4 van de 48
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Tim z’n 16TRi
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 15 december 2013 08:01 PM
  [ # 46 ]

Dankjewel!! Die dikke striping komt door de blauw/donkergrijs/lichter grijs Cannes stickers in combinatie met de rubber stootlijsten die normaal op de deur zitten. Heb even snel jouw topic opgezocht en ik moet bekennen dat jij een prachtige BX hebt! Vooral de rechte uitlaat vind ik wel mooi, ik heb zoiets ook al bij een ander forumlid gezien. Vind die rechte pijp wel iets mooier dan de oorspronkelijke bocht. Zeker tijd dat je weer eens met de BX gaat rijden!! Wel balen van die 100km Sad Maar ik denk dat je die 100km weer vergeten bent zodra je achter het stuur van je TZI zit Wink

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 16 december 2013 01:33 AM
  [ # 47 ]

Fraaie foto’s, net als de BX!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 24 december 2013 07:11 AM
  [ # 48 ]

Korte update. De startproblemen van een paar weken terug zijn weer aanwezig. Toen wou de motor helemaal niet aanslaan (wel vonk, wel benzine en wel ronddraaien), ik naar aanleiding van dit probleem de bougies en bougiekabels vervangen en toen startte ze weer goed. Helaas is het starten nu weer een drama. Ze draait eerst een paar keer loos rond, dan haal je je sleutel van contact, dan start je weer en lijkt 1 of 2 cilinders een klein ontbrandinkje te geven en dan haal je je sleutel weer van contact en dan nogmaals starten en dan wil de motor met enige moeite aanslaan. Gisterochtend zag ik ook nog dat het lampje van de kat heel even knipperde Laughing Overigens is het niet lastig om met warme motor te starten, de bovenstaande uitleg komt alleen bij koude motor voor. Moet ik dit probleem in de verdelerkap/rotor zoeken? Als de motor koud is schokt hij ook heel erg als je te veel gas geeft, zeer rare ervaring.

Jullie opmerking over de rammelstokjes heeft me aan het denken gezet en ik heb besloten, noem me maar raar, dat ik ze ga vervangen. Nu blijft het in m’n hoofd zitten en voor m’n eigen gemoedsrust wil ik ze vervangen. Als het geklapper dan nog aanwezig is, weet ik dat ik het ergens anders in moet zoeken, en misschien heeft die garage dan toch gelijk. We zullen zien.

Vandaag de laatste werkdag van het jaar Very Happy En ik wil iedereen alvast een goede kerst wensen!! christmas

nice day

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 24 december 2013 12:11 PM
  [ # 49 ]

Die startproblemen zou ook de bobine kunnen zijn. Mijn BX GTi had dat ook. Altijd met koude motor, overigens alleen bij vochtig weer. Ik had toen ook een BX Deauville staan (zelfde motor als jouw Cannes) en die hadden dezelfde bobine. Na de bobine gewisseld te hebben, was het tik tik lopen.

En uiteraard ook een goede kerst!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gepost: 24 december 2013 09:37 PM
  [ # 50 ]

Ik hoorde je toeteren vanmiddag! Smile

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 24 december 2013 10:24 PM
  [ # 51 ]

Dank voor de bobine tip, Timo! Heb vooralsnog alleen verdelerkap en rotor aangeschaft, deze maar eens monteren en dan kijken hoe het starten gaat. Gek genoeg wou de motor vanochtend in 1x aanslaan zoals ik gewend ben, later op de dag toen ik naar huis wou rijden sloeg hij weer niet zo lekker aan. Tja, vocht… Het regende wel maar was verder niet mistig of zo, maar dan snap ik weer niet waarom hij vanochtend wel in 1x aansloeg… ‘t Blijft een BX he huh

Ja klopt Martijn, ik kon het niet laten haha!

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 25 december 2013 01:04 AM
  [ # 52 ]

Het zou mooi zijn als je het met verdelerkap en rotorwissel al oplost! Bij mij hielp het niks helaas.

Dit had ik (overigens niet altijd, maar bijna altijd) met vochtig weer:

http://www.youtube.com/watch?v=8U_0GxtA2mw

En dit na de bobine wissel. Het verschil mag duidelijk zijn.. Laughing

http://www.youtube.com/watch?v=cUM5CWPXy3w

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 25 december 2013 01:47 AM
  [ # 53 ]

En ik heb dezelfde bobine ervaring Wink vooral rond deze tijd met koud/vochtig weer gaan ze op spelen.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 26 december 2013 09:27 PM
  [ # 54 ]

Vandaag verdelerkap en rotor vervangen, kan helaas niet zeggen dat het heel veel geholpen heeft. Dat wordt dus toch de bobine vervangen…  hmz Dat eerste filmpje van jou, Timo, is wel heel herkenbaar ook met die wijzertjes die van alles en nog wat aangeven. Alleen doet mijn motor nog even een keer een ontbrandinkje in 1 cilinder tijdens het ‘starten’; hij is niet zo dood als die van jou haha.

Verder vandaag een stuk van de uitlaat getracht te vervangen. De pijp van de kat naar de middendemper was doorgeroest bij het ophangbeugeltje. Moet zeggen dat het geluid best sportief was haha. Helaas zat het een beetje tegen omdat die tussenpijp dus helemaal samengeroest is met de pijp van de kat. Uiteindelijk heel de uitlaat er maar onder vandaan gesloopt en morgen kijken of ik de kat van de tussenpijp kan scheiden.

Als laatste had ik de achterbumper er maar eens af gehaald om te kijken hoe het met roest zat achter de bumper. Ben wel tot de conclusie gekomen dat sommige plekjes wel heel krokant zijn geworden very sad gelijk heel de achterkant maar in de tectyl gezet om verder roest te voorkomen.

Al met al niet echt een vruchtbare dag, maar toch wel weer een lekker dagje bezig geweest.

Morgen maar weer een poging wagen aan de uitlaat. We zullen zien.
nice day

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 29 december 2013 08:02 PM
  [ # 55 ]

Gister de uitlaat toch nog los gekregen en gelijk maar onder de auto gemonteerd. Fijn om weer een stille auto te hebben. Wel gemerkt dat de nieuwe verdelerkap niet veel verschil maakt qua starten, dat wordt dus toch de bobine vervangen zoals Timo & Twan al opperden.

Nieuwe vs oude verdelerkap
DSC_4698

Vanmiddag de schuur opgeruimd en wat vond ik:
DSC_4713
Dakdragers dus! Van onze oude Progress. Leuk dat m’n vader die bewaard had.
DSC_4712

nice day

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 29 december 2013 09:13 PM
  [ # 56 ]

Die verdelerkap ziet er inderdaad nog goed uit ja, nu maar hopen dat de bobine vervangen meer verschil geeft!
Maar de oude mist wel twee van die puntjes. Of heb je die uit frustratie eraf te slagen?

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 29 december 2013 10:57 PM
  [ # 57 ]

Wat is je oude verdelerkap apart versleten. 2 nokjes compleet verdwenen, de andere 2 lijken onaangetast.

Heb je een nieuwe of een tweedehands bobine? Merk je verbetering?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 29 december 2013 11:08 PM
  [ # 58 ]

Dat dacht ik in eerste instantie ook Timo, maar de vormgeving is net wat anders (let op hapjes rond de bovenste 2 contactjes) waardoor het lijkt alsof hij raar is afgesleten. In werkelijkheid ziet de kap er, zoals Marvin zegt, nog goed uit. Blijkbaar zitten de bovenste contactjes anders bij een Bosch kap net wat anders als bij de kap die ik nieuw kocht. De bobine moet nog aangeschaft worden! Morgen maar even kijken of ik er nog eentje ergens kan halen. Raden jullie aan om de zwarte module op de stroomverdeler ook te vervangen? Dat is een module met alleen een stekkertje. Kan iemand ook vertellen wat deze module is/doet?

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 30 december 2013 12:33 AM
  [ # 59 ]

Dat is je ontstekingsmodule, heb ik ook al een keer stuk gehad. Meestal als die gaan muiten krijg je een onregelmatige vonk.
De modules van duccelier zijn vaak degene die stuk gaan Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 31 december 2013 03:44 PM
  [ # 60 ]

Vanochtend de bobine gehaald en ik reed m’n straat in en er was gewoon niet meer te rijden met de BX. Echt bizar om je auto zo te voelen horten en stoten. Ik wou vervolgens inparkeren en de auto vond het wel best en sloeg af. Ik had er zo de pest in dat ik m half op straat heb laten staan en vervolgens de bobine vervangen. Toen gestart en hoppa; prachtig stationair toerental en geen horten en stoten meer. Ik ben een gelukkig mens want de BX rijdt weer perfect love

Timo & Twan, hartelijk dank voor het meedenken en reageren!

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
 
4 van de 48
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook