Lekke koppakking (2.0hdi)?
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 26 december 2013 10:39 PM

Mijn Xsara 2.0hdi (90pk) verliest wat koelwater (heb nog niet kunnen ontdekken dat hij het lekt), ik schat ongeveer een halve liter op 3/400 km. Ook valt me op dat de temperatuurmeter niet heel hoog komt (zit tussen de 60 en de 90 graden als de auto goed warm is gereden). Wat eveneens sinds kort optreedt, is dat als ik de auto net gestart heb en een klein stukje gereden heb en dan tot stilstand kom en het gas loslaat, schiet de auto terug naar stationair toerental, krijgt dan een dipje in het toerental en heeft de neiging om af te slaan als ik niet bijgas. Als de motor een beetje warm is, treedt dit euvel niet op.

Zijn dit symptomen van een lekke koppakking?

Heeft er iemand een adresje waar ik goed en betaalbaar eventueel een koppakking zou kunnen laten vervangen?

Anyone?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Robert

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7776

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 28 december 2013 11:44 AM
  [ # 1 ]

Bouwt ‘ie druk op in het koelsysteem? Dat zou kunnen duiden op een lekke koppakking. ‘t Is wel van belang dat hij goed ontlucht wordt na bijvullen van koelvloeistof.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 28 december 2013 11:55 AM
  [ # 2 ]

Eerst even je koelsysteem op druk laten zetten en zo het lek opsporen

voor je doemscenario’s gaat bedenken !

Lucht in het koelsysteem kan ook heel rare symptomen hebben ,

dus ( laten )  testen en een keer goed ontluchten .

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 30 december 2013 11:55 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor het meedenken! Heb via het forum iemand in de buurt gevonden die redelijk wat sleutelervaring heeft aan deze motoren en ik ga met hem een afspraak maken om er naar te kijken… Tot die tijd hou ik het peil in de gaten Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook