Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Alleen einddemper van een break is anders. Ik weet alleen niet of wen 16re geen schijfsysteem heeft.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Mijn deauville heeft destijds een jaar of wat rondgereden met een achterdemper die afkomstig was van een sloop-break. Alleen het pijpje aan het uiteinde was langer en hebben we een stukje ingekort, de rest was hetzelfde.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Vandaag een goed begin gemaakt met het demonteren van de routiere.
Zie: https://picasaweb.google.com/100778814677358317198/BxRottiere
So far so good!
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
rottière…
Maar zo zie je wel waar je geld zit…
We zijn weer wat verder inmiddels.
De rottiere is ontdaan van het dashboard en draadbomen en de motor is klaar om eruit getakeld te worden.
Paar tegenvallertjes: 1 uitlaatbout wil niet los en er is nauwelijks ruimte om iets te doen, en de veerbollen gaan met geen mogelijkheid los.
De foto’s in het album zijn aangevuld met nieuwe pics.
Voor degenen die zich gemeld hadden voor onderdelen, en ook alle andere geinteresseerden: pm me even!
Mocht iemand nog iets aan parts nodig hebben, pm even! Dit is HET moment om goedkoop aan je parts te komen!
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Waar logeert de Rottière momenteel?
Hij rust zacht in Waddingxveen!
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
@ uitlaatbout: ff flexen
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Die uitlaatboutjes zijn idd geweldig zonder het juiste gereedschap!
De BX en Xantia die ik demonteerde had hetzelfde, maar liefst 4 uur met een ijzerzaagje geklooid bij die BX en kapotte handen en bij de Xantia heb ik in een uur tijd de uitlaat eraf gemept
Met een slijptol of multitool kom je er nauwelijks bij!
Een moerensplijter is nog steeds iets wat ik wil kopen maar daar denk je niet aan totdat je hem echt nodig hebt!
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Er is met succes geflext
In mijn verkooptopic op dit forum bied ik allerlei spul aan dat snel en voor weinig weg moet: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223820/
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
De BX Rotterij vond mij niet lief
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Het loopt allemaal vrij aardig, tot zover geen serieuze tegenvallers gehad (AFKLOPPEN!!).
De Routiere is helemaal kaal gestript en gaat morgen naar het oud ijzer.
Het Routiere blok zit inmiddels in mijn break.
Ook de draadbomen en dashboard is over.
Nu nog afbouwen, wat een enorm karwei is.
Er zijn echter toch 2 vragen die we hebben.
Wie kan ons hiermee verder helpen?
VRAAG 1: VACUUM ding
Bij het injectiehuis zit een vacuumschakelaar, zie bijlag 1
Hier vandaan liep in de routiere een leiding naar het tankje in het spatbord rechts voor, zie bijlage 2
Vanuit dat tankje liep een dun leidinkje naar een tankje dat boven het achterspatbord zat, zie bijlage 3
Nu is de vraag: moet het dunne leidinkje persé worden aangesloten van het spatbordtankje naar het tankje achterin?
Dat is namelijk nogal een klus, en we kunnen ieder uurtje wel gebruiken.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
En dan vraag 2.
VRAAG 2: ONBEKEND brandstofding—> WEL/NIET AANSLUITEN?
Zie bijlage.
We vonden dit onbekende brandstofdoorvoerding onderop de routiere.
Het zat ofwel aan de brandstoftank ofwel aan het zwarte overdruktankje van de vorige post.
De vraag is: wat is dit? En moeten we dit persé aansluiten?
Het ding lijkt niks te doen, je kan er zo doorheen blazen zonder weerstand iod.
Wie kan ons hiermee verder helpen? Kunnen we zonder dit ding?
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Dat is een pulsdemper.
Die dempt de schokken in de benzinetoevoer op het moment dat de injectoren dicht gaan.
Die schokken vindt de brandstof pomp namelijk niet leuk. Dus ik zou hem wel weer terug monteren.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Over je eerste vraag, ‘Vacuum ding’; volgens mij brengt dit dampen uit de tank richting het inlaatspruitstuk. Ik zou het afdoppen en kijken wat voor effect het heeft, want ik zou ook geen zin hebben om dat tankje in te gaan bouwen en een slang naar achteren te moeten plaatsen eerlijk gezegd .
Ik heb het bij mij een keer precies andersom gehad, en rook ik na de ombouw een benzinelucht. De tank stond via dat filter bij het rechtervoorwiel in contact met de buitenlucht.