Als trotse bezitter van een coupe VTS 2.0 2001 moest ik mijn achteras laten vervangen aangezien de oude begon te bonken. Ik heb de as laten vervangen door een gereviseerde achteras en mij is verzekerd dat het een VTS as betrof.
Sinde de nieuwe as eronder zit merk ik dat de auto duidelijk iets hoger op de weg ligt dan voorheen. Voor zover ik kon zien was de oude achteras nog niet echt doorgezakt. Volgens de garage is de auto nu op fabriekshoogte maar ik kan me toch niet herinneren dat de auto zo hoog was (ik ben de 1e eigenaar).
Hoe kan ik makkelijk nameten hoe hoog de auto nu moet zijn af fabriek? En is hij makkelijk te verlagen of moet de hele as er dan weer onder weg?
Let op, ik ben geen techneut.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zet eens een foto neer van hoe het er nu uit ziet
VTS hoort idd veel lager te zijn. Dat scheelt wel een cm of 3 tot 6.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vergelijk maar:
Standaard achteras in een 1.4:
VTS
Mijn huidige VTR (die ook een lage achteras heeft, waarom deze wel en andere niet is mij nog niet duidelijk)
Als ik zo naar de foto’s kijk vind ik die van jouw zo raar nog niet staan.
Stuurt die wel strak? Die 1.4 met normale as stuurde heel anders namelijk…
Die van mij lijkt niet zo laag als die VTR van jou (mooie kleur), maar is zeker niet zo hoog als de 1.4 zo te zien.
Hij stuurt wel goed. Is het nog te meten op 1 of andere manier ? En als ik lager wil kan dat makkelijk?
dank!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geen idee of het af te stellen is…
Alleen er zit denk ik wel een VTS as onder, anders zou die veel hoger staan. Want het verschil met de 1.4 is veel groter als met de VTR.
Als jij een centimer langs het midden van een achterwil omhoog naar de onderkant van het spatbord houdt, wat meet je dan?
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik had het ooit wel eens opgemeten, maar zit al een tijdje te zoeken ik kan het helaas niet meer terug vinden…
Nu opnieuw meten heeft geen zin, er zit inmiddels een LPG installatie in waardoor de achterkant iets lager is komen te liggen door het gewicht.
Inmiddels is het dus zo:
Ietsjes te laag dus
Als ik zo de foto’s nog eens bekijk denk ik dat die van mij de hoog staat achter, volgens mij moet hij aan de onderkant horizontaal lopen.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jouw voorkant lijkt ook lager, dag zou het verschil kunnen verklaren
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-06-2007
- AX GT injection
- Xsara 1.4 Ligne.P.(ingeruild)
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Zo hoog staat mijn VTS
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-06-2007
- AX GT injection
- Xsara 1.4 Ligne.P.(ingeruild)
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
dubbel
die staat lager zo te zien. Ik ga eens kijken wat ik er aan kan laten doen: misschien heft iemand tips.
Grappig trouwens, ik heb ook precies dezelfde gehad (1.8 VTS toch?)
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-06-2007
- AX GT injection
- Xsara 1.4 Ligne.P.(ingeruild)
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Het is een 2.0 VTS
Hier nog een post over de achteras torsiestaaf is te verstellen als het goed is
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/209727/P0/
deleted