kreazyV8wuppo schreef:René van Maren schreef:Ah, waarom roep je dan 1,8?
om te voorkomen dat ze boor 2 of 2,5 mm gaan gebruiken bij gebrek aan beter…
dat er mensen aan bollen gaan rommelen of dingen repareren aan hun auto is natuurlijk een gegeven.
maar ik maak zo vaak mee dat ik de verrotgesleutelde onderdelen weer moet herstellen ,dat ik dat gewoon zonde vind van de auto, en de vele uren extra die dit kost..
klein voorbeeld had ik gisteren.even een fusseehoesje wisselen, klusje van hooguit 10 minuten..
deze duurde ruim een half uur.
en eigenlijk zou ik de draagarm en de fusee mee moeten vervangen.
reden !
het taps’e gedeelte van de fusee was DOOR de draagarm heen getrokken.oorzaak , ongenadig vastdraaien van een konische verbinding.
terwijl een beetje techneut weet dat een konische verbinding van zichzelf al bere vast zit.
dus ipv 350 Nm of meer wat hier gedaan was, hadden ze het beter vast gezet met 40 Nm.dat was dus puinwerk ,en daar baal ik van…
mvgr wupke:die liever niet gaatjes in bollen boort
Mijn naam is haas