2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
verbruik C6 2.2 autom
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 24 december 2013 02:34 PM
  [ # 16 ]

Wijze woorden waarbij ik me graag aansluit….................

christmas

Profiel  
 
gmn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 21-12-2013

- C6 (2005-2012) 2.2 lignage
Gepost: 25 december 2013 10:03 PM
  [ # 17 ]

dankuwel citrohamxm voor de raadgeving.
ik stel me wel tevreden met het controleren van de blokjes die verdwijnen. per blokje zo’n dikke 50 km.. (dagteller op 0), dit brengt me ook wel wat discipline bij.
maar zoals gezegd nog maar één gelukt om 800 km te rijden. ik vermoed inderdaad dat de stad zeer veel het verbruik de hoogte in jaagt. Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed. ik heb ook nog een ‘camper’ een nieuwe VW California 2L (400kgm en 180 PK)en 2400 kg zwaar (600kg zwaarder dus!), die verbruikt naar mijn gevoel minder dan de C6. vandaar ook een beetje mijn frustratie.
ps. 1. met mijn vorige C8 deed ook 1200 km weliswaar met een tank van 80l.
ik laat toch de motor van de C6 bij de eerstvolgende onderhoud toch aan de computer leggen.
ps. 2. teveel verbruiken is niet goed voor de geldbeugel maar vooral ook niet voor het milieu.

Profiel  
 
citrohanxm
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006

- C5 break exclusive
Gepost: 26 december 2013 11:44 PM
  [ # 18 ]

Eric schreef PM:
“Hoi lees dat je een panheater hebt in je C6 . Heb je daar meer info over . Misschien ook iets voor een topic. Hoor graag van je.” (als je het niet erg vindt Eric even PA)

ja is een eenvoudig padje van ongeveer 15x15 cm. dat tegen het oliecarter wordt gelijmd. Werkt aardig, niet zo goed als een standkachel, maar is ook veel goedkoper. Heb hem per post uit canada laten komen, is daar goedkoper dan uit Engeland waar je via de site naar toe wordt verwezen. Voeg het webmail antwoord uit Canada toe:

> Winus, thank you for visiting our web site and requesting pricing on
> a model 16-240 Engine Oil Heater.
>
> Engine Oil Heaters.
> Our Engine Oil Heaters are thin, flexible heating pads that are
> permanently bonded to the bottom or side of the oil sump. The heater
> has the special adhesive already on it, by simply peeling off the
> protective backing and pressing the heater firmly in place on a
> clean, flat surface, the heater is ready to be used. Note the heater
> must be installed on a smooth flat area, free of grooves and ridges.
> Only to be installed on metal oil sumps.
>
> No special tools or skills are required. Except for the plug,
> everything for a complete installation is included with each heater.
>
> An Engine Oil Heater is far superior to a block heater and more
> efficient as a block heater only “warms” a part of the engine not the
> complete engine.
>
> An Engine Oil Heater “heats” all the engine starting at the bottom.
> The hot oil heats the crankshaft, which in turn heats the connecting
> rods, pistons and cylinder heads. Remember “heat rises”.
>
> In 2 hours, an engine oil heater can raise the engine oil temperature
> 40°C.
>
> By installing an Engine Oil Heaters, your engine will start easier
> and there will be less engine wear and less emissions on startup.
>
> The model 240 volt 16-240 measures 10 x 11.5 cm (4” x 4.5”) and is
> designed for engines with an oil capacity of 5-14 ltrs.
>
> Note: All heaters require a smooth flat surface on the side or bottom
> of the oil sump for installation.
>
> Pricing:
> Model 16-240 Engine Oil Heater €55.00 Including shipping costs.
> Shipping: Included
> Prices are in Euros.
>
> Delivery: Stock
>
> Ordering:
> We accept, Visa, Master Card and PayPal. (You do NOT need a PayPal
> account to pay by this secure method)
> To order by credit card, please go to our secure web page at https://
> secure.engineheaters.co.uk/secured/order_online.shtml
> To order by PayPal, please send us an email with your order
> requirements and we will send you a PayPal invoice.
>
> If you have any questions, please contact us.
>
> Regards
>
> David
>
> International Diesel Group Inc.
> Toronto, ON. Canada
> http://www.engineheaters.co.uk

Zie ook http://www.wolverineheaters.com
Hoi, groet

mia macchina è presto per rubare

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook