2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Ombouw carburateur naar injectie
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 november 2013 09:50 AM
  [ # 16 ]

Alleen einddemper van een break is anders. Ik weet alleen niet of wen 16re geen schijfsysteem heeft.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 26 november 2013 12:38 PM
  [ # 17 ]

Mijn deauville heeft destijds een jaar of wat rondgereden met een achterdemper die afkomstig was van een sloop-break. Alleen het pijpje aan het uiteinde was langer en hebben we een stukje ingekort, de rest was hetzelfde.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 21 december 2013 07:13 PM
  [ # 18 ]

Vandaag een goed begin gemaakt met het demonteren van de routiere.
Zie: https://picasaweb.google.com/100778814677358317198/BxRottiere

So far so good!

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 december 2013 11:04 AM
  [ # 19 ]

Laughing  rottière…
Maar zo zie je wel waar je geld zit…

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 26 december 2013 09:06 AM
  [ # 20 ]

We zijn weer wat verder inmiddels.
De rottiere is ontdaan van het dashboard en draadbomen en de motor is klaar om eruit getakeld te worden.
Paar tegenvallertjes: 1 uitlaatbout wil niet los en er is nauwelijks ruimte om iets te doen, en de veerbollen gaan met geen mogelijkheid los.

De foto’s in het album zijn aangevuld met nieuwe pics.

Voor degenen die zich gemeld hadden voor onderdelen, en ook alle andere geinteresseerden: pm me even!
Mocht iemand nog iets aan parts nodig hebben, pm even! Dit is HET moment om goedkoop aan je parts te komen!

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 december 2013 12:44 PM
  [ # 21 ]

Waar logeert de Rottière momenteel?

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 26 december 2013 01:11 PM
  [ # 22 ]

Hij rust zacht in Waddingxveen!

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 december 2013 01:36 PM
  [ # 23 ]
Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 26 december 2013 01:57 PM
  [ # 24 ]

Die uitlaatboutjes zijn idd geweldig zonder het juiste gereedschap!

De BX en Xantia die ik demonteerde had hetzelfde, maar liefst 4 uur met een ijzerzaagje geklooid bij die BX en kapotte handen en bij de Xantia heb ik in een uur tijd de uitlaat eraf gemept

Met een slijptol of multitool kom je er nauwelijks bij!

Een moerensplijter is nog steeds iets wat ik wil kopen maar daar denk je niet aan totdat je hem echt nodig hebt!

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 27 december 2013 02:00 AM
  [ # 25 ]

Er is met succes geflext Smile

In mijn verkooptopic op dit forum bied ik allerlei spul aan dat snel en voor weinig weg moet: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223820/

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 28 december 2013 08:50 PM
  [ # 26 ]

De BX Rotterij vond mij niet lief nono

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 29 december 2013 01:27 PM
  [ # 27 ]

Het loopt allemaal vrij aardig, tot zover geen serieuze tegenvallers gehad (AFKLOPPEN!!).

De Routiere is helemaal kaal gestript en gaat morgen naar het oud ijzer.
Het Routiere blok zit inmiddels in mijn break.
Ook de draadbomen en dashboard is over.
Nu nog afbouwen, wat een enorm karwei is.

Er zijn echter toch 2 vragen die we hebben.
Wie kan ons hiermee verder helpen?

VRAAG 1: VACUUM ding
Bij het injectiehuis zit een vacuumschakelaar, zie bijlag 1
Hier vandaan liep in de routiere een leiding naar het tankje in het spatbord rechts voor, zie bijlage 2
Vanuit dat tankje liep een dun leidinkje naar een tankje dat boven het achterspatbord zat, zie bijlage 3

Nu is de vraag: moet het dunne leidinkje persé worden aangesloten van het spatbordtankje naar het tankje achterin?

Dat is namelijk nogal een klus, en we kunnen ieder uurtje wel gebruiken.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Afbeelding Bijlagen
IMAGE_182.jpgIMAGE_185.jpgIMAGE_184.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 29 december 2013 01:31 PM
  [ # 28 ]

En dan vraag 2.

VRAAG 2: ONBEKEND brandstofding—> WEL/NIET AANSLUITEN?

Zie bijlage.
We vonden dit onbekende brandstofdoorvoerding onderop de routiere.
Het zat ofwel aan de brandstoftank ofwel aan het zwarte overdruktankje van de vorige post.

De vraag is: wat is dit? En moeten we dit persé aansluiten?

Het ding lijkt niks te doen, je kan er zo doorheen blazen zonder weerstand iod.
Wie kan ons hiermee verder helpen? Kunnen we zonder dit ding?

Afbeelding Bijlagen
IMAGE_183.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 29 december 2013 01:36 PM
  [ # 29 ]

Dat is een pulsdemper.
Die dempt de schokken in de benzinetoevoer op het moment dat de injectoren dicht gaan.

Die schokken vindt de brandstof pomp namelijk niet leuk. Dus ik zou hem wel weer terug monteren.  Wink

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 29 december 2013 05:55 PM
  [ # 30 ]

Over je eerste vraag, ‘Vacuum ding’; volgens mij brengt dit dampen uit de tank richting het inlaatspruitstuk. Ik zou het afdoppen en kijken wat voor effect het heeft, want ik zou ook geen zin hebben om dat tankje in te gaan bouwen en een slang naar achteren te moeten plaatsen eerlijk gezegd Wink.

Ik heb het bij mij een keer precies andersom gehad, en rook ik na de ombouw een benzinelucht. De tank stond via dat filter bij het rechtervoorwiel in contact met de buitenlucht.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook