Hallo,
Ik heb een Citroën Xsara Picasso 1.8 MPV 4-cil. B 114pk uit 2003.
In de laatste 3 dagen is twee keer het lampje Accu lading defect gaan branden. Nadat ik wat dingen zoals de verwarming had uit gezet ging het lampje ook redelijk snel weer uit.
Omdat de auto toch naar de garage moest om de katalysator te laten vervangen, hebben ze gelijk de dynamo en accu doorgemeten en daar zijn geen problemem geconstateerd.
Wat ik er bij kan vermelden is, dat de 2x dat het lampje ging branden dat ‘s ochtends was op eigenlijk dezelfde plek van huis, ik was enkele minuten onderweg.
Nu ben ik een vrouw en houd helemaal niet van lampjes, dus ik maak me toch een beetje zorgen, want ik heb ook de dealer gebeld en deze kunnen met dit verhaal niks en willen eerst een en ander uitlezen, maar dat is al gebeurt en dat heeft niks opgeleverd.
En ik ben door de katalysator ook al flink kosten kwijt, wil eerst zeker weten wat er mee is voor dat ik weer kosten ga maken.
Kan iemand hier mij eventueel vertellen wat het kan zijn?
Alvast bedankt
Debbie
Welkom Debbie,
Ik denk dat de accu de boosdoener is.
Wat betreft de Katalysator, Weet je zeker dat hij stuk is?
Sommige garages vervangen hem als er een Katalysatorstoring in het display staat.
Maar dit hoeft per definitie NIET aan de KAT te liggen.
Dag Rene,
Bedankt voor je reactie.
Wat zou er mis met de accu kunnen zijn?
De garage vertelde mij ook dat het eventueel versleten koolborstels kunnen zijn, aangezien het lampje wel uitgaat wanneeer ik veel stroomvreters uitzet.
Wat betreft de katalysator. Dat was een ander probleem. Twee weken terug ging het motorstoringslampje branden. Bij uitlezen bleek het veroudering katalysator te zijn. Alles gereset in de hoop dat storing niet terug zou komen. Helaas wel en daarom katalysator vervangen.
Jammer voor mij komt alles nu tegelijk.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_23632.jpg)
Totaal aantal Berichten: 132
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Ik denk dat de dynamo het euvel is.
Koolborstels zou goed kunnen, zeker als het lampje uitgaat.
Zou er ook niet te lang mee blijven rijden aangezien de dynamo te weinig laad.
m.a.w. dadelijk is de accu leeg.