Bedankt voor de antwoorden mannen!
Het onbekende ding is toch maar ingebouwd.
De lange leiding van het tankje voor naar achteren hebben we niet aangelegd.
Na een volle werkweek sleutelen hebben we gisteren rond een uur of 3 de Frankensteinbreak aangeslingerd.
Dat ging niet zoals verwacht helaas.
Nauwelijks leven in te krijgen.
Uiteindelijk blijkt er iets niet okee te zijn met de brandstofretour; zodra je die retourleiding wat knijpt loopt ie ineens stukker beter.
Als je hem helemaal dichtknijpt loopt ie niet goed, en als je hem niet afknijpt loopt kan je maar een klein beetje gas geven (daar voorbij krijg je een hard aanzuiggeluid en doet ie niks - alsof je het contact uitzet).
Na het afstellen van de hoogte, oplossen van diverse LHM lekkages (toch een rot stuk slang nog ergens..), benzine lekkage, stroomprobleempjes en een defecte verdelerkap vervangen te hebben (dat verzin je toch niet) een paar voorzichtige rondjes gereden, met een hobbie-bob klemmetje op de retourleiding van de brandstof om hem een beetje te knijpen.
Hoewel hij dus nog niet perfect loopt was het wel even wennen op de snelweg. Een beetje relaxed cruisend bleek ik 160 te rijden. Hij wil wel zeg maar
De stuurbekrachtiging zorgt dat ie veel directer stuurt dan voorheen, dat was ook wel even wennen maar erg relaxed. De ‘nieuwe’ veerpoten maken van mijn break aka Das Boot pas echt een zeeschip. Er is nog wat werk te doen, maar mijn break is weer gered dankzij Rusty’s noeste arbeid en het feit dat we in een goede ruimte konden werken.
Wat ik ook echt fantastisch vind is dat Raouls Routiere tot op het bot hergebruikt is voor tenminste 10 BX-en! Elke dag kwam er wel iemand anders iets ophalen om zijn BX beter te maken. Recyclen kan ook leuk zijn blijkt
Ombouwen van carburateur naar injectie?
Ja, dat kan.
Of je het wil is een 2e vraag.
Ik zou er ABSOLUUT niet aan beginnen als je geen goede ruimte hebt waar je alles dagenlang kan laten liggen, en serieuze tools hebt.
Wij hebben zo ongelofelijk veel onderdelen van de donor Routiere moeten overzetten dat ik er ook niet aan zou beginnen als je geen compleet (lopende) donor bix hebt staan!
Als je de prijs van de donorparts en nieuwe sapjes bekijkt is het spotgoedkoop, je koopt voor 100-200 euro altijd wel ergens een verrotte bix.
Als je de uren en stallinghuur meerekent dan is het totaal-absoluut niet te betalen.
VRAAG
Wie kan me adviseren over dit retourprobleem?
Heeft het iets te maken met een limiter die wij misschien niet hebben overgebouwd?
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Goed bezig!
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Mooi project. Een 1900 monopoint wil aardig inderdaad!
Jammer dat er weinig foto’s zijn. Maar als je aan het werk bent denk je er ook niet snel aan.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
visser ik neem niet aan dat de retourleiding, een aansluiting heeft naar de dampafzuiger, volgens mij heeft een dampafzuiger alleen de functie de gassen in de tank afvoeren richting spruitstuk, maar kan dit niet 100% garanderen, omdat ik verder niks weet van dit type, dus als de retourleiding rechtstreeks terug loopt naar tank, dan zal er ergens een klep hebben gezeten, anders wordt de benzine alleen rondgepompt, prik maar eens een gaatje in je tuinslang, als je nu het einde dichthoud, spuit het uit het gaatje, maar niet meer als je de slang loslaat, dit vernam je natuurlijk zelf al, had je de benzinetank zelf ook omgebouwd.
Ik zou er eens een andere benzinedrukregelaar inzetten. Of op z’n minst even checken of de vacuumslang er wel op gemonteerd zit. Dat ding zit aan de zijkant van de injectorgallerij gemonteerd en houdt de druk van de benzine daar stabiel door de retourstroom te beperken.
Ik denk dat er een 2,5 bar regelaar in moet zitten. Volgens mij hebben alleen de GTI’s en de 16V’s een 3.0 bar regelaar erin zitten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Nooit geweten dat er zo een druk op zat. Hoe zit het met een mechanische pomp dan?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Een routiere heeft een monopoint. Er is dan toch geen injectiegalerij (?), maar de regelaar zit toch in het monopoint huis? Dat oranje membraam?
Er zit idd een monopoint in. Ik zal de klacht nog een keer omschrijven.
Alles aangesloten zoals het hoort, loopt erg mooi en regelmatig stationair, beetje snel , maar dat is niet erg.
Als je snel gas geeft valt ie meteen dood, alsof de acceleratiepomp niks doet, maar t is een injectie, dus die heeft ie t niet.
als je langzaam gas geeft klimt ie wel in toeren, maar ook dan valt ie op een bepaald moment dood. Alsof ie geen brandstof meer krijgt.
Retourslang volledig dicht geknepen, loopt erg onregelmatig stationair, en ook een stuk langzamer. Maar motor pakt wel goed op en draait ook weer goed hoge toeren.
Nu is de retourslang deels dichtgeknepen, en t werkt, hij loopt aardig stationair en pakt goed op, maar dit is natuurlijk niet de oplossing! Al de technische delen en de kabelboom van de donor zijn overgezet behalve te tank.
We hebben wel een nieuwe verdeler en kabels gemonteerd, daardoor loopt ie wel iets beter, maar t is nog niet de oplossing…...
Het enige wat ik me nu kan voorstellen is dat de retour in de tank op de aansluiting geknepen wordt. Of natuurlijk een sensor die niet meewerkt of een connector die niet goed zit.
Iemand ideeën?
Greetzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Niet alle post geheel doorgelezen zou ik toch adviseren van je benzinedruk een keer te meten .
Als je de retour moet knijpen wijst dat op een veel te lage druk ( drukregelaar stuk ?? )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Dat zou je zeggen ja, bij een gti heb je een aparte drukregelaar vanwege de brandstofrail, dat heb ik iig zo begrepen. Bij een monopoint heb je dat niet, ik heb wel boven in het injectiehuis gezien, die heb ik ook open gehad en zelfs de druk hoger afgesteld, maar dat bracht geen resultaat, dus ik heb echt het idee dat het ergens anders in zit.
Greetzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Maar heb je de druk gemeten ???
Walter
PS : zie mijn onderschrift
Meten is weten , gissen is missen
Nee niet gemeten, moet dat voor of na het injectiehuis?
Greetzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Er voor.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met een T-stukje in de aanvoerleiding. Even in het boek kijken hoeveel die druk moet zijn, meestal rond de 2 bar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Is de brandstof pomp nog wel goed?
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….