Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
hallo allemaal
ik heb hier bij mij in de buurt een citroën c5 te koop zien staan en aangezien ik toch wel een beetje gek ben van deze wagen kon ik het niet laten er bij te stoppen.
maar afscheid nemen van mijn Xsara kan ik ook niet goed.
maar dit moet ik voor mij zelf nog uitmaken maar nu zou ik graag van jullie willen weten wat jullie zouden doen en wat jullie denken van deze C5 die tekoop staat
de C5 staat te koop zo langs de weg en is van een ouder koppel.
bouwjaar 2003 2.2 diesel en automaat beige leren zetels km stand is 139 446.
de wagen ziet er goed uit aan buitenkant en binnenkant
minpunt voor mij is wel geen trekhaak maar dit wil wel zeggen dat hij nooit getrokken heeft.
vraagprijs 3500 euro
nu denk ik alleen dat ik niet echt een goede zaak doe om deze te kopen want mijn xsara is eigenlijk even oud
mijn xsara v3 exclusive uitvoering is van 2003 en is een 1.6 i 16v en heeft 107 000 km
en er zijn reeds distributie riem en waterpomp vervangen en ook de remschijven zijn nieuw .
en links voor een nieuwe wiellager
wat zou ik voor deze wagen kunnen krijgen volgens jullie?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
je kan even kijken op ANWB koers-site, gegevens invullen en je weet het.
Ben ook gek van de C5 maar….zo’n diesel is ook aan de dure kant qua wegenbelasting
Ciao Eric
Gezien je kilometerstand denk ik dat je 2000 tot 2500 kan vangen maximaal,
die C5 vind ik (ondanks de zeer lage kmstand voor een diesel uit 2003) best prijzig..
Ik zie er natuurlijk geen plaatjes er bij en alles, maar aangezien die dingen ook behoorlijk zwaar zijn en wat duurder in onderhoud denk ik niet dat er kopers in de rij staan voor dat geld.
Ik zou voor die C5 ook iets geven tussen de 2000 en 2500, maar dat is mijn mening! hopelijk heb je er iets aan.
succes!
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
We hebben het over België natuurlijk, dus prijzen voor de diverse auto’s zijn niet vergelijkbaar met die in Nederland.
Voor de rest geldt: een auto kan altijd stuk, maar in het geval van de Xsara weet je wat je hebt en wat er aan gedaan is, bij de C5 is dat een stuk minder zeker.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De C5-I met 2.2 Hdi-136 motor staat niet bekend als de meest ideale Hdi motor en met de 4 traps automaat is ook niet zo erg zuinig…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Aan de andere kant zijn er ook die over de 5 ton op de klok hebben staan…
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Uitstekende motor, maar met 4traps automaat idd niet moeders zuinigste ,....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Voor een zuinige C5 moet je naar de V6 of naar de spaardieseltjes.
In België bestaat het wagenpark uit ca 90% diesels.
Dit heeft alles te maken met een ander belastingstelsel.
Hierdoor is de marktwaarde van oudere wagens op diesel heel anders dan in Nederland. Je ziet hier nog steeds Xantia’s 1.9TD en HDi’s aangeboden voor meer dan 1500 euro. Soms met verrassend lage km-standen. In Nederland mag je blij zijn als je nog 500 euro voor zo’n wagen vangt. (Dan te bedenken dat deze wagens in Nederland nieuw duurder waren, wederom door het verschil in belastingen).
Deze C5 met 140k van 2003 (ongezien en afhankelijk van staat en uitvoering) lijkt me toch wel redelijk aan de marktwaarde in België maar te duur voor de Nederlandse markt.
Groet, Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Let wel dat de meeste ph1 2.2HDi’tjes bij 160k een grote beurt nodig hebben , incl. distributieriem / rollen en waterpomp ....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
D-riem heb ik kortgeleden nog laten doen bij mijn 2.0 HDi uit 2003. Was dan samen met 4 nieuwe banden (kleber) en een apk waarbij er een remleiding ontroest moest worden totaal 1020 euro. Denk dat daarvan zo’n 550 voor de d-riem was. Valt ook nog wel mee, 0.35 ct/km als je het terugrekent.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015