ook direct de distributie, spanrollen en waterpomp mee pakken. Mochten er geintresseerden zijn laat het me weten, anders moet ik buiten dit forum gaan rond vragen, of eens een mailtje richting Hydraulique in Raamsdonksveer, maar ik wil het graag zelf met wat hulp doen, zodat ik er ook weer van leer.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
FastFred schreef:die switch zit blijkbaar IN de deurvanger.
Weet ik, was bij m’n XM zaliger zo en ook bij m’n serie 2 CX zit het zo.
Gewoon even de deurbekleding eraf en bekijken.
Je kan het allicht proberen, dat ie momenteel niet goed werkt, zegt niet dat ie stuk is.
Mogelijk vervuild o.i.d.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Uhm, de deurvanger zit niet in het portier? Die zit op de B-stijl?
Wat is de beste manier om de deurbekleding eraf te halen? Daar zal vast een systeempje met klemmetjes ofzo in zitten aangezien ik er nog nooit schroefjes ontdekt heb?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hilko16TZI schreef:Waar ik het eerder had over de B-stijl moet je portier lezen. De switch zit dus in de slotvanger aan het portier.
Ik ben al blij als men zx blijft rijden
Er scheelt hier en daar toch wat aan maar motor doet het, dat is het belangrijkste.
- Men grootste probleem nu is dat mijn achteruitrijlichten niet werken.
Iemand een idee? Schakelaar stuk ofzo als ik hem in R zet?
- Dan minder erg maar toch vervelend : passagiersdeur gaat niet dicht, slot gaat niet vast.
Sla de deur dicht maar springt gewoon terug.
Met WD40 gaat ie weer maar na 2 weken idem probleem.
- Centralevergrendeling deur rechts achter werkt niet.
Hij gaat wel op slot maar niet meer open.
Raar.
- Airco werkt niet (blaast hetere lucht als je hem aan zet)
- Lak bladert af, (een soort vernislaag dat eraf komt), verf eronder is mat.
- Als laatste de dashbordverlichting die verroest is.
Nieuwe lampjes gezet (zie eigen topic) maar door de verroeste oppervlakte werken ze nog niet allemaal.
Maar motor is nieuw (gelukkig).
15 000 km gereden nu.
Citroën is goed, maar als ik wat meer spaargeld heb ga ik toch uitkijken voor een Mercedes A klasse
(oud model 1998-2002).