Nope. Het lijkt maar is ‘m niet. Je moet op zoek naar een krukaspoelie met nummer 0515 J6. Die J6 is heel erg belangrijk want dat is de versie voor snaar én multiriem.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Jammer van die poeli, dus die is niet meer te krijgen.
Misschien bij Bart Ebben in een nog bruikbare 2 e hands versie?
@waterman: die klepstoters die zijn toch zelfstellend?
Zou goed warm laten lopen niet kunnen helpen?
Het geluid lijkt van de voorste nokkenas te komen.
Peter.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die klepstoters gaan stuk. Kijk maar eens op google hoe een hydraulische klepstoter werkt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb even gegoogeld en ben wel wat wijzer geworden.
Er wordt hier en daar geadviseerd om te spoelen met atf? Om vervuiling te verwijderen.
Nu liep bij mij in eerste instantie de motor netjes zonder bijgeluiden, pas toen ik een klein stukje ging rijden (de garage uit) kwam de tik erbij.
De auto heeft wel 2 maanden stilgestaan ik ga eerst de motor eens op temperatuur laten komen.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dit draadje maar weer eens opgezocht.
Ik ben doende een aandrijfashoes te vervangen, ik heb de rechter aandrijfas er al netjes uitgekregen.
Maar nu is de hoes kapot aan de kant van het tussenlager, wat is nu het handigst eerst de as uit elkaar bij het tussenlager en dan de hoes erover?
Of moet het op een andere manier.
In het tussenlager zit een tripoide koppeling kan die uit elkaar?
Gr Peter.
Het makkelijkst is om even de homokineet eraf te tikken en dan de nieuwe hoes over de (schoongemaakte) as naar de tripiode te schuiven.
En zo te zien heb je net de hoes van de homokineet vervangen?
Die moet dan ook weer los.
Om de homokineet eraf te trekken zet de as in de bankschroef zonder hoes. En dan geef je met een vuistje een goede tik erop terwijl je eraan trekt. Met een goeie ik heb je hem dan in 1x eraf.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Hoi Koen, ik heb de as alleen nog maar schoon gemaakt, vandaar dat het zo mooi glimt.
Is het ook mogelijk om de andere kant ( bij het tussenlager) los te maken?
Dan kan ik de hoes bij de homokineet mooi intact laten.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb de ashoes verwijderd aan de kant van de homokineet.
Waar moet je op tikken en moet er nog wat verwijderd worden?
Als ik dus de as in de bankschroef zet.
Op die binnenste ring zie je een gleufje zitten.
Daar kun je prima een steen beitel op zetten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Zit er niet ergens nog een veer of borgring die weg moet?
Dus gewoon de beitel erop en trekken.
Gr Peter
D’r zit idd. een borgveertje in, daar moet je de homokineet “overheen” tikken
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Oke, ik ga het zo proberen als ik tijd heb.
Bedankt weer voor de info!
Gr Peter.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Het is dus gelukt, met een ferme tik met de bijtel kwam de homokineet eraf.
Bovenstaand de kale as met de borgveer.
Dan heb je deze over welke er weer terug op moet.
Na de hoezen erover te hebben geschoven heb ik met een tye rib de borgveer naar beneden geklemd.
Dan de homokineet ertegenaan en een tik op de moer die er tijdelijk opzit en de boel schijft weer op z’n plaats.
Hier zie je de tye rib zitten die knip je eraf.
Daarna de hoezen vol met vet en weer vastzetten.
Zoals je ziet zit er ook een klassiek tintje aan.
Ik heb de hoezen vastgezet met ligarex.
En zo heb ik weer een mooi opgeknapte aandrijfas
BasisBix, nogmaals dank voor de tips!
Gr Peter.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Hallo allemaal, bij onze v6 is de fuseekogel aan de bestuurderskant gaar, dus een nieuwe kogel gekocht en “even” vervangen.
Nou dat viel tegen ,die kogel krijgen we niet los uit de fusee we hebben met een grote bijtel en ferme tikken gewerkt en zelfs heet gestookt komt het niet los.
Nu hebben we maar gekanibaliseerd op onze turbo ct die geschorst staat.
Dus daar het fusee van de veerpoot afgehaald en die morgen om zetten
Heeft iemand een gouden tip om de kogel eruit te draaien?, ik denk nu zelf aan eruit dremelen/slijpen.
Groeten Peter.
Een Fusee-dop…
Citroen heeft een originele, ik heb zo het bestelnummer niet, en facom schijnt ook een goede te hebben..
Dit idee dus!